Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 sep, 2019 15:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
De klep is mooi gedaan.Ben benieuwd naar de verdere werkzaamheden.
Marc S.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 10:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Dank voor de positieve reactie's :mrgreen:

Het is alweer een tijdje geleden dat Wolfmenneke een update heeft gepost hier. Een nieuwe baan die de nodige aandacht vraagt en bijbehorende veranderingen in het persoonlijk leven horen daarbij natuurlijk. Zo nu en dan prutsen aan deze cabrio is dan een mooie manier om de zinnen te verzetten, al is het bijhouden van dit verslag er een beetje bij ingeschoten :oops:

Dus... Een plumeau over dit topic en laten zien waar we zijn gebleven 8)

Eerder schreef ik dat dit model een volledig motorblok heeft. Dit bleek tegen te vallen. Een plaatje met wat vormen die op het chassis gelijmd dient te worden, een onderdeeltje wat de "rotor", verdeler en dynamo? voor moet stellen en wat buizenspul/filterdingen. Aan de onderzijde een grote bak wat moet doorgaan voor de bodemplaat, met daaraan de uitlaten. Bizarre is dat het motorplaatje en de bak nog niet eens op elkaar aansluiten en er dus een kier van zo'n 7 mm blijft tussen beide onderdelen. Revell benaderd het begrip "luchtgekoeld" dus op een hele vreemde manier :roll: :lol: :lol: Al is er straks niets meer van te zien. Zo is het dan ook weer...

Ondanks dat dit element dus tegenviel, toch een poging er iets leuks van te maken. Diverse grijs. metaaltinten, wat donkere tinten die net niet zwart zijn en wat restjes bougiekabel van m'n vorige project vormen nu samen een geheel die een gebruikte uitstraling mag hebben middels kleurgebruik en wat verwering. Althans... Dat is het bijbehorende experiment.

Plaatjes bij de praatjes :mrgreen:

photo 489143


photo 489140

photo 489139

Het verdelertje heb ik uitgeboord. Binnenkant zwart gemaakt en de kabeltjes stuk voor stuk in positie gebracht. hierna een druppeltje secondenlijm de restruimte laten vullen. Helaas gaf de lijm een reactie op de zwarte verf, waardoor er een soort brij ontstond. Stukje bij beetje ben ik dit weg aan het krabben met een mesje als zijnde bezigheidstherapie op de vierkante millimeter. De kabels heb ik rood gelaten, om samen met het gele decal wat vrolijkheid te brengen tussen al de stemmige grijs ;-) De slangen/kabels vanaf de dynamo? ( of wat het ook is) heb ik gevormd uit een stukje spreu. Hier en daar moet ik nog wat aandacht geven aan het motortje, met name nog wat "glimmertjes" wil ik weghebben en door het werken aan de bodem zijn er wat slijtplekjes ontstaan. Maar we zijn ergens :D . Daarna verdwijnt het motortje naar een plek waar de zon niet schijnt. Onder de motorkap.... Welteverstaan! :twisted: :lol:

photo 489144

De bak met bodemplaat en uitlaten heb ik zilver gespoten en met 50 tinten grijs en wat zwart een gebruikte, levendige look getracht te krijgen. De uitlaten hebben wat roest meegekregen middels aanstippen, drybrushen en de verf net voordat het stofdroog is tamponeren met een schoon kwastje. Hierdoor haal je de drogende laag weer open en ontstaat een korrelig structuur.

Dat was 'm weer even. Volgende update mag ik de spuiterij in :roll:
Ik kan alvast door laten schemeren dat het kleurschema vermeld in de startpost overboord is en er gekozen is voor een andere hedendaagse kleurstelling. 8)

Tot de volgende :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement