Zoals eerder aangegeven ga ik voor een lange-afstandversie van het racemodel, zoals in de Mille Miglia werd gebruikt met de Scuderia Ferrari fungerend als Alfa-fabrieksteam. Bij de decals zitten als bonus twee decals met een racenummer (11), en in dezelfde stijl heb ik die opgebracht op de radiateur, zoals gebruikelijk in die jaren.
Op een plastic plankje van AK maskeertape opgebracht en de cijfers uitgetekend en uitgesneden.
Op de radiateur geplakt, eerst een blanke laklaag opgebracht om doorlopen van het wit straks tegen te gaan (hele oneffen ondergrond) en daarna het wit opgebracht. Missie geslaagd
:
Volgende stap(pen) ... de ophanging van de wielen, fase 1. Niet gelijmd, maar boutjes / moertjes gebruikt, al vallen die hier wat weg. Maar ... als het fout gaat, is het ook makkelijker weer te demonteren. Ook van de Fiat-kit geleerd
.
Het tussenschot en cockpit/carrosserie zijn na het doorhalen van de leidingen ook verenigd. De rand wordt nog met washes bijgewerkt.
Tijd voor stuur- en stabilisatiestangen onder de auto. Omdat het blok er al in zit, is het bouwframe nu te laag, maar twee wash-potjes zijn precies hoog genoeg om het model omgekeerd neer te leggen
.
Zowel voor als achter zitten erop.
Gaat weer hard opeens! Wel leuk om de sub-projectjes (zo zie ik het) droog te passen. De achterkant lijkt goed te gaan, dus die kan ik ook afronden met leidingen en washes.
De banjobouten bovenop en rechts komen uit de de voorraad en zijn van resin, de kitdelen oogden te groot en weinig gedetailleerd.
De meegespoten bouten / moeren zijn aangebracht met de referentiefoto’s als voorbeeld, de kit zelf voorziet hier niet in. De race-exemplaren laten bouten en moeren zien, de wegversies zijn met klinknagels afgewerkt. Daar zal het sleutelen tijdens gebruik de reden voor zijn, denk ik.
Nog één vrije dag morgen, dus ik verwacht nog wel een vervolg vóór de operatie