Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 10:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 feb, 2020 17:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Bedankt Peter, ik had echt geen idee. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 feb, 2020 10:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Handig hulpmiddel heb je gemaakt voor de opbouw van het chassis. Aangezien het grotendeels beeldbepalend blijft verdient het alle aandacht. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 feb, 2020 22:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 711
Woonplaats: Stolwijk
Dank je Cire. Ik heb geprobeerd om hem net zo smal te maken als het chassis zelf, zodat vering e.d. aangebouwd kan worden.

Ik was altijd gewend om modellen in gedeeltes af te werken en te spuiten, en dan samen te bouwen. Met de tankjes ging ik naar helemaal in elkaar en dan spuiten - nu weer terug naar ‘de roots’ :). Ik vind dat toch prettiger bouwen, en bij deze kit, op deze schaal heb je eigenlijk allemaal ‘mini-projectjes’.

Werkelijk alle onderdelen hebben gietnaden en sinkmarks, en in 1/12 zijn die snel groot. Op het chassis zitten ook een paar forse, en dacht ik in eerste instantie er een paar te laten zitten om het chassis een ‘battered’ look te geven, heb ik ze toch maar dichtgesmeerd. Die kleine ronde sinkmarks probeer ik eens wat ik in andere bouwbeschrijving las van de week - druppeltje dunne secondenlijm erin (kan er vaak slecht bij), kijken hoe dat er uit ziet.

Mini-project vering gestart. Mooie van die oude techniek is dat je daadwerkelijk snapt hoe het werkt. :brouw:
Eerste onderdelen uitgeknipt, eens even kijken op de foto’s ... zitten straks echt in het zicht, die gaan we wat extra details geven, moeren en rivets erop. En alweer een fout in de bouwbeschrijving :D , dat is two-out-of-two. Blij met de gedetailleerde referentiefoto’s!

photo 497898

Op de foto is duidelijk dat de veren symmetrisch en allebei naar beneden gericht zijn. Ook duidelijk zichtbaar de rivets en moer die op het kitpart ontbreken en waar ik een poging op wil wagen.

photo 497899

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 feb, 2020 9:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Goed gezien dat het veren pakket op de bouwtekening niet conform de referentieplaatjes is. Gaat het wel lukken om met de geleverde onderdelen een correcte samenstelling van de veren te maken? Ik denk ook dat het vervangen van de Italeri screws door zeskant boutjes en moertjes van grote meerwaarde is. :)
Eric


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 feb, 2020 18:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 711
Woonplaats: Stolwijk
Ik denk het wel Eric. Ook de onderkant van deze onderdelen is niet OK, dus zou ik met ‘omdraaien’ van 2 van de 5 delen uit moeten komen.

De klinknagels, moertjes, boutjes, tapeinden en gladde rods beginnen binnen te komen in kleine pakketjes :D en wat extra boortjes in 0.7 / 0.8 (voor de klinknagels) en 1.2 / 1.4 mm voor boutjes e.d.
Ben je toch maar zoet mee. Ook Evergreen-plaat, strips en halfrond profiel besteld voor binnenwerk cabine en binnenkanten van de motorkap.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 feb, 2020 12:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 711
Woonplaats: Stolwijk
De eerste, ontbrekende bouten/moeren op het chassis aangebracht. Gaatje boren 1.4mm, moertje op tapeind, afknippen, bijvijlen en met CA vastgezet. Net echt :D

photo 498123
De vering ga ik niet helemaal krijgen zoals ik wil, had 3 klinknagels willen plaatsen, maar dat lukte met 0.5mm staaf niet (netjes). Beter iets dan niets, heb van 0,75mm staaf een enkele geplaatst: iets grotere stukjes (oude ogen / dikke vingers :) ) gemaakt, met een beetje gewone Tamiya lijm (de dikke) vastgezet en met Thin Cement daarna eromheen ...

photo 498122

Nachtje doordrogen, dan zitten ze goed vast om af te knippen. Je ziet er geen ruk meer van straks, maar het gaat om het idee. Ook hier het ‘schroefje’ uit de kit vervangen door boutje / moertje op de ‘stel-ster’ zoals origineel. Veel beter!

photo 498124

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 feb, 2020 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Ik zie ze steeds staan bij Krikke. Als ik je bezig zie wil ik er echt een gaan halen. Volgmodus aan. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 feb, 2020 22:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 711
Woonplaats: Stolwijk
Als je goed rondshopt kun je ze tegen best redelijke prijzen scoren, bij Modelbau Koenig stond hij een paar weken terug voor even over de € 100. Heel eerlijk gezegd, gegeven de kwaliteit van de kit, mag hij ook niet veel meer kosten :D ... uit het leuke doosje met schroefjes en kabeltjes e.d. ga je heel weinig gebruiken, is allemaal out-of-scale.

Maar ... het is wel ouderwets brouwen, en ik heb hele mooie exemplaren gezien. Veel werk, maar het is het waard. Je loopt wel leeg op de micro-boutjes en moertjes :D

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 feb, 2020 23:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Ondanks zijn grootte, is er toch veel voor verbetering vatbaar, zelfs de plannen. Succes :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 feb, 2020 2:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Zooo veel mooier met die boutjes/moertjes, dat mag wat kosten. :lol: Die vering blijft toch wel degelijk in het zicht dus elk detail telt. Ga je de moertjes nog zwart maken of laat je ze zo?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement