Hallo allemaal,
Ook hier weer even tijd om te updaten.
Ik heb een hoop fotos in mn album geupload, ik zal ze hier niet allemaal laten zien want dat zijn er te veel.
Geïnteresseerden kunnen altijd nog in mijn album de rest bekijken.
Ik was gebleven bij de vloer en dan om exact te zijn moest de rechterzijde (passagierszijde) nog worden gemaakt.
Die verschilt behoorlijk van elke andere vloer omdat er hier een olietank zit ingebouwd voor het Dry-sump systeem.
In deze tank zit de olie die door het motorblok word gepompt, voordeel hiervan is dat een veel kleiner olie carter onder het motorblok
hoeft te worden gemonteerd waardoor het blok zelf lager kan worden geplaatst waardoor het zwaartepunt lager komt.
Heel verhaal hier wat fotos om het duidelijk te maken.
Dit is de tank die door team Hovemann is geplaats:
Ook hierbij geldt zo laag mogelijk voor een gunstig zwaartepunt dus hebben ze een gat in de vloer gemaakt, hier van onderen gezien:
Om dat na te maken heb ik van twee strookjes 0,3mm styreen een cilinder gemaakt en deze afgesloten met een kapje aan een zijde.
Deze heb ik met wat vijl en snijwerk tegen de middenconsole aan gelijmd.
Aan de rechterzijde kon ik vervolgens het stukje "voeten einde" plaatsen.
De cilinder heb ik daarna met een dremel ingekort tot kort boven het schuine gedeelte en met een vijl en schuurpapier op maat gemaakt zodat het precies gelijk was met de "voeten plaat".
Paar fotootjes:
En zo ziet het eruit als het in het chassis is geplaatst:
Zoals jullie op de fotos kunnen zien heb ik ook het brandschot al geplaatst.
Ik heb daarvoor zelfs een stukje van het reeds gebouwde voeteneinde van de bestuurder weer moeten verwijderen.
Dat komt omdat het brandschot meer naar achteren is geplaatst om op de rand onder de voorruit uit te komen die nu dus van de Kadett is en niet van de Corvette.
Op de volgende fot kun je zien dat er links een best stukje van de "voeten plaat" is verwijderd:
Laatste wat ik hier aan heb gedaan zijn alle kabel doorvoeren open gemaakt met een punch tang (erg handig daarvoor)
De doorvoer van de stuurstang is er ook op geplaatst, stukje styreen met een klein stukje buis erdoor.
Ook achterin het chassis ligt nog een stukje vloer dat overgenomen is van de Corvette.
Het bestaat uit 2 bakjes (misschien om je voeten in te zetten als passagier achterin, ik weet het niet) en een vlak gedeelte.
De "bakjes" vanuit de wielkast achter gezien:
De bakjes heb ik gemaakt van 0,5mm dik styreen en deze met een vierkant staafje op juiste afstand met elkaar verbonden.
Daarna met dezelfde vierkant staafjes een rand gecreëerd rondom het bakje...
Zodat ik hier de vlakke vloerdelen rondom kon plaatsen:
en nog eentje van achteren:
Daarna het achterste vlakke deel gemaakt met ribbels erop, de opstaande stukje aan de zijkant gaan over de achterste schuine stukjes van de dwarsbalk heen.
En van onderen:
Nog een stukje detail gecreëerd op het tussenschot achter de bestuurders stoel, dit stuk versteviging zit hoort op de originele Corvette alleen heeft het Hovemann team er allemaal gaten in gezaagd om gewicht te besparen.
Ten slotte nog bezig gehouden met de bevestiging van de wielophanging aan de voorzijde van het chassis.
Bij de 1:1 hieronder te zien, ook dat is een aangepast onderdeel zoals je wel kunt zien, later in een andere update daarover meer info.
Wederom uit styreen gemaakt van verschillende diktes:
Dat was het voorlopig, tot de volgende update en nogmaals bedankt voor jullie vorige positieve reacties.