Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 5:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 jan, 2020 10:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Ook bv. Tonka en Suki hebben volgens mij SWB modellen. Tijdens een rondje googlen kwam ik zelfs een 1:43 kit tegen in witmetaal, maar de link ben ik helaas kwijt. :oops:

Verder met het motorblokje. Deze stond reeds in het groen en is verder geasembleerd. Voor dit model gebruik ik drybrush technieken om een verweerd resultaat te krijgen. Zoals op het blokje Niet al teveel... Gewoon subtiel 8)

Het blokje is nog niet helemaal klaar. Een tussentijds resultaat laten zien kan echter geen kwaad.

photo 495732

photo 495733

photo 495735

photo 495736

photo 495734

Ik ben benieuwd wat de gevorderden onder ons van het tussentijdse resultaat vinden? Feedback en tips zijn natuurlijk van harte welkom.

Dat was 'm weer even. Tot de volgende :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Laatst bijgewerkt door Wolfman op do 30 jan, 2020 14:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jan, 2020 21:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 dec, 2007 20:21 pm
Berichten: 2749
Woonplaats: Emmeloord
Tja, kan er weinig van zeggen, ziet er gewoon leuk gebruikt uit.

Antonio.

_________________
Toch maar eens wat lopende projecten afmaken, zijn er een paar teveel.
Overzicht van mijn projecten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2020 10:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Dank voor je reactie. Een goed gebruikte aanblik is het doel. Het blokje krijgt nog enige aandacht na het monteren op het chassis.

Nu we het toch hebben over het chassis 8) Deze is eenvoudig te assembleren en is zoals een echte Landrover behoorlijk robuust :o

photo 496110

Ik heb er voor gekozen de assen en veerconstructie eerst te verlijmen om het chassisdeel daarna als geheel te spuiten. Hieronder het chassis na een laagje Tamiya primer en twee dunne laagjes TS6 mat zwart.

photo 496109

photo 496108

Het geheel vindt ik mooi in detail. Gelukkig heeft deze kit de mogelijkheid om 'm sturend uit te voeren. Het enige puntje wat ik persoonlijk minder vindt is het veren pakket. Deze lijken me nogal zwaar uitgevoerd.

photo 496111
Helaas wat onscherp, maar het geeft een beeld

Als de verf goed uitgehard is... Dan is de verwering aan de beurt 8)

Tot de volgende :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2020 16:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 apr, 2018 20:35 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen)
Wolfman schreef:
Het geheel vindt ik mooi in detail. Gelukkig heeft deze kit de mogelijkheid om 'm sturend uit te voeren. Het enige puntje wat ik persoonlijk minder vindt is het veren pakket. Deze lijken me nogal zwaar uitgevoerd.

Als de verf goed uitgehard is... Dan is de verwering aan de beurt 8)

Tot de volgende :brouw:


Een optie misschien voor zover compatible, is de ophanging van de ex-Esci (nu Italeri) Land Rovers gebruiken.
En ja voor Revell Ag zijn automodelbouwers blijkbaar nog altijd spelemannen, vroem vroem! ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2020 17:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Ziet er netjes uit wat je aan het bouwen en spuiten bent, misschien een klein aandachtspuntje en dat is het weghalen van de giet-naden die je her en der ziet op de as-jes en de veren pakketten.

Die veren pakketten zijn inderdaad veels te dik, ze zijn vrij eenvoudig zelf uit styreen te maken maar dat is misschien voor een volgende keer.

Wat er nog meer opvalt mijnerzijds zijn de gigantische verticale steunen die tussen het verenpakket en het chassis zitten (4x)

Dat is misschien gedaan om wat stevigheid te creëren tussen wielophanging en chassis maar ze horen daar absoluut niet want dan werkt de vering nml niet.

zie foto hieronder.

photo 496183

Of je er iets mee doet dat is aan jezelf, volgens mij is het verenpakket stevig genoeg zonder die balkjes ertussen.

Suc6 in ieder geval met de verdere bouw van je model.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2020 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Arjan Ouwendijk schreef:
Vandaar dat er L.W.B. op de doos staat :wink:

:oops: :oops: :oops:

Domme ik

LWB staat dus voor Long Wheel Base
SWB is Short Wheel base
Heb ik dus de lange versie

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jan, 2020 13:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Hoi Wolfman,

Ha leuk, deze kit! Precies zo´n Land Rover Series III 109 Station Wagon heb ik tien jaar gehad. Alleen in een andere kleur. Het was m´n eerste auto, en ik heb er veel zelf aan gedaan, dus ik kan elk onderdeel nog dromen. Dus ik ben een zeer geïnteresseerde en kritische volger van je bouw! :wink:

Dit was de mijne:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast een paar opmerkingen:
De Series III is gebouwd van 1971 tot 1984. Daarna kwam de Defender (hoewel dit type aanvankelijk 110 en 90 heette, naar de lengte van de wielbasis). Hoewel de voertuigen uiterlijk op de Series III lijken (het typische Land Rover uiterlijk bleef gehandhaafd) zijn dit compleet andere auto's, helemaal opnieuw vanaf de tekentafel opgebouwd: nieuwe motoren, andere wielophanging (spiraalveren) langere wielbasis, andere opbouw, etc. Even op straat onder een Defender kijken zet je voor deze kit dus op het verkeerde been.
Aan de Series III gingen natuurlijk de Series I en II vooraf. De Series III is een doorontwikkeling van de II en beide types hebben veel overeenkomsten en zijn opgebouwd uit dezelfde onderdelen. Je moet een beetje een Land Rover kenner zijn om het verschil te zien: grill, plaatsing koplampen, dashboard en motor zijn de belangrijkste verschillen.

Het motorblok hoort mintgroen gespoten te zijn. En dat is een heel andere kleur dan het groen op de buitenkant.
Afbeelding

Het verenpakket oogt een beetje dik inderdaad, maar kan er wel mee door, vind ik. Het zou wel mooi zijn als je die verticale steun tussen de veren weghaalt. Het lijkt me stevig genoeg zonder.

Veel plezier en succes met de rest van de bouw, Als je vragen hebt of referenties zoekt mag je me altijd PB-en.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jan, 2020 14:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Hey Wolfman,

Ik zou me van die veren niet zoveel aantrekken, eens je model af is zie er toch bijna niets meer van. Al die hysterische correctheid is allemaal goed en wel , echter eenmaal in de vitrinekast ziet geen hond meer of je veren wel de juiste dikte hebben.

Greetzzzz Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jan, 2020 22:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 apr, 2018 20:35 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen)
Modestforest schreef:
Hey Wolfman,

Ik zou me van die veren niet zoveel aantrekken, eens je model af is zie er toch bijna niets meer van. Al die hysterische correctheid is allemaal goed en wel , echter eenmaal in de vitrinekast ziet geen hond meer of je veren wel de juiste dikte hebben.

Greetzzzz Modest


Mijn visie is, als je een schuifmaat of een ander meet instrument nodig hebt, om te zien of iets goed of fout is, dan ben je verkeerd bezig, maar als een item je direct stoort dan kan je:
- je eraan ergeren en de kit niet kopen
- de kit wel kopen en er iets aan doen
Heb deze kit nog niet, maar als ik 'm koop, er ook meteen eentje van Italeri erbij neem om de rolling chassis, wat meer to scale te krijgen, spijtig wel dat Revell er geen metalen assen heeft ingestoken dan kon mijn zoontje er zeker mee spelen, Ha! :D
Maar alle gekheid op een stokje, ik zie zulke design keuzes niet bij vliegtuig en militair bouwers, worden auto bouwers dan toch voor spelemannen aanzien?!

Anyway...ieder moet voor zich uitmaken wat hij of zij verwacht van een bouwdoos, en volg deze bouw omdat ondanks de tekortkomingen deze kit zeker potentieel heeft.

Met vriendelijke groeten
Luc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jan, 2020 13:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Allereerst alleen dank voor de reacties 8)

Met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat ik inderdaad een aantal gietnaden over het hoofd gezien in m'n enthousiasme :oops: :oops: Uiteraard verwijder ik deze nog. Een ander puntje die Peter ( Midnight Creep ) ter sprake brengt zijn de "pootjes" tussen de veren en het chassis. Natuurlijk horen deze daar niet! Ws hebben ze als doel stevigheid te bevorderen. Tenminste.... Zo beschouwde ik het tijdens het verlijmen wel. Achteraf denk ik dat ze redelijk overbodig zijn. Ik moet nog even bekijken hoe, en of deze elementen netjes te verwijderen zijn.

Met betrekking tot het motorblok is het zo dat de tinten die ik voorbij heb zien komen op vervuilde blokken zat met alle rompslomp eromheen etc. Ik heb deze kleur hierdoor aangemerkt als hetzelfde groen als de body en niet zoals Huib2 weergeeft als zijnde mintgroen. :mrgreen: Overigens een prachtige Land Rover Huib...!!!

Het verenpakket scratchen kan natuurlijk, evenals misschien een esci versie passen. Of zoeken naar metalen versie van veer en as..En ja! ik vind het huidige verenpakket aan de grove kant. Toch is het mijn inziens zo dat deze Land Rover hiermee weg kan komen. Nu zou ik niet weten met welke set-up de Land Rover nieuw geleverd werd? In de tijd naar nu zal er vast e.e.a. gemodificeerd zijn aan menig Land Rover, al naar gelang de toepassing. Dat maakt het dus lastig om 100% correct te bouwen. Dat heeft uiteindelijk ook te maken met persoonlijke smaak, de mogelijkheden die de kit je biedt (wat wil iemand er aan uit geven), bouwervaring (dus skills) en hoe je het 't leukst vind om te prutsen.

Dat neemt in mijn geval niet weg dat ik de waarheid wel wil benaderen. In ieder geval wel geloofwaardig wil laten overkomen. Daarom ben ik blij met reacties die ( al dan niet ondersteund met fotomateriaal ) inspireren, me een stukje op weg helpen en soms ook terecht wijzen. Dat maakt het eindresultaat uiteindelijk meer realistisch...Al neem ik hier en daar echt wel een dichterlijke vrijheid mee in de brouw :lol:

Nogmaals alleen dank voor de uitgebreide reacties. Op naar de volgende update :brouw: :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Laatst bijgewerkt door Wolfman op do 30 jan, 2020 14:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement