Verder met een reeks kleine stapjes om alle delen voor te bewerken en goed passend te maken.
Als dit allemaal gereed is kan het ontvet worden en in de primer gezet.
Het idee is dat de uiteindelijke assemblage dan snel en zonder veel tegenslag soepel zal verlopen.
Dat is althans het idee.
De delen van de de achterste uprights, aandrijfassen en remmen.
De achtervleugel geassembleerd.
Het stuurhuis voorzien van het gaatje voor de stuurkolom. Dit deel zal samen met andere delen nog een uurtje of vier in de polijsttrommel met schelpenzand doorbrengen.
Nog een zeer klein onderdeel. Al voorzien van een boorgaatje. De pin moet nog verwijderd worden.
Beide brandblussers voorbewerkt.
Delen van de voorwielophanging. Weer wat snijden, vijlen en schuren om tot de juiste vorm te komen.
Radiatordelen. Later komen hier FE delen op.
Gepolijste koelwaterbuizen om later aan de motor bevestigs te worden.
Witmetalen calipers voor de schijven. Losgesneden van de sprues en voorbewerkt.
Verder met wat FE delen.
Passen.
En buigen.
Dat steeds weer passen komt voort uit het feit dat als je dat bij dit soort kits nog moet doen bij de eindmontage, dat vaak niet meer goed wil lukken. Je kunt er dan bijvoorbeeld niet meer met een boor of vijl goed bijkomen.
Het is nu veel werk, maar straks schud ik een keer met de zak onderdelen, en voila; het model valt bijna uit zichzelf in elkaar. (Iets overdreven uiteraard).
In deze kit is een deel van de FE delen in zeer dun messing uitgevoerd. Als je er naar wijst verbuig je het al.
Ook nu weer passen, passen en passen.
Mooi recht op de versnellingsbak.
Daarna nog weer wat buigen.
En pas maken zodat straks de torsie stang goed gaat passen
Van boven kun je zien dat er een kleine verdikking is voorzien zodat de torsiestang precies tot de goede afstand op het del van de ophanging komt.
Nog even door met dit soort werkzaamheden. Maar het aantal onderdelen wat ik nog te gaan heb neemt gestaag af. Hoop binnen niet al te lange tijd met de primers aan de slag te kunnen.
Tot de volgende update maar weer.