Het schiet niet echt op met de Fiat
... druk op het werk, met mooi weer zitten we op de boot en is het te warm op zolder. Maar zo af-en-toe smokkelen we er een uurtje in.
Ik ben erg blij met de vele referentiefoto’s, daar waar ik het wat dichter bij het origineel kan krijgen probeer ik dat wel. De radiateur afgemaakt.
Bij de kit is (redelijk dik, veel ‘out-of-scale’) koperdraad meegeleverd voor de leidingen. Maar opgerold, dus dat krijg je niet meer strak recht. Wat Albion koperen en messing buisjes besteld, en daarmee aan de slag, beetje buigen, rubberen leidingen fröbelen met dunne slangetjes en krimpkous. Het waterafvoerslangetje bovenop de radiateur komt niet van de zijkant (kit) maar bovenuit met een koperen tuitje. Hier de onderdeeltjes los:
En compleet op het slangetje na. Op de referentiefoto’s zijn een paar dikke soldeerverbindingen te zien, dus ik heb met UV lijm twee dikke klodders gemaakt en deze een zilverachtige aanblik gegeven.
Het motorblok is een bouwkit apart, ook hier met kleine stapjes vooruit. Het grootste deel van wat koper en messing is is gedaan met AK True Colour waxes.
De bouwbeschrijving geeft bijvoorbeeld aan dat de leiding bovenop met het dikke koperdraad gedaan moet worden. Op de referentiefoto’s is dit een dunne leiding, en van messing, dus met 0.6mm messing staafje gedaan. Het motorblok begint vorm te krijgen:
Net als bij de motorkappen, heb ik in de cabine ook wat zaken die op de referentiefoto’s zichtbaar zijn met Evergreen en wat klinknagels / moeren aangebracht:
Kleine stapjes, maar het model verdient geen haast en alle aandacht