Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 13:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 25 jul, 2020 11:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Hier mij eerste echte verslag. Moet er aan denken om tijdens bouwen diverse foto;s te maken. ( gaat wel van bouwtijd af Ha Ha)
Ik ben begonnen aan een dragster . De kit komt met 2 modellen. De zilver kleurige heb ik reeds gebouwd en zal deze ook een keer posten.
Nu bezig met de rode.photo 514628
De kit voorziet in bijvoorbeeld de bougie kabels..Dus deze maar zelf gemaakt. Gaatjes met hand boortje gemaakt. photo 514621
Ja die witte kabels zijn toch iets te groot en de verdeler ook. Deze is niet op de foto te zien. Deze heb ik direct na plaatsen verwijdert.
Dus toch maar dunnere gemaakt. ik strip hiervoor een dun stroom kabeltje in dit geval van een usb oplaadsnoertje. Ik gebruik dan ca. de helft van het koper draad en draai die in elkaar, verfje erover en aan uit eind een stukje van de mantel.
photo 514625
photo 514627
Ik heb gelijk maar een kleiner busje in het blok laten smelten als verdeler. Hierop een stukje fimo klei als kapje. Gelukkig heeft mijn vrouw de hobby:
miniatuur huis bouwen en edelsmeden Dus veel klein spul en materiaal in huis.
Volgende stap is het maken van de autogordels met gebruik van wat materiaal van mijn vrouw. Wordt vervolgd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 jul, 2020 14:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
dat waren nog eens echte old school dragsters geweldig , ik ga deze bouw ongetwijfeld volgen , ben altijd enorme fan geweest van dragsters
Suc6 maat
marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 jul, 2020 17:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Blokje ziet er netjes uit.

Gordels kun je erg goed maken van Leukosilk verband tape:

photo 514645

Plak dat op een stukje papier en knip de gewenste breedte af, goede structuur en erg simpel om te maken/gebruiken.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jul, 2020 9:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Goede toevoeging die bougie kabels, zeker bij een motorblok dat volledig in het zicht blijft. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 aug, 2020 15:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
cire430 schreef:
Goede toevoeging die bougie kabels, zeker bij een motorblok dat volledig in het zicht blijft. :wink:


Goede tip dat leuko tape, maar ik vond wat dun nep leer en wat oogjes (eigenlijk sluiting voor kettinkje) in mijn vrouw haar hobby kamer.photo 515180
photo 515180

En zo ziet het er dan uitphoto 515181

Ook wat delen gespoten met tamiyaphoto 515183
photo 515182
TS18. Heel mooi resultaat. Heb deze lak al eens gebruik voor mijn Hona Dax 1:6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2020 2:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Prima gordelsetje. Voordeel van de leucoplast tape is dat je die in elke gewenste kleur kan zetten en dat de structuur meer lijkt op "echte"gordels. :wink:
Spuitwerk ziet er goed uit. Heb je primer gebruikt vóór de kleurlak?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2020 7:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
cire430 schreef:
Prima gordelsetje. Voordeel van de leucoplast tape is dat je die in elke gewenste kleur kan zetten en dat de structuur meer lijkt op "echte"gordels. :wink:
Spuitwerk ziet er goed uit. Heb je primer gebruikt vóór de kleurlak?


Je hebt gelijk met de structuur. Op deze schaal valt dat niet zo op, maar als ik ooit grotere gordels moet maken ga ik zeker de tape gebruiken.
Ik heb de onderdelen ontvet met water en een beetje handzeep en dan zonder primer gespoten.
Hier trouwens de foto,s van de dikke witte bougie kabels die ik zoals eerder gemeld heb , weer weggehaald heb.
photo 514623
photo 514624


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2020 15:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 382
Rvg schreef:
cire430 schreef:
Prima gordelsetje. Voordeel van de leucoplast tape is dat je die in elke gewenste kleur kan zetten en dat de structuur meer lijkt op "echte"gordels. :wink:
Spuitwerk ziet er goed uit. Heb je primer gebruikt vóór de kleurlak?


Je hebt gelijk met de structuur. Op deze schaal valt dat niet zo op, maar als ik ooit grotere gordels moet maken ga ik zeker de tape gebruiken.
Ik heb de onderdelen ontvet met water en een beetje handzeep en dan zonder primer gespoten.
Hier trouwens de foto,s van de dikke witte bougie kabels die ik zoals eerder gemeld heb , weer weggehaald heb.
photo 514623
photo 514624


Mede brouwers het zal wel even duren voor ik met deze verder ga. Ik heb een restauratie projectje gevonden. Heb erg zin deze eerst aan te pakken. Zie als je ook van motorfietsen houdt, het begin van de Norton Roadster 750 van Heller 1:8. Bijmde brouwverslage motoren. Vraag me trouwens af waarom deze niet gewoon bouverskagen genoemd worden . En waarom de site ook over brouwers rept .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2020 23:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 jul, 2020 2:30 am
Berichten: 36
mooie build tot dusver.
Leuk hoe je die riempjes hebt gemaakt :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2020 14:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6317
Woonplaats: Blauwhuis
Oei deze ken ik :mrgreen: .
Hoop dat die van u beter zijn dan de gene die ik had.
Bij mij hebben ze een enkele reis gehad, wat niet krom naar links was, was wel krom naar alle andere kanten.
Bij mij was het werkelijk een reHell kit. Alles krom.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement