Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 21:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 01 jun, 2021 21:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Beste vrienden hier ben ik nog eens met een paar nieuwigheden in verband met deze bouw , bij de aanvang kon men keuze uit 3 verschillende uitvoeringen , nu had ik gekozen voor de " street version " maar er waren een paar zaken die mij echt niet aanstonden m.a.w. de ophanging die zag er raar uit met die ronde zaken voor en achter
Ikke zoeken op het internet maar niks in die aard gevonden omdat ik niet goed wist wat het doel van die cilinders , goed te zien op de vorige foto
Na wat nadenken en verder zoeken dacht ik dat het luchtbalgen waren " Air Ride "daarom heb ik iets gedaan wat ik al eerder ergens op een forum
gezien had namelijk met o-ringen een luchtbalg nabootsen , op het eerste zicht was het goed maar na wat nader bekeken te hebben vond ik het maar niks

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb dan maar beslist om de voorste er af te zagen en in plaats daarvan ga ik een bladveer maken

Afbeelding

Ben begonnen met mijn dunste plasticard in dunne reepjes te snijden en deze in de vorm van bladveren te lijmen

Afbeelding

Afbeelding

ondertussen heb ik gezocht naar andere velgen die bij zulke Hotrod horen

Afbeelding

straks nog beelden van de bladveer

Ik wil nog 1 ding schrijven na het verwijderen van de voorste balgen kwam op het internet iets tegen dat ik niet kende
Namelijk in de Hotrod wereld is er een zeer bekende figuur " George Barris " die heel wat wagens gebouwd heeft of had o.a. de eerste Batmobile , de Ford van Starsky en Hutch , de hotrod van" The Munsters " , de wagen van Mannix een detective feuilleton van in mijn jeugdjaren en nog vele meer en daar zag ik 1 van zijn meesterstukken een wondermooie hotrod en er viel me iets op die had deze vering en in plaats van balgen zijn dat spiraalveren en op die wagen was dat wel mooi maar ik vond ze hier wat te overdreven , ik zal eens kijken voor een afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jun, 2021 9:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
hier de foto van de bewuste auto

Afbeelding

ook nog gezien dat dit type ophanging door de meester nog werd gebruikt voor andere van deze voertuigen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jun, 2021 9:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1002
Lastig al die keuzes. :?
Ik denk dat die laatste optie met de spiraalveren een mooie keuze zal zijn. Maar dan moeten je zelf gemaakte bladveren er weer aan geloven. :shock:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jun, 2021 11:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
De airbags ( air ride ) zijn te dik om echt mooi te lijken achteraan blijven ze maar ik maak er zelf spiraal veren zelf
Maar dat is voor later ( te goed weer )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jun, 2021 11:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12239
Woonplaats: Eibergen
Ala Kart van George Barris :) leuke showrod hoewel ik het liever bij functionele rods houd die dagelijks gebruikt worden.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jun, 2021 12:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
ja ik ook in feite want op vele foto's staat die op een aanhangwagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jun, 2021 19:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Hot rods zijn niet helemaal mijn ding (maar ieder z'n eigen smaak) maar dit is wel een hele nette bouw. :brouw:

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jun, 2021 15:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Jullie weten stilaan dat ik niet kan blijven stil zitten , elk vrij momentje sla ik aan het bouwen het gaat deze tijd weliswaar traag zeker volgende week zal er niet veel gebouwd worden , mijn vrouwke moet naar de kliniek om MRI van haar hart laten maken donderdag moet ik denkelijk de hele dag naar de kliniek om mijn jaarlijkse suiker controle dus even geduld maar ondertussen toch nog wat kunnen doen aan die lelijke achterwiel ophanging
Ik heb gewoon die zogezegde veren eraf gezaagd en et stukjes spreu wat dunner dan het was nieuwe staafjes gezaagd en dan omwikkeld met zeer dunne ijzerdraad , alles opnieuw geel gespoten omdat het lelijk was geworden door dat zagen en vijlen
Ook de chroom opnieuw gedaan
Kijk maar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ? Stukken beter ?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jun, 2021 20:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
U kennende komt dat dik in orde :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jun, 2021 15:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Beste vrienden ondanks het goede weer verleden weken en de bezoeken ( wachten ) aan de kliniek heb ik nu en dan toch wat verder geprutst met het resultaat dat de Rod bijna af is
Ik weet hij is moeders mooiste niet , van passen en gietwerk , toch heb ik mijn best gedaan om van een AMT kit toch iets deftig te maken alle chroom onderdeeltjes waren zo slecht met bramen en verdikkingen en flash dat het verschrikkelijk was , maar al met al kan hij er toch door vind ik ( ?)
Hier komen wat beelden voor zover hij af is de koplampen  de voorste ruit met kader en nog een paar kleinigheden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Voila dat was het dan de rest ligt nog wat te drogen voor ik verder kan
grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement