We zijn weer een stapje verder.
Het FE naamplaatje van Piers moest wat versneden worden. Het wordt immers de Zandvoort versie. Monaco is er tussen weg gesneden.
Dan eerst nu verder met het motorblok met de versnellingsbak en de achterwielophanging.
Het blokje voorzien van de zijdeglans gespoten kleppendeksels.
De accu die daar ook op bevestigd moet worden afgemaakt. Die witte doppen moesten van binnenuit door het FE bovendeel van de accu gestoken worden.
Een priegelige oplossing van Tameo, maar daardoor krijg je wel heel strakke doppen.
De accu vervolgens in de accubak gemonteerd, en is nu klaar voor de montage op het blok.
De kleppendeksels voorzien van 4 Ford decals. De steunen waarop straks de vleugel moet komen, en de rubberen dempers die het breken van de aandrijfassen moesten voorkomen.
Beide zijden gereed.
De onderzijde van de achterwielophanging. Let op die uitsparingen die voorzien zijn voor de veren later.
Het blokje tijdelijk aan het chassis bevestigd om de zaak goed uitgelijnd te houden.
De aandrijfassen gemaakt van mijn eigen draad wat een betere zilverkleur heeft dan het bijgeleverde materiaal. Daardoor hoeft het niet gespoten te worden.
En de torsie beugel klaar gemaakt voor montage.
De uprights van de achterwielophanging geplaatst samen met de aandrijfassen. De kruiskoppelingen krijgen nog een lichte wash om de detals wat naar voren te halen.
De torsie beugel gemonteerd, en verbonden met de onderkant van de uprights middels 2 stangen.
En tenslotte de bovenzijde van de upright verbonden middels een stang met de dwarsligger. Klein foutje in de manual. Als je de onderdeelnummers gebruikt zoals ze daar staan, komen de FE detals aan de onderkant.
Gelukkig zag ik dat nog juist op tijd.
Tot een volgende update maar weer.