Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 16:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 14 jun, 2020 13:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Gaaf, heb er begin dit jaar ook een gekocht en dan is dit bouwverslag weer handig.
Nog een tip wat betreft het schuren van de body, ik las dat je dat een dingetje vond ivm de popnagels, gewoon met een oude tandenborstel en Cif, werkt geweldig en laat alle details in zijn waarde.
De verwering van je model ziet er overigens heel gaaf uit.
:brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jul, 2020 16:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
@Korrelexpres: Wie weet heb je iets aan dit verslag.

Dank voor reacties heren. :brouw:

Het interieur van de Land Rover laat zich in een aantal varianten bouwen. Ik heb ervoor gekozen om drie stoelen voor.. En een bank achter aan te brengen. De bankjes op de achterspatborden laat ik vervallen. Naast het feit dat deze opstelling "lekker Nederlands" is speelt ook mee dat er straks ws. nagenoeg niets meer te zien is van het interieur en ik dus zoveel mogelijk licht, reflectie en reliëf in het interieur wil hebben om nog wat terug te kunnen zien.

photo 512739

Revell wil graag dat je de deurbekleding zwart maakt. Mijn referentiemodel heeft echter de carrosseriekleur ( plaatwerk) als kleur. Dit heb ik dus aangehouden in een vervuilde variant die op de foto's heftiger overkomt als in het echt. :wink:

photo 512738

De achterbank is voorzien van een beugel. Deze is 1 van de redenen dat er voor de bank gekozen is omdat dit wat reliëf geeft De laadvloer heb ik voorzien stripjes styreen om een rubberen mat te simuleren. De stoelen en bank in het zwart met een zijdemat laagje om de glim van vinyl na te bootsen.

De kit beidt de mogelijkheid om te kiezen tussen links of rechts sturend. (ik kies voor links) De kit bevat hiervoor zowel het dashboard, als een transmissietunnel in L/R. De schakelpoken staan dan in tegengestelde volgorde. Echter.... Ik maak uit het linkje in het begin van dit verslag op, dat er slechts 1 variant is van deze pook opstelling en slechts het dashboard het verschil maakt in de keuze links/rechts. Mijn referentiemodel zou dit gegeven dan moeten bevestigen.

photo 512740

De tunnel dus naar de bestuurder toe en deze volgorde van poken. Dussss...

photo 512737

Rest nog wat zanderig pigment o.i.d. Wat bagage en dan kan het interieurbakje gesloten worden.

Tot de volgende maar weer :brouw: :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2020 10:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Heel netjes, of moet ik zeggen smoezelig :lol: interieur. Lekker gebruikt. Had je de decals niet ook andersom moeten plaatsen of sla ik nu door? Indien mogelijk zou ik nog kiezen voor een vloer/voeten plaat li en re van het console en evt proberen de popnagels aan te brengen. (zie de 1:1) :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2020 10:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Tnx :brouw:

Popnagels etc. heb ik wel overwogen op de plekken rondom te transmissietunnel. Maar omdat er straks ws niets meer van te zien is heb ik dat plan laten varen 8)

Het decal zit niet verkeerd om, of bv ondersteboven. Ik gok dat Revell een gespiegelde versie heeft meegegeven t.b.v. Rechtse sturing. Ik heb 'm overigens wel per abuis in het midden geplaatst :oops:

Dank voor de opmerkende reactie :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Laatst bijgewerkt door Wolfman op do 16 jul, 2020 10:48 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2020 11:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Ziet er allemaal heel netjes uit Wolfman.

En inderdaad als je van detaillering straks niets meer ziet loont het vaak ook niet om het aan te brengen, vindt ik vaak nml ook zonde als er een motorblokje
bij de kit zit dat vervolgens onder de body verdwijnt en de motorkap niet open kan....


Ook lekker zitten op die plek int midden :?

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2020 11:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Je maakt er echt wat moois van.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jul, 2020 10:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Midnight Creep schreef:
Ook lekker zitten op die plek int midden :?


Lijkt me niet het meest ideale plekje :lol: Overigens wordt de middelste stoelleuning vaak neergeklapt/niet gebruikt.
Al met al stel ik me zo voor dat zo'n oudje uberhaubt niet het meest comfortabele vervoersmiddel is. Maar daar is hij ws ook niet voor gebouwd.

Dank voor je reactie :brouw: @ Aorntman Dank :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jul, 2020 16:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2805
Mooie voortgang, Wolfman. Het ziet er erg goed uit.

De zitplaats midden voor is inderdaad geen serieuze zitplaats. Je hebt dan de versnellingspook tussen je benen en een chauffeur die er niet goed meer bij kan. Maar misschien nog te doen als je alleen van de boerderij naar het jachtgebied moet. Je dubbelloops hagelgeweer moet je dan wel achterin leggen. Vaak wordt de middelste stoel verwijderd en vervangen door een opbergkistje.

Links- of rechtsgestuurd maakt inderdaad niet uit voor de positie van de versnellingspook en de vierwielaandrijving/lage giering poken en ook niet door de vorm van de tunnel. Die posities worden namelijk bepaald door de versnellingsbak en de tussenbak, die gewoon hetzelfde blijven bij links- of rechtsgestuurd. Wel verwisselt de handrem van kant, en dat heb je goed gedaan bij je model.

De stationwagonmodellen, zoals jouw model, golden als de luxe uitvoeringen, en waren af fabriek voorzien van zwart vinyl deurbekleding met een elleboog/armsteun en een kaartenvak. Die steun is in het model weergegeven, dus eigenlijk zou de binnenkant van de deur zwart moeten zijn. In de praktijk vielen die dingen nog wel eens uit elkaar en werden dan verwijderd, zodat je het plaatwerk van de deur kon zien, zoals op je referentiefoto. De armsteun is dan echter ook weg.
De utilitymodellen zoals de pick-up versies hadden geen vinyl deurbekleding.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 nov, 2020 23:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Dank voor alle reacties :brouw:

@Huib: Een versie met opengewerkte deurpanelen is voor de volgende LandRover. Helemaal correct hadden natuurlijk zwarte deurpanelen geweest. Maar ik wilde geen zwart. Noem het een dichterlijke vrijheid 8)

Verder met het interieur en dan komt het einde toch echt in zicht van deze Brouw. Om het interieur wat aan te kleden heb ik twee gereedschapskistjes gemaakt van reststukjes styreen en wat overgebleven delen van de achterbankjes. Tevens een houten kist afgedekt met een dekzeil, gemaakt een stukje tisseu en verdunde houtlijm. Wat kleur erop en dan krijgen we dit.

photo 522138

Een kistje rechts op de wielkas.

photo 522137


En links. De Britse landensticker is uiteraard een knipoog naar de Britse herkomst van de LandRover

photo 522139

Van Tamiyatape en stukjes aluminiumband riempjes aangebracht om te voorkomen dat alles onderweg door de laadbak stuitert.


photo 522140

Wachten op een overstekende kudde schapen in het veld? De chauffeur heeft het nodige vertier aan boord.


De kist met het groene dekzeil wordt op het dak geplaatst. Maar dat is voor de volgende update. Dusssss.....

Tot de volgende :brouw: :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 nov, 2020 11:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Van de bagage bleef alleen nog het kistje met dekzeil over om op het dak te plaatsen.

photo 522401

Hierna is de body op het chassis geplaatst en is het glaswerk aangebracht. De bouwhandleiding verteld dat dit andersom moet, maar je hebt echt nog een sateprikker o.i.d. nodig om door de raampjes de interieurdelen een zetje te geven om langs het dashboard te komen 8)

En dan zit het erop! De komende tijd zal ik best nog wel iets zien, maar verder is de LandRover klaar.
Ik vond het een superleuke kit om te bouwen. Het onderstel wat aan de grove kant en wat foutjes in de handleiding, maar verder kan je er van maken wat je wil...

Nadeel van deze kit? Je kunt er enorm veel mee. En steeds wanneer je er naar kijkt heb je de neiging iets toe te voegen, of te veranderen. :o

Op naar de eindfoto's.... Maar uiteraard niet zonder teaser :lol:

photo 522404


Tot de volgende maar weer :brouw: :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement