Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 7:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2020 4:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1001
Erg boeiend om te volgen. De kleurstelling van de motorblok delen zijn erg gaaf. Wat betreft de gaatjes boren door de tape. Ik prik in soortgelijke gevallen eerst een "kuiltje" met een scherpe centerpunt dan kan het boortje echt niet meer weglopen als je rustig met de hand boort. De scharnier en verstevigingen onder de motorkap zijn prima gelukt. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2020 21:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 699
Woonplaats: Stolwijk
De carburateurs zijn ooit (niet al te fraai) aangepast, er lopen ook dikke soldeernaden bij wat ooit de luchttoevoer is geweest. Uit deze foto’s kan ik niet opmaken wat ze hebben gebruikt, maar er moet wel lucht naar binnen kunnen :D, als je op de video kijkt (Historic race UK) zie je gaasjes (wat me logisch lijkt).

photo 500740

Van een stukje Aber gaas heb ik gaasjes geknipt en een proefplaatsing gedaan. Ziet er goed uit. Ik twijfel nog of ik die soldeernaad aan ga brengen ... maar ik heb het op de koperen inlaatspruitstukken ook gedaan, dus waarschijnlijk wel.

photo 500739


De motorkappen zijn wat betreft scratchwork aan de binnenkant af:

photo 500738

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 maart, 2020 16:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 699
Woonplaats: Stolwijk
Met het motorblok zijn we iets verder :D - een eerste dryfit. De gaasjes en soldeerrand op de carb’s zijn naar mijn tevredenheid :brouw:

Op de foto zie je links twee koperen buisjes die ik ga gebruiken om het plastic kit-part met pinnetjes te vervangen. De 24 (!) bougiekabels gaan er vanuit de bobines in en komen er onder de cylinders uit, dus ik moet een hoop gaatjes boren :).

De 4 bobines zitten er al deels op, straks gaan er 6 bougiekabels per bobine naar de 24 bougies, 4 per cylinder. Hopelijk nog zichtbaar (tussen de tube True Metal en de kleppendeksels) de originele, iele klepveertjes (staalkleurig) en de replacement (donker): een iets uitgetrokken trekveer :). Ze zijn 7 mm hoog, en ik vul ze met een 2mm staafje van 4-5mm - de veertjes vallen dan over de pinnetjes onder en boven en de staafjes ertussen. Hoop ik.

photo 500961

Om je een idee te geven van de zuigers die in dit blok tekeer gaan:

photo 500958

Italeri gebruikt een iets andere methode van verchromen dan anderen ... de sprues liggen al 2 dagen in een bleekbadje, maar er gebeurt niets. Normaal vliegt de chroomlaag er af! Morgen maar even voor ovenreiniger naar de supermarkt ... Het zwart wat je ziet is Alclad Gloss Black primer, evt. Oneffenheden vallen dan op - de alu dashboardplaat had wat werk nodig. Maar ook die primer komt niet los :)

Edit: de HG Ovenreiniger werkt óók niet :(

photo 500960

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 maart, 2020 16:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 699
Woonplaats: Stolwijk
Klinknageltjes plaatsen ... gaatje boren 0.5mm, drupje CA, en laten vallen :brouw: en door naar de volgende!

photo 501001

photo 501002


Gaatjes recht boren blijft een uitdaging, en een scherp boortje helpt. Nu heb ik van die Ali-plonkboortjes, maar je hebt er 50 voor de prijs van één boortje hier. Dus iedere 10-15 gaatjes een nieuw boortje, dat helpt.

Toch nog wat priegelwerk in deze 1:12 schaal :). In de US heb ik de oude, stoffen bougiekabels op schaal kunnen krijgen, en om te beginnen moet ik 4 bobines x 6 kabels van een dopje voorzien ...

photo 501028

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 maart, 2020 2:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1001
Man, man, man, wat laat je knap werk zien. Zijn het metalen klinknagels die je gebruikt? Hoe ga je ze inkorten eenmaal ingelijmd?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 maart, 2020 8:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 843
Prachtig om te zien. Vooral al die aanpassingen om een mooier en beter resultaat te krijgen vind ik erg interessant om te volgen.
Met name hoe je probeert “echte” materialen te gebruiken waar mogelijk om het plastic te vervangen vind ik mooi om te zien.
Je hebt straks een enorm mooi en uniek eindresultaat.
Ik wens je veel succes en geduld.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 maart, 2020 10:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 699
Woonplaats: Stolwijk
Dank mannen :). Cire, het zijn messing klinknagels, zacht, dus ik knip ze af met scherp tangetje en haal er een schuurstripje langs. Als het goed is valt straks veel weg achter de schotten en dashboard.

Het netjes boren van de gaatjes is het lastigste. Aan de andere kant van de body liep het toch wat schuin weg, die heb ik dichtgeplamuurd en overnieuw begonnen. Gelukkig zitten daar 3 dikkere nagels, die kon ik lijmen.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart, 2020 18:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 699
Woonplaats: Stolwijk
Ik wil niet veel zeggen :brouw: ... maar het wordt een mooi motorblokje :D !

Op de voorgrond de spruitstukken (koper) en carbs, en een aanzet om de bougiekabels aan de bobines te bevestigen. De klepdeksels en de klepveren zijn geplaatst, dat was best even opletten. In koperen buisje gaatjes geboord, daar komen straks de bougiekabels uit bij de individuele cylinders, nieuwe bevestingspunten aangelijmd (afgeknipt van de plastic parts) en vastgelijmd. Vanaf de bobines gaan er dus twee ‘trossen’ kabels in bij de grotere gaatjes (2mm) rechts.

photo 501532

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Laatst bijgewerkt door Silmaril op do 26 maart, 2020 23:03 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart, 2020 18:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Dat wordt een mooi blok! :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2020 9:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1001
Fantastisch werk Ruud. Ik vind met name de kleurstellingen erg geslaagd en je aanpassingen zijn super. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement