Hallo Brouwers,
Ondertussen was deze build al weer op pagina 2 terecht gekomen dus tijd om weer het een en ander te updaten.
Het gaat niet snel maar in de kerst vakantie toch wel aanzienlijk wat verder kunnen werken aan dit model.
De achterzijde van de body heb ik gedeeltelijk bewerkt en aangepast.
Deze stond nml. kaarsrecht op en bij een echte kadett is deze schuin, dus heb ik de achterzijde er af gezaagd onder een kleine schuine hoek.
De achterzijde weer dicht gemaakt met een nieuw stuk styreen.
Daarna heb ik alle lijnen van de panels en randen op de body getekend..
En vervolgens een begin gemaakt om de wielkasten te vergroten naar bijna de juiste maat.
Ook het stukje achter het achterwiel alvast verwijderd, dat is een gat voor luchtstroom-aerodynamica..
De spatbord randen eerst met een dremel grof verwijderd...
en daarna met een stuk schuurpapier op een rond item (in dit geval busje thinner) de rand mooi strak gemaakt..
De volgende stap was het verwijderen van de kofferbak klep, en ook de rand die tussen de klep en de achterruit zat moest eraan geloven, die was te dun.
Na het verwijderen van de klep heb ik het interieur van de kofferbak nagebouwd met styreen strips en plaatjes, de fotos spreken voor zich.
Er zitten een aantal vervelende rondingen in die alleen na herhaald passen meten bijwerken goed aansloten op bijv. de binnen zijkant vd body.
Tot zover de body.
Volgende hoofdstuk is het chassis van deze auto oftewel het Corvette C4 chassis.
Daarvan heb ik eerst met een CAD programma een werkbare tekening gemaakt zodat deze ook in styreen te realiseren zou zijn.
De omtrek op de tekening is die van de Kadett.
Aan de hand van de tekening waren er een redelijk aantal onderdelen die ik van tevoren netjes kon overnemen op styreen en deze kon uitsnijden.
Het chassis is echter nogal complex van vorm, deze bestaat nml uit plaatdelen die telkens uit 2 helften bestaan en dan tegen elkaar worden gelast.
De vorm van het chassis veranderd van dun naar dik, schuin , onder een hoek enz...
De volgende fotos heb ik een gedeelte van het chassis in elkaar gelijmd met de losse geprefabde onderdelen ervoor...
Vervolgens de het andere deel ook in elkaar gelijmd..en een begin gemaakt aan het stukje dat de verbinding moet vormen naar de achterwiel ophanging.
Het gedeelte waar de achterwiel ophanging aan vast zit heb ik eerst nogmaals getekend met de originele C4 chassis tekening erbij omdat ik de overstekende
las randen niet op mijn tekening had meegenomen.
Dit gedeelte bestaat uit een voor-plaat en een achterplaat die als een trommel op elkaar gelast zijn.
Dit zijn de de twee linker en rechter platen:
De platen heb ik voorzien van randen bestaand uit kleine stukken styreen trip en hier een daar een stukje van een buisje..
Als je die op elkaar legt ziet dat er zo uit..
Omdat ik nu, voordat ze op elkaar gelijmd zijn, nog makkelijk gaatjes kon boren of slaan dat nu alvast gedaan, de zichtbare binnen zijde zwart gemaakt met een watervast stift.
De vier helften op elkaar gelijmd en op het "oog" aan de buitenrand een extra strip aangebracht zoals dat op de echte ook zit.
Om deze gedeeltes aan het andere gedeelte van het chassis te bevestigen moest de boel goed uitgelijnd worden (gat dat er tusssen zit is ongeveer 13-15mm)
En als laats de boven en onderzijde netjes dicht gemaakt..
En dit zijn ze dan, de twee chassis bars, enkel en alleen nog maar styreen en lijm, er moet nog wel wat geplamuurd worden maar die is op
dus moet eerst weer bij bestellen.
In de body ziet het er zo uit:
En aan de achterwielzijde..
Tot zover, genoeg fotos en leesplezier lijkt mij.
De bouw van de VW T1 ligt even stil, die was ik in de zomervakantie aan het spuiten maar gooide het potje verf om en kreeg de nieuwe niet
op tijd binnen om er mee verder te gaan helaas.