Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2020 19:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Naast het werk aan de Shelby kan ik het toch niet laten om te starten met een nieuw project. Ik kreeg deze kit pas geleden als dank voor een tegelklusje in de badkamer van m'n schoonouders. Een imposant grote doos met ditmaal eens een mooie boxart... Je kan het maar zo treffen, he :mrgreen:

De Porsche 356 B in schaal 1:16.

photo 524414

Deze kit van Revell is al een tijdje uit ( als ik het wel heb 2018 ) Echter de verpakking is in de vorm gegoten van een adventskalender. Typisch Duits :lol: De bedoeling is dan dat je iedere dag een luikje opent en zodoende de kit in 24 dagen bouwt. Dat gaan we dus niet doen!! :twisted: Ondanks dat de kit van het zg "easy click" is, mag het model niet onderschat worden. Feitelijk zit alleen de bevestiging anders in elkaar. Wat uiteraard zo z'n plussen en minnen heeft

Het meeste ziet er positief en mooi gedetailleerd uit. Ook het chroomwerk oogt realistisch.
Nadelen heeft deze kit (in deze verpakking ) natuurlijk ook. Zo ontbreken de delen om de bovenzijde van motor af te bouwen en moet je het doen met een half vormgegeven bovenzijde De Revell Cabrio versie van de 356 heeft wel de volledige motor. Ook ontbreken in deze verpakking de decals en mag je stickertjes plakken. Beide zijn ws te bestellen bij Revell, Toch vind ik het leuker om eerst een poging te doen om het geheel te scratchen en te bekijken hoever ik met de stickers kom....

De body oogt prachtig trouwens...
photo 524416

Mijn model wil ik een klassieke uitstraling meegeven. Referentie als onderstaand.
photo 531220

Hiervoor is Tamiya TS-7 Racing White mijn inziens mooi getroffen. Het leer van het interieur word bruin. Tamiya TS-1 Red/Brown


Intussen een begin gemaakt. Enkele spreus vertonen wat flash, sommige onderdelen behoorlijke gietnaden. Allemaal op te lossen, al ben ik met onderstaand onderdeel al een uurtje zoet geweest.

photo 524417

Keep U posted.!!

Tot de volgende :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Laatst bijgewerkt door Wolfman op zo 07 feb, 2021 11:45 am, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 nov, 2020 12:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
wow was deze week in de verleiding gekomen o hem ook te bestellen , eens kijken wat het word denkelijk de cabrio want mijn dochter is in zo eentje getrouwd ( nen echte hoor ) mogen gebruiken van de feestzaal die man is de voorzitter van de Porsche club in Belgie
Een hemelsblauwe cabrio mooi ook op de trouwfoto's
suc6 ermee ik volg u kort op de bal
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 nov, 2020 15:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Succes ermee.
Marc S.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 feb, 2021 12:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Dank voor de reacties mannen :brouw:

Weer eens verder gegaan aan de Porsche. Als eerste de bodemplaat geschuurd, primer gegeven en mat zwart gespoten.
Dit gevolgd door wat lichte verwering op de bodem, wielkassen en de motorruimte. Dit is op deze foto nog niet helemaal zichtbaar.
Echter als het blok etc. bevestigd is, krijgt dit nog verdere behandeling.

photo 531227

De twee delen die het blok vormen heb ik chroom gespoten over grijze primer heen. Niet te "flashy" wel een moois metaalglans die uiteraard nog verdere bewerking behoeft.

photo 531226

Na droging zijn deze hebben deze delen een wash gehad met Tamiya panelliner. Deze is direct na aanbrengen weggeveegd met een kwastje. Hiermee wilde ik vormkomen dat dieper gelegen delen volliepen, en juist meer de zijkanten van bv de koelribben een enigzins verweerd aanzien meekregen. Dat de wash het chroom wat matteert werkt in het voordeel :wink: . Hier en daar zijn wat delen ge- drybrushed met matte lak en zilver om de m.i. juiste glansverhouding te krijgen. Lang verhaal...Foto's geven een beter beeld.;-)

photo 531225

photo 531223

De bougiekabeltjes op de foto's heb ik weer verwijderd. Ik had tekeningen gezien waarop de bougies op de hoeken zaten van de cilinders en ze zodoende op die plaats aangebracht. De bougies blijken na verder speurwerk ws via de bovenzijde bereikbaar te zijn. Weet weet kan iemand me hier eens verder bij helpen?? Ik kom er met de plaatsing nog niet helemaal uit.

photo 531224


Als laatste deze update de koelslangen en uitlaat gespoten. Beide krijgen nog een uitgebreide behandeling en dan kan het blok op de bodemplaat bevestigd worden.

Tot........ De volgende :brouw: :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Laatst bijgewerkt door Wolfman op wo 24 nov, 2021 23:09 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 feb, 2021 14:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Ziet er goed uit Wolf :brouw:

Deze schaal leent zich goed voor mooie details :wink:
Mooie kleurstelling ook waar je hem in gaat zetten.

Succes verders,
Eddy.

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2021 13:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6561
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
I stay tuned :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2021 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Deventer
Hallo Wolfman,

Mooie werkzaamheden aan deze mooie porsche.

De bougies van dat blokje zitten inderdaad op de bovenzijde vd cilinderkoppen.

Het blokje dat in de kit zit is niet helemaal correct want op de bovenzijde horen ook de inlaat spruitstukken
te zitten.
Ik weet niet wat voor onderdelen je nog moet plaatsen, kun je daar een foto van maken?

Hieronder op de foto zie je wat ik bedoel


photo 531694

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 nov, 2021 23:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Hallo Medebrouwers! Het is na lange tijd leuk om weer eens een update te plaatsen over deze Porsche.

Voor mij is het een jaar geweest waarin werk en een verbouwing thuis veel tijd opslokte. Tegelijkertijd kon ik de motivatie niet vinden om verder te gaan met deze kit. (Had er meer van verwacht qua detail en afwerking :? ) Toch begon stilletjes aan de kriebel weer te komen om verder te gaan. Het resultaat van Coachke z'n Porsche gaf het laatste duwtje :mrgreen:

Waar waren we gebleven? De onderzijde van het blok. Deze is in de bodemplaat geplaatst, uitlaat toegevoegd en wat verweerd. De bandjes rond de aandrijfashoezen moeten nog zwart gemaakt worden.

photo 547680

Dan de bovenzijde. Dat ziet er ongeveer zo uit. Er zijn vele (resto) versies te vinden op het www. Deze zien er allemaal net even anders uit. Ik vond deze foto wel duidelijk om de opbouw van de motor weer te geven.

photo 547681



Midnight Creep schreef:
Ik weet niet wat voor onderdelen je nog moet plaatsen, kun je daar een foto van maken?


Dank voor de foto Peter... Het blok is inderdaad niet correct. De kit voorziet alleen in de achterplaat en het geval met de v-snaar, samen met de luchtfilters. De carburateurs zien er als volgt uit. Twee bijna ovale stukken plastic dus :roll:

photo 547679

Aan de slag dus om het blok enigzins te laten lijken op de referentiefoto hierboven. Het zou kunnen dat er hier en daar een verhouding niet helemaal juist is. Daar wil ik vanaf zijn :wink: Een enigszins geloofwaardig resultaat is daarentegen dan weer wel het doel.

photo 547682

De ontsteking is gemaakt van een stukje spreu. Deze recht geschuurd en een bol kopje gegeven met secondenlijm. Het randje van een strookje Tamiya tape. Het vat rechts daarvan komt uit een ballpoint. Onderzijde met putty dichtgemaakt, rand met maskingtape gemaakt. Het stukje leiding is gemaakt van een hoekje spreu. Het vat daarnaast is gemaakt van styreen en spreu. De dop van een stukje styreen buis. De pendel ( zo noem ik het maar even ) bedoeld om de hendeltjes van de carburatoren te bewegen is gemaakt van koper buis en styreen. Deze delen zijn klaar voor de primer en kleur 8)

De ovale pilaren die de carburateurs voor moesten stellen heb ik voorzien van wat styreen voor het relief. Van een onderdeel uit de partbox de hendeltjes gemaakt die later aan de "pendel" verbonden worden.

Het totaaltje. Even met wat tape vastgezet voor de passing. Wat nog mist is de bedrading. Deze komt voorbij in de volgende update.

photo 547678

Leuk om weer bezig te zijn. Tot de volgende .... :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 nov, 2021 17:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Leuk model, goed bezig tot nu toe. Ben benieuwd!
Succes :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2021 8:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Beste Wolfman , ten eerste bij mijn Porsche Cabrio was dat ook die ovale stukjes ik heb ze afgezaagd en twee Weber carburators gescratcht veel werk voor in feite niks want als de luchtfilters erop staan zie je niks meer omdat je bijna niks van de motor ziet als de body erop staat , het motorcompartiment is zo klein dat je niet veel ziet en het oogt wel mooi zo , ik zou het gewoon zo laten ( mijn gedachte he )
Verder veel succes met deze mooie en geweldig prettige bouw
Marc
P.S. is uw body ( carrosserie ) ook zo slecht slecht gegoten ? Ik heb zelfs een tweede gekregen van Revell en die was even slecht letterlijk misvormd verzakkingen rondom rond


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement