Alweer een week voorbij, tijd voor een update.
De remleidingen ook aan de voorzijde aangelegd.
Het droogpassen van de wielen. Tot mijn vreugde heb ik precies genoeg gewerkt, en raken ze alle 4 de bodem.
En ook goed in lijn en evenwijdig.
Verder met het cockpitraam. Slechts een paar onderdelen. Het uitsnijden van het ruitje. Je krijgt 4 pogingen van Tameo. Of dat een goed, of juist een slecht teken is?
Een heel scherp chirurgen mesje deed de truc.
Het FE deel heeft een verdieping waar het ruitje precies in moet passen. Omdat het steeds verschoof heb ik alvorens de secondenlijm te gebruiken de hele zaak eerst vastgezet op wat tape.
Het ruitje op het chassis bevestigd.
Vervolgens verder met de stuurinrichting. De stang met de twee kruiskoppelingen op zijn plaats gebracht.
En het stuurwiel zelf.
En het eindresultaat.
Dan de wielmoeren. Ik heb even met de gedachte gespeeld om FE after marker exemplaren te gebruiken. Die krijg je makkelijk glanzend, maar ze zijn wat plat. De bijgeleverde witmetaal delen zijn mooi 3-dimensionaal. Maar ze vereisen nogal wat bewerking. In totaal bijna een half uur per moer.
Voor:
Tijdens:
En na:
Nu het definitieve bevestigen van de wielen.
En de wielmoeren van zojuist bevestigd.
We beginnen het eindresultaat te naderen. Een overzicht van de onderzijde.
En tenslotte voor nu een overzicht van de bovenzijde.
De stoel zit er nog niet vast in. Wellicht laat ik die demontabel zodat later de versnellingsbak en andere details nog zichtbaar gemaakt kunnen worden.
Er resteert nog de bevestigingen van de motorkap. Plaatsen in een display met de foto en de eindfoto's.
Ik bedenk nog even hoe ik dat ga aanpakken. Als ik hem in de display zet zoals al mijn andere modellen met de geplaatste carrosseriedelen blijft er wel erg weinig zichtbaar van al die details waar nogal wat werk in heeft gezeten.
Ik ben zelf wel tevreden met het resultaat. Misschien met een volgend model eens proberen deel te nemen aan een tentoonstelling of wedstrijd.
Tot de volgende update. Waarschijnlijk de laatste.