Dank je wel
De eerste stappen in de verwering van het chassis zijn gezet. Voor mij als modelbrouwer redelijk nieuw... Doel is de Land Rover er
uit te laten zien alsof hij een jaartje of wat braaf dienst doet. Dus wel de gebruikelijke sporen, maar niet teveel n zeker geen schade. De eigenaar is zuinig op z'n Land Rover
Als eerste heb ik de bladveren behandeld. Ik werk met acrylverf welke via de zg drybrush methode aangebracht wordt. Ik ben met grijs/zilver gestart om een canvas te bieden voor de details. Hier overheen de roestige tonen. Van donker naar meer licht. Als laatste Stip ik de lichtste kleur aan nadat het even heeft liggen drogen. hierdoor trek je de verf "open" en ontstaat een poederachtig effect.
Ik hoop dat dit op de foto's goed over komt
De onderzijde is donkerder in tonen omdat het opliggende roest aan de bovenzijde van de veren i.m o. eerder droogt en minder invloeden ondervind van het rijden. De assen en stuurinrichting hebben ook een zweempje meegekregen. Detail als de hengsels, scholbrekers etc... krijgen hierna hun definitieve kleur.
De chassisbalken hebben "hier en daar" wat bruine en grijs/witte sporen van verwering. Ik stel me zo voor dat de aluminium carroserie deze corrosie (edit: oxidatie) loslaat. De voorzijde is iets donkerder gehouden om later vet/olie afzetting te kunnen bewerkstelligen.
Feedback, tips om gewoon opmerkingen? Graag. Dit is voor mij nieuw en het geheel kan alleen maar mooier worden. toch? Waar ik inmidels wel achter ben is dat dry brush genadeloos iedere fout of onachtzaamheid blootlegt. Dacht ik de gietnaden weg te hebben... Dit is na het brushen gewoon weer te zien....
Dank voor het kijken en tot de volgende