Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 4:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 feb, 2021 2:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1001
Ik gebruik de enamels van Humbrol al vele jaren maar eerlijk gezegd heb ik die tip van Humbrol wat betreft het polijsten van de metallic enamels pas recent ontdekt. :oops:
Nu is #53 Gun Metal geen metallic maar gewoon een satin enamel maar blijkbaar werkt het hierbij ook positief.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 maart, 2021 10:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1001
Nog niet zo veel verder met het uitlaat/wastegate systeem. Het blijkt in de praktijk best lastig om eenmaal het originele Pocher uitlaat systeem te hebben doorgezaagd, het vervolgens na aanpassing weer goed uitgelijnd te monteren. :?
In de standaard Pocher situatie ga je uit van het plaatsen van de eind-demper met zijn pijpen eraan verbonden naar de turbo's en wastegate.
In mijn situatie vervalt de eind-demper en komen er losse "Tubi" eind-pijpen. Hiervoor zal ikzelf een bevestiging moeten maken. Er is dus nog veel (denk) werk te verrichten. Toch enkele plaatjes van wat aanpassingen.

photo 534797

photo 534798

photo 534799

Tevens is er al wat voorwerk gedaan aan beide intercoolers en het inlaatspruitstuk.

photo 534796

photo 534795

photo 534794

photo 534800


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 maart, 2021 0:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 843
Ik vind het allemaal prachtig, maar die inlaatspruitstukken vind ik helemaal fenomenaal.
Exact de goede structuur, nauwkeurigheid en kleur.
Blijf het met veel interesse en bewondering volgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 maart, 2021 9:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1001
Dank je Eric, die inlaatspruitstukken heb ik met een dunne laag Tenco gespoten en vervolgens zilver gespoten. Na droging met mat alu-enamel gedrybrushed.
Aan de inter-coolers moet ook nog veel werk verricht worden maar dat kan pas in een later stadium wanneer het motorblok in zijn chassis hangt.
Pas dan kunnen de ophangbeugels van de inter-coolers op de juiste plaatsen worden gemonteerd. Tevens ga ik de roosters bovenop vervangen door 2 foto-ets roosters per inter-cooler maar hiervoor moet ik eerst nog een bestelling plaatsen bij Autograph. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 maart, 2021 11:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1001
Spruitstuk met inlaatbuizen gemonteerd. Ik heb er bewust voor gekozen om in dit geval niet te kiezen voor de véél realistisch ogende Autograph inlaatbuizen. Eenmaal de motor gemonteerd in het chassis met de body eroverheen is dit deel nauwelijks nog zichtbaar. Bij de los staande motor op pagina 1 zijn ze wel zichtbaar. :wink:
Nu het spruitstuk staat zijn ook de bogiekabels gemonteerd.
De wastegate is nu geplaatst als dryfit, vandaar dat hij op de plaatjes er nog wat losjes bijhangt. Ik kan hem nog niet verlijmen omdat ik de eindpijpen nog moet fabriceren.
Als laatste voor deze update heb ik de potentiemeters op de voorste inlaatbuizen gemonteerd. (rode onderdelen) Ik weet eigenlijk niet wat de functie is hiervan maar ze maken onderdeel uit van de foto-ets platen van Autograph. Elke potentiemeter bestaat uit 5 losse fe-plaatjes die op elkaar worden gelijmd.
De nu nog los hangende drukslangen dienen straks om de turbo's te koelen en van olie-smering te voorzien.

photo 535189

photo 535190

photo 535191

photo 535192

photo 535193


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 maart, 2021 16:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 843
Werkelijk adembenemend.
Het begint aan kunst te grenzen. Als een goed schilderij waar je steeds als je er naar kijkt weer andere wonderlijke details kunt ontdekken.
Het krijgt een niveau zodanig dat je bij het bekijken van het model geen nieuws meer ziet als je ooit in de gelegenheid bent om zo’n wagen in werkelijkheid te bekijken.
En dan nog zul je niet in de gelegenheid zijn om alles nauwkeurig te bekijken.
Als je je al eens afvraagt hoever modelbouw gaan kan, nou dan heb je hier wel een antwoord.
Nog verder, en hij start straks werkelijk!!
Ik hoop maar dat veel van die details zichtbaar blijven onder de carrosserie.
Maar wij hebben het in elk geval kunnen zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 maart, 2021 21:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Mooi gesproken! Dát dus.

+1
:brouw:

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 apr, 2021 9:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1001
Dank mannen, ik doe mijn best maar zoals ik al schreef is dit nog lang niet wat er mogelijk is indien je alle Autograph onderdelen gebruikt.
Met name vanwege het feit dat er véél detail straks onder de body verdwijnt en dus niet meer zichtbaar is, houd ik me nu maar in bedwang. :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 apr, 2021 10:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Heel erg mooi gedetailleerd werk aan de motor.

Mag ik vragen waar jij je boutjes en moertjes vandaan hebt, je gebruikt er genoeg dus het zal geen zakje zijn met slechts 10 stuks....

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 apr, 2021 13:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1001
Dank Peter.
De stainless steel 0,8 boutjes en moertjes komen van Autographmodel.de
De messing boutjes en moertjes in diverse maten van Knupfershop.de
:)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement