Wederom een update. Het ziet er nog niet heel indrukwekkend uit, maar ik heb veel tijd gestoken in bijvoorbeeld de schijfremmen voor en achter.
De upright voor de voorwielophanging. Wat detail betreft prima gietwerk, maar wel veel bramen en flash. De vijltjes en het schuurpapier dus maar weer ter hand genomen.
Ook wat hoogte betreft even proefpassen met het deel van de ophanging waar de upright na het spuiten in moet passen.
Dus ook de voorwielophanging alvast maar voorbewerkt en de delen gebogen waar de uprights in moeten komen.
En de ophanging zelf ook even passen nu de zaak nog niet gespoten is.
Verder met het stuurtje.
Theorie:
Praktijk.
De passing steekt nog iets te ver door de naaf. Dat moet nog wat afgevijld worden.
Verder met de calipers voor de remmen. Goed opletten en af en toe in de manual kijken. In deze kit verschillen de callipers voor en achter.
Ik hen in dit geval ook voor de remmen de zuurmethode gebruikt.
Hieronder de verschillende stadia van de bewerking.
Ook hier vind ik het beter dan te spuiten met gun metal. Ik heb wat geëxperimenteerd met verschillende polijstschijven op de dremel.
Ik vind zelf dat er een behoorlijk mooie metaalglans op zit.
Verder met de schijven zelf, die elk uit 2 delen bestaan zodat je geventileerde schijven krijgt.
Die Callipers pers ik op de schijven met een klein bankschroefje. Ik wil zo weinig mogelijk lijn gebruiken in de buurt van die glanzende schijven.
Ik gebruik een smal afgesneden strookje schuurpapier om de opening precies op maat te schuren. Zodanig dat met uitsluitend het persen de zaak goed vast komt te zitten/
Inmiddels ook de gedraaide wielnaven in de schijven gelijmd.
En het eindresultaat. Als je dit 4 keer gedaan hebt voor alle schijven ben je zomaar weer wat uurtjes verder.
En die schijven verdwijnen straks weer goeddeels in de velg. Maar ik heb weer wat kunnen experimenteren met bewerkingen.
Verder wil ik uit een soort respect naar Piers Courage gewoon mijn uiterste best doen om het model zo goed en accuraat mogelijk te krijgen.
Tot een volgende update maar weer.