Een kleine update. De eerste delen zijn gespoten.
Ik bouw deze kit zoals gezegd ook als aanloop naar de Ferari 500 F2 die meer dan 300 onderdelen telt.
Deze kit is eenvoudiger, omdat het origineel ook uitblonk in eenvoud.
Maar bijvoorbeeld het stuur alleen bestaat uit 4 onderdelen die apart bewerkt moeten worden. En dat is nog voor de stuurstang en de decal.
Of beter gezegd; decalletje.
Eerst het stuurwiel zelf gespoten.
De cocktailprikker zat in een gietstukje dat ik er aan had laten zitten. Dat moest er natuurlijk nog afgesneden worden.
Vervolgens de spaken, die met uiteindelijk korrel 12000 geschuurd zijn om een goede chroom glans te krijgen.
En verder met de spaken in het stuurwiel te lijmen.
In het midden moest vervolgens de kap van de naaf geplaatst worden. Hier komen we toch wel in de buurt van de grens van wat nog redelijk is.
Ook deze naaf gepolijst tot korrel 12000. Die grijze ondergrond is zo'n flexibel schuur padje wat ik daarvoor gebruik.
Ik prijs me gelukkig dat het onderdeeltje niet weggesprongen is.
Met een was pen heb ik het onderdeeltje op de plaats weten te krijgen. Met een pincet durfde ik het niet aan. Als je iets te hard knijpt, schiet je dit onderdeel de hele kamer door.
Maar het is gelukt.
Ook de stoel gespoten. Volgens de manual alles rood, maar dat klopt niet met de werkelijkheid. Dus toch maar iets meer detail aangebracht.
Ook de radiator is aluminium over een glanzend zwarte grondlak gespoten. De slang heb ik alvast zwart gemaakt. Hier zal nog verdere detaillering aangebracht worden.
De binnendelen van de velgen zijn alvast geel gespoten en voorzien van een transparante glanzende lak. Het blijkt dat het om 2 paren gaat, elk met een verschillende dikte.
Dat zie je snel over het hoofd, en als je straks de verkeerde delen in de verkeerde velgen plaatst, past het niet helemaal. Een veelgemaakte fout, die ik probeer te voorkomen.
Zo, dat was het weer even voor vandaag. Tot een volgende update maar weer.