Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2020 11:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
tja dat doorzagen in verstekbak lukt bij mij ook nooit recht
Verder het is gewoon prachtig wat gij ons hier voorschotelt , sorry maar 1 klein tipje wil ik toch opgooien de uitlaat en de versnellingsbak zouden nog echter lijken met een lichte donkere wash in en rond naden en profielen
Sorry nogmaals maar ik zie nog een paar gietnaden die toch direct opvielen
Proficiat het ziet er verder gewoon prachtig uit
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2020 9:19 am 
Online
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1003
Dank voor de reacties en tips.
@Ferry, frezen was niet de juiste benaming voor de Bburago F40 velgen, ze zijn nl. van plastic. De alu-velgringen
hebben een breedte van 19mm (achter) 16mm (voor) t.o.v. 13,7mm (achter) en 10,5mm (voor) van de
standaard exemplaren. Ik zal dus een flink stuk van de alu velgringen moeten zagen om ze binnen de
wielkassen te krijgen. :)

@Marc, je hoeft geen sorry te zeggen. Ik neem elke tip serieus en probeer er alleen maar van te leren. Ben het
met je eens wat betreft de wash het is echter erg lastig om het nu nog voor elkaar te krijgen omdat het
buizenframe over de motor er met 2 comp. lijm in is verlijmd. Naden probeer ik altijd weg te werken maar
blijkbaar lukt dat niet overal even goed. Door de macro opnames wordt alles nog eens extra uitgelicht zullen we
maar zeggen. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2020 20:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Als je aluminium velgen smaller wilt maken kun je dat het beste doen door in een stuk plat hout met bijna exact dezelfde dikte hoe de velgen
moeten worden een rond gat te zagen met een gatenzaag zodat de velg er precies in past.

Het plankje kun je ook uit verschillende lagen opbouwen om tot de gewenste dikte te komen.

Nu kun je als je de velg erin hebt gelegd deze aan de bovenzijde eventueel fixeren met een lijmklem met een dun stukje hout ertussen.

Vervolgens met alleen met zaagblad plat over het plankje heen de velg rondom inzagen totdat je erdoor bent.

Dus niet in een keer van links naar rechts zagen maar telkens een stukje draaien dan zaag je veel beter recht.

Zo heb ik het gedaan bij mijn VW T1:

photo 463581

photo 463577

photo 463576

Suc6

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 okt, 2020 2:41 am 
Online
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1003
@ Peter, sorry voor mijn late reactie. Ik zie nu pas dat je een prima tip hebt die ik bij een volgende keer zeker ga toepassen. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 nov, 2020 10:58 am 
Online
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1003
Na véél gepruts is het me uiteindelijk gelukt om mijn eigen gemaakte (naar een voorbeeld van J Hoefs) velgenset toch gemonteerd te krijgen.
Heb zowel de aluminium velgringen alsook de banden smaller gemaakt. Echter was dit niet afdoende. Van de velgharten heb ik bijna het gehele asje moeten inkorten zodat het geheel binnen de body kwam. Doordat er weinig over was van het wielasje heb ik ook een dunnere remschijvenset moeten maken/monteren. Zodoende heb ik de velg/banden combi met epoxy lijm vast moeten lijmen. Hier kan ik mee leven omdat het een vitrinemodel blijft. :wink:

photo 524240

photo 524239

photo 524238

photo 524237

photo 524236

photo 524235

photo 524234

photo 524233

photo 524230

photo 524231

photo 524232


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 nov, 2020 12:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 844
Prachtig model geworden.
En al je inspanningen met die wielen zijn zeker de moeite waard geweest.
Ze zien er zeer natuurgetrouw uit.
En dat ze niet draaien?
Bij geen van mijn modellen kan dat. Al was het maar om ze goed te kunnen uitlijnen.
En ze hoeven ook nooit te draaien.
Dat hoeft alleen met Dinky’s. Maar daar speelden we ook gewoon mee.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 nov, 2020 18:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Dit is wel echt een prachtig model geworden, met prachtige details. Plus terloops nog wat nuttige tips in het verslag zo her en der...

Proficiat! :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 nov, 2020 20:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Prachtig :!:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 dec, 2020 9:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Heel gaaf!! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], cire430 en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement