Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2020 9:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Ok vrienden om het in het kort te vertellen , geel is 1 van slechtste kleurkes om te spuiten wat ik hier voor kunsten heb moeten uithalen omdat mooi te krijgen is bijna magie
we weten allemaal dat rood en geel de moeilijkste kleuren zijn om te spuiten , ik kreeg verschillende raadgevingen van spuit eerst alles rood , doe een paar druppels zwart in de verf zorg voor een egale ondergrond
Wel nu ik heb er eens over nagedacht dat rood zag ik hier nu niet zitten ( ooit wel eens proberen ) omdat het nogal een kleine schaal is om veel op te experimenteren he , dus ging ik voor een witte ondergrond mijn eerste poging was met witte primer van Zero maar dat kreeg niet echt goed gedekt ik dacht van dit zal wel voldoende zijn , resultaat donkere vlekken in het geel
Na een frisse duik in remvloeistof en een lauw badje met zeep was alles weer klaar om opnieuw te beginnen maar wat nu ?
En omdat ik nogal klein behuisd ben in mijn kleine " Mancave " en mijn belangrijkste verf en andere producten in mijn hand bereikbare omgeving staan zag ik dat ik nog een halve fles primer filler had staan van Alclad maar deze had al wel geleefd dat wil zeggen dat de rand nogal veel opgedroogde resten had hangen , daarom na flink schudden en shaken een beetje in een potje gegoten en daar een druppels Zero geel in gedaan om te kijken dat het niet kabbelde of vocht met de primer

Zo maatekes ik ben weer bij na een tijdje afwezig te zijn geweest ( verf en spuitproblemen )
Marc
En wonderbaarlijk dat lukte , dus witte Alclad primer gemengd met gele Zero paint alle onderdeeltjes vastgekleefd op saté prikkertjes en op een stukje isolatieplaat geprikt en dan gas ( heu verf ) gegeven en dan was het correct
Nu zal je zien dat het dak nog een grote vlek heeft in het midden maar dat is bewust gedaan omdat het midden in de kader zwart moet worden dus was het niet nodig om daar verf aan te verspillen he
Ok eerst nog wat beelden van het chassis met motor en uitlaat dat zover af is dat alleen de bumpers er nog moeten opkomen


photo 521356


photo 522141


photo 522142


photo 522144




photo 522145


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2020 12:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Dat ziet er zeker niet slecht uit.Als ik geel wil spuiten dan spuit ik eerst zilver ook al is het een grijze primer die ik gebruik.eens het zilver gespoten dekt het geel vanzelf.
Marc S.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2020 14:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Ok Marc dat kan zeker maar dan zal de kleur toch een andere schijn krijgen omdat deze transparant ( doorschijnend ) is en dat kon ik in dit geval niet maken omdat het dan teveel afwijkt van het Deutsche Post geel
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2020 8:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
ziet er goed uit, ben benieuwd naar het eindresultaat!.
Ik gebruik eigenlijk altijd Tamiya primer wit, in twee of drie dunne lagen opzetten en je body is egaal wit, daarna kan je volstaan met een paar dunne laagjes geel, werkt perfect.

succes,

Hein


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2020 8:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Beste Hein zo heb ik het in de laatste sessie ook gedaan met enig verschil dat ik er een paar druppels geel in de primer heb gedaan
Bedankt voor je reactie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2020 10:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Je hebt veel moeite gestoken om een goed resultaat te krijgen maar deze moeite is wel beloond met een mooi dekkend geel. Ik neem aan dat er nog een vernislaag opkomt? Chassis met motorblok staat er prima bij. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2020 11:10 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Ja zeker maar niet al te blinkend want zulke wagens blonken in die tijd niet zo mooi en er komt nog een fijn laagje stof over van Km te doen
Bedankt voor je positieve reactie
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2020 12:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Hoi beste vrienden hier wat teasers om wat nieuwsgierigheid op te wekken en we doen gestaag verder he

photo 522277


photo 522278


photo 522279


de pakjesdrager voor op het dak mooi afgewerkt in P.E.
Voilà ben weer bij
Marc


photo 522280


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 nov, 2020 13:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Beste b(r)ouwertjes sorry maar den deze zit in een soort dipje heb wel zin om iets te doen maar wegens familiale omstandigheden moest ik meermaals het huis uit en dat zal tot na het weekeinde zo duren
Dus even geduld he vrienden
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 nov, 2020 14:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6561
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
coachke schreef:
Beste b(r)ouwertjes sorry maar den deze zit in een soort dipje heb wel zin om iets te doen maar wegens familiale omstandigheden moest ik meermaals het huis uit en dat zal tot na het weekeinde zo duren
Dus even geduld he vrienden
Marc


Courage makker, ik ken dat :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement