Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Chevy Fleetliner '51
BerichtGeplaatst: wo 07 apr, 2021 18:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Neen dat niet ik kreeg plots een ingeving van het dak te verlagen en tot zover is het redelijk gelukt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Chevy Fleetliner '51
BerichtGeplaatst: vr 09 apr, 2021 12:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Ik ben toch weer hevig bezig geweest en de Chevy staat al in zijn kleurke , deze keer zonder spuitproblemen alleen wat stofjes in de motorkap en enkele op de body
Na de zwarte primer lichtjes geschuurd met een 1000 grid daarna Alclad Speed zilver gespoten om daarna met Violet Candy overspoten


Afbeelding


Afbeelding


Ga nu proberen hem goed te laten drogen en dan ook weer lichtjes schuren met nog fijner schuurpapier om daarna een ferme laag vernis op te spuiten
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Chevy Fleetliner '51
BerichtGeplaatst: vr 09 apr, 2021 17:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Hele toffe kleur Marc, ziet er goed uit.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Chevy Fleetliner '51
BerichtGeplaatst: vr 09 apr, 2021 23:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Als je dan toch plots het dak verlaagd, terwijl de body er gelikt uitziet, maak 'm dan ook nog rat.

Heb je een mooie van / tot serie.

Maar nu is t ook al kool.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Chevy Fleetliner '51
BerichtGeplaatst: vr 23 apr, 2021 8:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Mijn excuses voor gisteren , volle moed begonnen met schrijven hier het lukte langs geen kanten fouten geen juiste woorden vinden en dan plots  zonder erg in te hebben een verkeerde toets ingeduwd en alles was weg , ik was er echt niet met mijn gedachte bij
Dus even opnieuw beginnen he
Ok hier gaan we
het is weer al een hele tijd geleden dat ik hier echt actief ben geweest heb het een en ander wel bekeken maar door het vele werk van een gepensioneerde is het een beetje beginnen te slabakken
Ik had veel werk 1/1 aan de BMW van onze dochter , ik heb daarvoor een halve motor moeten demonteren maar het goede nieuws is dat ik het gevonden heb
Ok terug modelbouw
De Chevy bleef maar tegenslagen hij was al een paar x gespoten voordien en ook nu wilde het maar niet lukken hij is dan ook meermaals herspoten tot op een dag alles was mooi gespoten , bijna geen of weinig stofjes erin  , haalde ik een spuitbusje vernis boven dat ik nog had liggen van een reparatie aan een 1/1 Polo en begon met een mistlaagje te leggen en na mijn wachttijden te respecteren zag ik op de zijkanten een afloper en wat deden we dan 1/1 die afloper blijven voeden tot die eraf valt en zie je daarna niks meer ( heb ik al een paar x gedaan ) maar was de reactie de onderliggende candy kleur vloeide mee dus lichtere vlekken in de verf ( sh*t ) deze keer goed laten drogen en dan maar opnieuw beginnen te schuren met een 1200 grid onder stromend water om zeker geen geschuurde deeltjes onder het schuurpapier te krijgen dat krassen zou kunnen veroorzaken , na een lange droogtijd afgewassen met wasbenzine en terug de candy violet er terug op tot een mooie donkere kleur ik was tevreden
Dit keer dezelfde vernis gebruikt maar wel gedecanteerd van de spuitbus en met de A.B. gespoten laag voor laag en iedere keer terug geschuurd ( mat gezet ) en toen ik de laatste laag spoot zag ik iets wat ik nog niet snel gezien had zo glad dat polijsten het alleen zou verslechten echt mannen heb hem zo uit mijn spuitcabine gehaald ikke blij natuurlijk kijkzelf maar


Afbeelding[

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

ik ben dan snel verder gegaan met het interieur

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

zo dat was het , ik ben nu bezig met de ramen te verdonkeren met folie van 1/1 auto's die ik nog had liggen maar dat is voor later he , ik hoop dat jullie het ook mooi vinden
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Chevy Fleetliner '51
BerichtGeplaatst: vr 23 apr, 2021 9:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt, 2014 20:28 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Lengenfeld Oostenrijk
Goed bezig!!, hele mooie kleur :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Chevy Fleetliner '51
BerichtGeplaatst: vr 23 apr, 2021 20:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Ik ben blij dat de paint job toch goed is gekomen Marc, ziet er mooi glimmend uit 8) 8)

Interieur ziet er ook prima uit.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Chevy Fleetliner '51
BerichtGeplaatst: za 24 apr, 2021 18:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 jan, 2018 14:28 pm
Berichten: 63
Woonplaats: amsterdam
o wow wat een gave kleur
Die topshop is ook goed gelukt
Groet Alex


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Chevy Fleetliner '51
BerichtGeplaatst: za 24 apr, 2021 19:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Alex , Pater en Hein bedankt voor jullie reacties
Ja het kleurtje is speciaal is wel niet makkelijk om te spuiten het zijn Candy kleuren zijn van Alclad is het is een soort gekleurde vernis want men moet eerst alles in het Speed Zilver van Alclad spuiten en daar komen dan laagjes Candy op en ze hebben nog veel mooie kleurtjes ervan
grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Chevy Fleetliner '51
BerichtGeplaatst: zo 25 apr, 2021 20:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
Marc, in één woord die kleur verf: Waanzinnig!
Okee paars is mijn favoriete kleur maar echt wat een mooie kleur en goed gelukt.

Esther


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement