Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Pocher Ferrari F40 1:8
BerichtGeplaatst: za 02 mei, 2020 10:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Naast mijn lopende project van de Ferrari 288 GTO Evo ga ik nog een 2e draad opstarten. Heb laatst op MP een nagenoeg ongebouwde kit van de Pocher F40 kunnen kopen. Er is alleen een start gemaakt met de motor plus de voorwielophanging is reeds gemonteerd. Daarnaast heb ik een poosje later op Ebay.com een in nieuwstaat verkerende Autograph Speedline velgen-set weten te scoren. Dit te samen is een voedingsbodem om niet langer af te wachten en ook deze draad te starten. :wink:
In het verleden heb ik op de ter ziele gegane F-chat al wat dingen getoond betreffende aanpassingen aan onderdelen voor een Pocher F40. In een verder verleden, voordat ik actief was op internet heb ik ook al eens een Pocher F40 kit opgebouwd m.b.v. upgrade sets van Tremonia, Scale details en Autograph. Tevens hen ik voor naast mijn huidige F40 al eerder een Pocher F40 motor gebouwd welke ik behoorlijk heb aangepast. Omdat een ingebouwde motor maar slechts heel beperkt zichtbaar is zal ik bij het nu nog te bouwen exemplaar me beperken qua detaillering. Het gaat geen logische opbouw worden volgens de Pocher bouwbeschrijving maar meer een deel-bouw waar ik op dat moment aan toekom of zin in heb. Als opwarmertje al wat plaatjes van mijn eerder gebouwde motor en de Autograph velgen-set.

photo 504968

photo 504969

photo 504970

photo 504971

photo 504972

photo 504963

photo 504964

photo 504965

photo 504966

photo 504967


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 mei, 2020 15:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Heel gaaf, met deze extra toevoegingen en wat modelbrouw liefde zal dit een pronkstuk worden. Indrukwekkend een F40 in 1:8!!
Heb zelf een Rosso Ferrari 643 F1 als ėėn van mn blikvangers in de vitrine staan.
Ik zal dit met veel plezier volgen 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 mei, 2020 16:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 dec, 2012 13:18 pm
Berichten: 674
Woonplaats: .....
Gaaf ding, heb hem zelf ook gebouwd. Gave extra's heb je erbij, ik ga je topic volgen :brouw:

_________________
Mijn bouwverslagenoverzicht


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 jun, 2020 16:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Eerste deelfase van de F40 bouw nadert zijn voltooiing. Heb gekozen voor de opbouw van de kuip met inhoud. Allereerst heb ik de kuip matzwart gespoten en vervolgens voorzien van carbon/kevlar decals. Dit is voor 90% klaar. Daar bij mijn leverancier van de SMS-decals de voorraad op was moet alleen de buitenkant van de kuip nog bekleed worden. Zoals op de foto's is te zien gaat het een GT versie van de F40 worden. De stoel heb ik met Tenco van structuur voorzien evenals de "firewall" en middenconsole. De schakelpaneeltje en gaspedaal is foto-etch waarbij de stand van het gaspedaal nog in orde komt. Rem en koppelings pedaal volgen in een later stadium. Dit geld ook voor de pookknop.

photo 511329

photo 511325
photo 511324
photo 511326
photo 511327
photo 511328


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jun, 2020 14:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Als het getoonde motorblok en de aanpassingen aan het interieur de toon zet voor dit verslag, wordt het een brouw om te smullen.

Toen de Pocher F40 (ergens begin jaren '90) uitkwam heb ik m'n spaargeld geïnvesteerd in een exemplaar. Vond ik als modelbouwliefhebber heel wat 8) Toch werd de bouw een desillusie. Slecht passende delen i.c.m. met ongeduld en gebrek aan materiaalkennis om een en 't ander te verhelpen, maakte dat het model een paar jaar op de kast heeft gestaan en ik hem later weg heb gedaan. Toch vreemd dat een model die zo'n bak geld kost ( destijds 600,- gulden ) nog zoveel werk en aftermarket nodig heeft om "echt" te shinen...

Maarja... Ik was een jochie. Wist ik veel :lol: Tegenwoordig zou ik een dergelijk project anders aanvliegen. Dus ik volg met grote belangstelling.

Succes :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jun, 2020 8:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Dank, dit is voor mij de 2e Pocher F40 die ik bouw. Ik kan niet zeggen dat de pasvorm van de onderdelen niet oké is. Pocher zet een goede maar simpele basis neer die schreewt om verbetering en laat ik dat nou zo leuk vinden. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jun, 2020 9:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
Wat een gigant van een kit!!
Ik heb er de ruimte niet voor, maar zo’n schaal geeft denk ik ongekende mogelijkheden voor detaillering.
Ga dit met veel interesse volgen. Succes.
Past die motor er echt niet in? :) :) :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jun, 2020 9:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Die motor zou er zeker ingelepeld kunnen worden maar dan zal het overgrote deel van de detaillering niet meer zichtbaar zijn. De versie voor dit model zal daarom wat bescheidener worden. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2020 11:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 dec, 2012 13:18 pm
Berichten: 674
Woonplaats: .....
Waanzinnig mooi die motor, en je voortgang met het interieur zegt ook genoeg. De structuur op de stoel ziet er erg realistisch uit.
Ik volg je topic met afwachting van de volgende update!

Wolfman schreef:
Slecht passende delen

Ik heb die ervaring ook niet met de F40, zeker niet als je het vergelijkt me de nieuwe modellen. Bij Pocher doen ze niet meer aan kwaliteitscontrole :lol:

_________________
Mijn bouwverslagenoverzicht


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 jul, 2020 9:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Ben momenteel bezig met de voorwiel ophanging en naar nu blijkt ontbreekt de stabilisatorstang hier (Pocher # A5 uit de A sprue) Tot voor kort zat Sjaak Lodder in Dordrecht waar je terecht kon voor onderdelen maar helaas nu niet meer. Weet iemand een adresje? :?

photo 511758


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement