Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 8:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 11:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Het is al weer een tijd geleden dat ik hier aan heb gebouwd. Ik heb eerst nog even 2 motorfietsen gebouwd ; Yamaha TY125 1:8 van Heller ( brouwverslag op forum aanwezig) en een Harley WLA 1:9 van Italeri . Motorfietsen zijn toch wat meer mijn ding.
Deze kit, zoals eerder gemeld vergt toch wel wat ervaring. Pasvorm erg slecht. Weinig echte nokjes om onderdelen te monteren.
Geen kabels of leidingen aanwezig.
Eerst maar eens begonnen met benzine leiding en gaskabel.
photo 521442
photo 521444
Toen kwam ik aan het koppelingspedaal toe. Nou daar moest ik ook een aanpassing doen , door een ijzerdraadje te monteren zodat het aan het blok vast gemaakt kon worden. Of het de juiste plaats is weet ik niet, maar staat wel goed.
photo 521448
Frame en zitje gemonteerd.
photo 521444
photo 521446
Blokje erin.
photo 521445
Begint erop te lijken.
photo 521447
photo 521450
photo 521451
Wielen en kuip delen gaven geen problemen. Helaas met een secondelijm vinger op de linker kuip gedrukt.
Ik heb daarom extra decal aangebracht. Dit zijn de gouden strepen naast stoeltje. Decal was eigenlijk van een motorfiets welke ik niet meer heb, maar decals gelukkig nog wel. Nog even een draadje gestript voor de kabel om de parachute te openen.
Ruitje ontbrak in kit. Deze gemaakt van een plastic dopje van een spuitbusje of zo iets. Mijn vrouw doet aan miniatuur bouw.( poppenhuis)
En heeft lades vol met verzamelde onderdeeltjes, helemaal goud voor een brouwer. Past precies en gelijnmd met wat houtlijm.
En klaar. Helaas zijn de decals zo oud dat deze een gele waas hebben . Ook na vernissen, maar goed zo moet het maar.
photo 521452
photo 521453
photo 521454
photo 521455
photo 521456
photo 521457
photo 521458


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 12:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
gele decals moet je tegen het raam kleven het zonlicht bleekt die terug ( volgende keer )
Ziet er zeker niet slecht uit he
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 13:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Ok bedankt voor de tip Marc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2020 4:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Met al jouw eigen toevoegingen en aanpassingen heb je een mooi eindresultaat bereikt. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement