Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 211 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 apr, 2021 23:27 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Mooie vorderingen.

Ik gebruik ook de bloem + CA methode, maar ik breng eerst de CA aan en strooi daar de bloem in. De CA breng ik aan met een naald of een tot een dubbele-punt-gevijld stukje alu of messing buis.

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 mei, 2021 15:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Deventer
Hallo allemaal,

Ook hier weer even tijd om te updaten.
Ik heb een hoop fotos in mn album geupload, ik zal ze hier niet allemaal laten zien want dat zijn er te veel.
Geïnteresseerden kunnen altijd nog in mijn album de rest bekijken.


Ik was gebleven bij de vloer en dan om exact te zijn moest de rechterzijde (passagierszijde) nog worden gemaakt.

Die verschilt behoorlijk van elke andere vloer omdat er hier een olietank zit ingebouwd voor het Dry-sump systeem.
In deze tank zit de olie die door het motorblok word gepompt, voordeel hiervan is dat een veel kleiner olie carter onder het motorblok
hoeft te worden gemonteerd waardoor het blok zelf lager kan worden geplaatst waardoor het zwaartepunt lager komt.
Heel verhaal hier wat fotos om het duidelijk te maken.

Dit is de tank die door team Hovemann is geplaats:

photo 538835

Ook hierbij geldt zo laag mogelijk voor een gunstig zwaartepunt dus hebben ze een gat in de vloer gemaakt, hier van onderen gezien:

photo 538836

Om dat na te maken heb ik van twee strookjes 0,3mm styreen een cilinder gemaakt en deze afgesloten met een kapje aan een zijde.

Deze heb ik met wat vijl en snijwerk tegen de middenconsole aan gelijmd.
Aan de rechterzijde kon ik vervolgens het stukje "voeten einde" plaatsen.
De cilinder heb ik daarna met een dremel ingekort tot kort boven het schuine gedeelte en met een vijl en schuurpapier op maat gemaakt zodat het precies gelijk was met de "voeten plaat".

Paar fotootjes:

photo 538767

photo 538768

photo 538770

En zo ziet het eruit als het in het chassis is geplaatst:

photo 538772

Zoals jullie op de fotos kunnen zien heb ik ook het brandschot al geplaatst.
Ik heb daarvoor zelfs een stukje van het reeds gebouwde voeteneinde van de bestuurder weer moeten verwijderen.
Dat komt omdat het brandschot meer naar achteren is geplaatst om op de rand onder de voorruit uit te komen die nu dus van de Kadett is en niet van de Corvette.

Op de volgende fot kun je zien dat er links een best stukje van de "voeten plaat" is verwijderd:

photo 538782

Laatste wat ik hier aan heb gedaan zijn alle kabel doorvoeren open gemaakt met een punch tang (erg handig daarvoor)

photo 538786

De doorvoer van de stuurstang is er ook op geplaatst, stukje styreen met een klein stukje buis erdoor.

photo 538794


Ook achterin het chassis ligt nog een stukje vloer dat overgenomen is van de Corvette.

Het bestaat uit 2 bakjes (misschien om je voeten in te zetten als passagier achterin, ik weet het niet) en een vlak gedeelte.

photo 538838

De "bakjes" vanuit de wielkast achter gezien:

photo 538837

De bakjes heb ik gemaakt van 0,5mm dik styreen en deze met een vierkant staafje op juiste afstand met elkaar verbonden.

photo 538758

photo 538759

photo 538760

Daarna met dezelfde vierkant staafjes een rand gecreëerd rondom het bakje...

Zodat ik hier de vlakke vloerdelen rondom kon plaatsen:

photo 538762

photo 538763

photo 538764

photo 538765

en nog eentje van achteren:

photo 538766

Daarna het achterste vlakke deel gemaakt met ribbels erop, de opstaande stukje aan de zijkant gaan over de achterste schuine stukjes van de dwarsbalk heen.

photo 538775

photo 538784

photo 538785

En van onderen:

photo 538783

Nog een stukje detail gecreëerd op het tussenschot achter de bestuurders stoel, dit stuk versteviging zit hoort op de originele Corvette alleen heeft het Hovemann team er allemaal gaten in gezaagd om gewicht te besparen.

photo 538788

Ten slotte nog bezig gehouden met de bevestiging van de wielophanging aan de voorzijde van het chassis.

Bij de 1:1 hieronder te zien, ook dat is een aangepast onderdeel zoals je wel kunt zien, later in een andere update daarover meer info.

photo 538839

Wederom uit styreen gemaakt van verschillende diktes:

photo 538787

photo 538789

photo 538790

photo 538791

photo 538792

photo 538793

Dat was het voorlopig, tot de volgende update en nogmaals bedankt voor jullie vorige positieve reacties.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 mei, 2021 23:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Dit is een en al positieve reclame voor Evergreen plastic. Man, wat laat je toch duidelijk zien wat er allemaal mee mogelijk is. Je laat geen detail onaangeroerd. Super gaaf om te volgen. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jun, 2021 19:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Helemaal mee eens.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jun, 2021 20:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
Adembenemend om te volgen. Een waar kunststuk en scratchbuild optima forma.
Een mooie ode aan een stuk Opel geschiedenis.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jun, 2021 13:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Ik heb net (ademloos) het hele draadje doorgenomen. Met open mond :D ... heel, heel knap werk dit.
Heb nu de onweerstaanbare drang om het ook te proberen, heb ook een idee’tje maar dat zal meer op gevoel dan tekeningen moeten.

Snijdt jij de spanten met een mesje uit?

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jun, 2021 16:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Deventer
Citaat:
Snijdt jij de spanten met een mesje uit?



Wat bedoel je met spanten Ruud, de stroken waarmee ik de body heb gebouwd of de rechtopstaande gedeeltes waarop de body wordt gelijmd??

Als je het over de laatste hebt en ik vermoed van wel die zijn van 2mm dik styreen.

Die heb ik eerst grof met een decoupeer zaag uitgezaagd en daarna met een schuurmachine bijgewerkt, staat ook in dit verslag met fotos erbij.

pagina 2 direct bovenaan.....

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jun, 2021 19:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Hele mooie vorderingen.
Ik sta echt paf van wat je hier laat zien. :brouw:

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jun, 2021 20:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Wat ik zo knap vind is dat je een jaar aan hetzelfde project kunt werken zonder verlies aan perfectie. Ik zou het geval allang af willen hebben.
Respect.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jun, 2021 9:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
ongelooflijk wat ik hier zie een simpel Kadetje omvormen tot een monster daar moet je toch ongelooflijk veel informatie over hebben want zoiets vind je denkelijk niet gewoon op het internet he
in ieder geval fantastisch en ook een fantastische Kadet altijd al een sympathiek wagentje gevonden , jaren geleden toen ik nog in de garage van BMW werkte hadden ze daar ook zo een rally auto daar was een tweede bodemplaat onder gelast en een deftig getunede motor erin gehangen en heel de garage werkte er na de uren aan , dat was nog eens een tijd denk er met veel heimwee aan
suc6 verder ik volg zonder probleem
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 211 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement