Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 18:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 dec, 2020 18:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 844
Ook jij let goed op Snafu.
Die streep heb ik opzettelijk weggelaten. Op geen enkele andere foto van de wagen van Bleekemolen op Watkins Glenn in 1978 is die streep te zien. Ook nergens anders bij welke race dan ook.
Het zou een fout in de foto kunnen zijn.
Dus heb ik hem weggelaten. Om de eenvoudige reden dat ik hem makkelijke later kan aanbrengen, dan alsnog weg moeten halen. Maar de streep ligt klaar, en nog wel in een mooie dunne Tameo variant.
Als ik de zekerheid heb dat Bleekemolen tijdens de race met die streep reed, voeg ik die alsnog toe.
Het probleem is een beetje dat er in die tijd relatief weinig foto’s waren warvan echt duidelijk is dat ze tijdens de race gemaakt zijn, en niet bij 1 van de trainingen.
En al helemaal niet van de achterhoedeteams waarvan ATS er 1 was.
Maar ik vind het best leuk om toch proberen uit te zoeken hoe het in elkaar zat. Op internet, boeken en oude tijdschriftartikelen kun je vaak na enig speurwerk nog best een eind komen.
Voor mij deel van de hobby.
Daarom vind ik het ook leuk dat er gelukkig meer mensen zijn die dat soort details opmerken.
Wellicht heb je ook gezien dat er nog twee kleine aluminiumkleurige “schoorstenen” ontbreken op de beide zijkanten.
Ook die komen er nog op. Ik durfde geen gat op die plaats in het zeer brosse resin te maken.
Maar ik ben wel al aan het experimenteren met een verschillende materialen om een aanvaardbare opbouw variant aan het model toe te voegen.
Soms denk ik wel eens dat ik met details bezig ben die niemand ziet, of opmerkt. Dat zoeken naar een specifieke decal die er bij een specifieke race op zat of op een specifieke plaats zat.
En dan blijkt gelukkig dat ze toch wel gezien of opgemerkt worden. :D :D :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 dec, 2020 19:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Wat die streep betreft....dat doe je goed, even verder kijken.....
Die schoorstenen was me niet opgevallen, maar ik ben leek op het gebied van Race auto's,
hoewel ik het oude spul erg mooi vind, ieder geval knap wat je elke keer neerzet....... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 dec, 2020 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Mooi model geworden :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2020 10:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1002
Ik ben van mening dat als je de details toevoegt die ook daadwerkelijk op een auto hebben gezeten zeker bijdragen aan een mooier/realistischer model. Het is voor anderen altijd lastig om kleine details op te merken omdat je nu eenmaal zelf je helemaal in je onderwerp hebt verdiept. Ik waardeer het juist heel erg dat je met zoveel toewijding aan je modellen werkt. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2020 19:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 844
Waarde medeforummers,

Bij deze de eindfoto's van dit projectje.
De display foto redelijk helder afgedrukt gekregen.

photo 526548


En zo ziet het er dan uit in de box.


photo 526546


Het eindresultaat in verschillende posities.


photo 526547



photo 526549



photo 526550



photo 526551



photo 526552



photo 526553



photo 526554



photo 526555



photo 526556


Hartelijk dank voor alle raad en ook daad van jullie. Gerhard, het begint er op te lijken dat de streep er alsnog op moet. Zodra dat het geval is zal ik dat resultaat hier nog wel delen.
Het was al met al een hele ervaring. De volgende wordt weer gewoon even zo'n goed passend, gedetailleerd Tameo model.
Mijn dochter vindt dat Niki Lauda al veel te lang in de vitrine moet wachten op zijn maatje James Hunt in zijn kampioens McLaren.
Dus daarmee is het volgende project bekend.
Nu eerst het slagveld wat ik altijd aanricht op mijn hobby tafel weer wat opruimen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2020 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Ben benieuwd, zal een mooi stel samen zijn Lauda & Hunt...... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2020 22:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Als eerste graag gedaan. Het levert weer een prachtexemplaar op. :brouw:
Er was een flinke hoeveelheid uitdagingen verstopt in deze kit. Maar je hebt ze allemaal met verve overwonnen. Sterker; je hebt er echt een 2.0 (of 3.0) versie van gemaakt.

Complimenten.
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2020 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik heb dit project wat vanaf de zijlijn staan bekijken - dat is ook wat toeschouwers bij races doen. Het is niet wat ik normaal bouw, maar vind het erg knap hoe je het misvormde basismateriaal hebt weten te liften naar een niveau waar menig modelbouwer jaloers op zal zijn. Je oog voor detail is erg knap. Ik heb al wel 1 Le Mans auto gebouwd en weet daarom hoe klein een 1:43 racertje is, dat maakt het des te knapper.

Ik ben niet zo'n pet-drager, maar als ik hem op had, dan zou ik hem voor je afnemen.

:brouw: :brouw:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2020 8:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Tja wat ik wilde schrijven is al geschreven , het is prachtig gedaan je hebt goed je plan getrokken om het geheel toch zeer knap op te lossen
Nen dikke proficiat
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2020 16:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 844
Dank allemaal voor jullie aardige woorden. Maar ik wil toch nog even kwijt dat ik veel van mijn vaardigheden van juist dit forum heb verkregen of verbeterd. Opbouwende kritiek om mij toch nog een kleine verbetering toe te laten voegen. Of een aansporing om toch door te zetten als het even tegen zit.
Daarmee leg je zelf de lat steeds weer wat hoger.
Een mooi voorbeeld van een goed werkend forum, waar je van elkaar kunt leren.
En dan maak ik met alle plezier zoveel mogelijk foto’s tijdens de bouw, waarmee anderen dan weer eventueel hun voordeel kunnen doen.

Ik wil jullie en jullie dierbaren daarbij ook een heel voorspoedig en vooral gezond 2021 toewensen.
Het jaar waarin we hopelijk de corona crisis overwinnen, en we elkaar weer kunnen treffen op 1 van de modelbouwbeurzen.

Met hartelijke groet,

Eric Schumacher


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement