Hallo allemaal,
Dit wordt de laatste kleine update die ik jullie kan laten zien wat ik tot nu toe heb gedaan en dan zijn jullie qua verslag helemaal bij
met het punt waarop ik nu ben met het model.
Alle volgende updates zullen dus gewoon live meegaan met de bouw van het model.
Nadat de body van de spanten was ontdaan en de verstevigings-strip in het midden van de body was aangebracht was deze toch best wel flexibel.
Dat was ook wel te verwachten want de body was nergens dikker dan 1 mm.
Om dat een stuk steviger te maken wordt de binnenzijde van de body voorzien van een 1 laag glasvezel.
De matjes die ik daarvoor gebruik zijn van 80 gr/m2 en dat zijn geweven matjes, de dikte is slechts 0,12mm en daardoor uitermate geschikt voor
dit soort klusjes.
Om te beginnen heb ik eerst het model aan de buitenkant volledig afgeplakt:
Daarna met kleine hoeveelheden polyesterhars de matjes aangebracht in de binnenzijde van de body:
Nadat dat goed was opgedroogd was het tijd om de ramen allemaal netjes uit te vijlen:
En van binnen gezien:
En dat is waar ik op dit moment ben aangekomen met de bouw van deze Kadett V8.
Volgende stap zal zijn het schuin plaatsen van de frontgrill en de achterzijde van de body.
Dat had ik ook misschien al kunnen doen bij het vormen van de body op de spanten maar het tekenen en schuin plaatsen van de spanten
leek mij niet echt handig op dat moment.
Het houdt nu echter wel in dat er voor en achter een stukje gesloopt moet worden, we zullen zien hoe dat gaat.
Hieronder nog een paar mooie fotos van de onderzijde van de Kadett waar je mooi de ophanging van de Corvette kunt zien en hoe ze de
ruimte benutten om alles zo vlak mogelijk eronder te krijgen.
Zonder uitlaat:
met 1e deel uitlaat:
en met volledige uitlaat:
tot de volgende.