Nee Cire, ik probeer zoveel mogelijk aan te brengen voordat ik ga primen. Ik ben er nog niet uit hoe ik de eindkleuren op ga brengen, met de spuit of de kwast. De kwast is authentieker. Ik wil ook proberen verschillende kleuren zwart te gebruiken.
Maar de carroserie ... ik heb wel een mooie kleur rood gevonden, Zero Paints London Bus - maar als je naar het origineel kijkt zie je een patina waarvan ik geen idee heb hoe je dat zou kunnen benaderen (en of ik dat wel wil
). Dat is ooit hangeschilderd, er zijn ook kleurverschillen zichtbaar, hij glanst nog mooi, maar het is overduidelijk wel de originele oude lak. En de carrosserie is absoluut niet strak
!
Dat van de bouwbeschrijving ... ik was begonnen met een ander model (RFM) een paar weken terug, nieuwe kit, paar jaar uit met een dubbelzijdig errata-A4 erbij voor relatief kleine foutjes. De Italeri kit is toch al even op de markt, heeft knoepers van fouten... en helemaal niks. Ik denk dat 80% van de kits de vering verkeerd heeft, de auto staat dan achter ook 8-10 mm te hoog.
Ook de kitfoto’s op de doos kloppen niet. Heel slordig daar ook dat er 3 kleuren bougiekabel zijn gebruikt, rood, wit en zwart. Onbegrijpelijk toch? Het echte model heeft nu (helaas) moderne, zwarte plastic bougiekabel ... ik heb in de US de destijds gangbare ‘stoffen’ en lichtgele kabels besteld. In de kit ontbreekt ook volledig het houten schot achter de bestuurdersstoel.
Maar zoals in de topicstart al staat - 100% correctheid streef ik niet na. Ik wil dat hij constructietechnisch wel in de buurt komt, en dat duidelijk te zien is dat het geen ongebruikt, volledig gerestaureerd exemplaar is ...
Ondertussen de voorwielophanging onder handen genomen, ook hier met boutjes / moertjes gewerkt. Het dichtsmelten van plastic pinnetjes vind ik zo 1970
...
De pinnetjes verwijderd en gaatjes 1.2 mm geboort, 1.2x6 mm boutjes / ringetje / moertje op het draaiiende deel.