Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 dec, 2019 12:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Ondanks dat ik al wat jaartjes actief ben op een aantal fora wordt dit mijn eerste poging om ook op dit forum wat brouwsels te gaan tonen.
Ik ben Ferrari fan van het 1e uur en mijn verzameling bestaat dan ook nagenoeg uitsluitend uit Ferrari modellen. De nadruk van mijn hobby ligt vooral bij het bouwen cq. verbouwen van reeds bestaande modellen en dus niet zozeer op het verzamelen op zich.
Ik ben niet bang voor opbouwende kritiek omdat ik van mening ben dat hiervan alleen maar geleerd kan worden dus hou jullie vooral niet in. :lol:
Momenteel ben ik bezig om de Ferrari 288 GTO Evoluzione 1:18 aan te passen. Het betreft een diecast model gemaakt in mijn geval door Universal Hobby maar de meeste zijn geproduceerd door Revell-Joueff.
Ik ga nu uitzoeken hoe de eerste foto's te plaatsen, tot later.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 dec, 2019 12:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
photo 493720

photo 493721

photo 493723

photo 493724

photo 493725


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 dec, 2019 13:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Met hulp van dochter gaat het plaatsen van foto's toch een stuk sneller. :wink:
Voor diegene die dit model niet kennen even wat uitleg bij de foto's. Zoals is te zien heb ik allereerst m.b.v. verf afbijt het model ontdaan van zijn originele laklaag. Vervolgens ben ik begonnen om alle luchtopeningen open te boren/vijlen. Dit is een tijdrovend klusje doordat het witmetaal toch nog best hard is en ook omdat een aantal openingen klein zijn waardoor het een secuur werkje wordt met uiterst kleine boortjes en vijltjes.
Op enkele plaatsen zijn de overgebleven spijltjes wat beschadigd bij dit klusje dus moet er worden geplamuurd om dit te herstellen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 dec, 2019 13:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Jullie moeten niet verwachten dat de updates zich snel zullen opvolgen. Zo ben ik voor het verfwerk afhankelijk van spuitbussen. Ik spuit mijn modellen in een onverwarmde garage waardoor ik afhankelijk ben van aangename buiten temperaturen. Zodra er nieuws is te melden laat ik uiteraard weer van me horen. Wel wil ik jullie vragen om mee te denken voor een oplossing van een probleem welk ikzelf heb veroorzaakt. :roll:
Ik vind de uitvoering van dit model nou niet moeders mooiste zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de uitvoering van Looksmart of BBR. Maar aangezien ik meer een b(r)ouwer ben dan een verzamelaar ben ik toch aan dit model begonnen. Het geen me het meeste stoorde zijn de lucht-uitlaten achter de achterwielen welke bestaan uit een gat met 3 te dikke en te platte spijlen. Omdat ik vind dat dit realistischer moet heb ik deze verwijdert. Helaas heb ik geen plaatje meer van voor het verwijderen van die spijlen. :( Nu komt de vraag; hoe ga ik het voor elkaar krijgen om er een realistischer geheel van te krijgen?

photo 493726


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 dec, 2019 14:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Deventer
Hallo,

Ik zal eerst even een foto voor je posten zodat we weten waarover het gaat:

photo 493734


De sleuven aan de achterkant bestaan uit 3 stukjes die gewoon glad met de body meelopen of aansluiten zoals je wil,
en daarna buigen ze schuin naar binnen, incl het achterste stukje dat eigenlijk weer body is , dus 4x schuine stukjes.

Je zou deze vrij simpel kunnen maken van styreen.
Ik zou eerst de 3 stukjes maken die gewoon netjes gelijk lopen met de body om daarna de 4 schuine stukjes er aan de binnenzijde tegen aan te lijmen.

Mocht je meer tips willen laat het ons weten.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 dec, 2019 10:48 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Dank voor je reactie Peter. Het originele schaalmodel had ook 3 spijlen welke glad liepen met de body maar ze hadden niet die schuine vlakken. Ik ben al wat aan het experimenteren met styreen. Het achterste schuine vlak, (het 4e zogezegd) heb ik al ingelijmd met een 3 hoekig styreen profiel stukje. Wat het nog wat lastiger maakt is dat er een lichte bolling van boven naar beneden in zit. Ik heb eerst geprobeerd om 3 losse schuin aflopende strips te maken en los van elkaar in te lijmen maar het is erg lastig om ze dan precies op de juiste afstand van elkaar te krijgen. Er zit nauwelijks ruimte tussen dus dat maakt het er niet eenvoudig op. :)

Eric


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 dec, 2019 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Deventer
Hoi Eric,

wat je kan doen is er drie stukjes styreen er schuin in lijmen die aan de body-kant nog een stukje uitsteken.
Als de lijm is uitgehard kun je dan met een vijltje en schuurpapier de bolling er in maken.
Daarna kun je de schuine stukjes eraan vast lijmen, die zijn wel recht zo te zien.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2019 13:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Even geprofiteerd van buitentemperaturen van 15+ vorige week. :) Zo heb ik de body in de Motip primer kunnen spuiten. Nu is beter te beoordelen waar de onvolkomenheden zitten en dus bijgewerkt dienen te worden.

photo 493955

photo 493957

photo 493956
photo 493958


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2019 13:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
In de C-stijlen heb ik gaten geboord om de koeling naar de turbo's te verbeteren. 8) In de deuropeningen heb ik met styreen strips sponningen gelijmd. Het is mijn plan om later in dit project ook zijruiten te gaan maken welke bij het standaard schaalmodel ontbreken.
photo 493959


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2019 13:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Zoals ik al schreef is in de achterste koelopeningen, achter de achterwielen de eerste schuine styreenstrip gelijmd. Het deel vlak achter de achterwielen heb ik aan de binnenzijde van de body schuin weg gevijld. Voor de 3 spijlen die nog moeten volgen moet ik nu eerst nog de juiste maat styreen strip (1,5 x 3.2) bestellen. Deze wil ik proberen schuin in te lijmen. Het uitstekende deel aan de buiten zijde moet dan nog worden vlakgeschuurd met de body. Dit is het plan. Nu de uitvoering nog. :lol:
photo 493961
photo 493962
photo 493964
photo 493963


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement