Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 mei, 2021 0:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Wonderschoon. Alsof je naar de restauratie van een 1:1 zit te kijken. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 mei, 2021 18:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Dank Heren (ga ik behoudens tegenbericht van uit ...)!

Het begint op een automobiel te lijken :brouw: . De koplampen uitgelijnd op het neusje en deze op het chassis gezet. Zoals eerder vermeld had ik de radiateur nog ‘los’ staan om de pasvorm middels een dryfit te controleren, en dat was maar goed ook. Na wat gepriegel, gevijl, en passen van de (motor)kappen heb ik met wat gepaste druk, dikke secondenlijm en lijmtangen de boel gefixeerd en een nachtje laten doorharden.

photo 538629

De uitlaat erop gezet, paste perfect. Gespoten met Alclad Exhaust Manifold, naar achteren toe met Nato Black.
Het voorste gedeelte behandeld met Mig Ash, na het drogen wat Tamiya Pigmenten (burnt iron). Ik vind het resultaat wel fraai geworden. Hoop dat het op de foto een beetje te zien is.

Bij de cockpit heb ik met wat houtlijm en ‘touw’ de bescherming aangebracht. In de kit zit een soort schildje, vond ik minder fraai en op de referentiefoto’s zie je deze oplossing vaak, soms zelfs over een groot deel van de uitlaat (het blijft een Alfa, misschien was het ook wel om de boel bij elkaar te houden :) )...

photo 538628

Blijven de kappen over. Daar de laatste deeltjes opgezet (gespoten in Alclad Stainless Steel, toch iets ‘grijzer’ dan Chrome. Ik denk dat ik hem naar beide kanten ‘open’ maak, maar dat beslis ik pas na wat proefopstellingen.

photo 538630

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 mei, 2021 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Super gaaf!! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 mei, 2021 9:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
Tja,
Wat kun je hier nog aan toevoegen. Maak een foto met een goede achtergrond, en je ziet het verschil niet meer met de echte.
En als die echte een glanzende museum variant is, dan zou zomaar eens je model als echt kunnen worden aangewezen.
Bijvoorbeeld door die banden. Die zien er uit of de wagen zojuist nog even een stoffige Italiaanse bergweg heeft verkend.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 mei, 2021 9:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Wat is dit gaaf om te zien. Het lakwerk ziet er echt zo uit alsof het de aloude cellulose lak betreft. Je bent een meester in het toepassen van kleurnuances. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 mei, 2021 20:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Hoi Ruud,
Echt een mooie realistiese bouw. Het enige wat ik niet vind kloppen is het verschil tussen de vervuiling van de banden en de rest van het onderstel.
Maar dat vind ik. Dussssss.....

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 mei, 2021 10:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
rob floor schreef:
Het enige wat ik niet vind kloppen is het verschil tussen de vervuiling van de banden en de rest van het onderstel.

Rob.


Dat komt nog :D . Als het model helemaal in elkaar zit, heb je het beste overzicht daarvoor. Het zal heel matig zijn, ervan uitgaand dat de carrosserie ook af een toe een emmertje sop krijgt :D .

Als je kijkt naar de benzinetank, zie je dat ik daar al wel wat spetters en vuil heb aangebracht. En op de macrofoto’s zoals bij de banden lijken de washes wat sterker dan ze zijn, in het echt valt het zand in het bandenprofiel best mee.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 mei, 2021 15:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Stom, eigenlijk doe ik het ook zo.

photo 538686

Als ik het algemene 3d plaatje heb kan ik beginnen met het invullen van de details en het verweren. Zoals een vage, gesleten vlag op de deur en een beetje (net genoeg) vervuiling op het chassis.
Dus,,,,,waar zeur ik over. Gaat zo door.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 mei, 2021 17:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
photo 538687

Met een andere onder- en achtergrond.....

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 mei, 2021 18:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Die ziet er ook goed uit, dat is de volgende op mijn lijstje! De Bentley Blower, toch?

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement