Dank voor de positieve reactie's
Het is alweer een tijdje geleden dat Wolfmenneke een update heeft gepost hier. Een nieuwe baan die de nodige aandacht vraagt en bijbehorende veranderingen in het persoonlijk leven horen daarbij natuurlijk. Zo nu en dan prutsen aan deze cabrio is dan een mooie manier om de zinnen te verzetten, al is het bijhouden van dit verslag er een beetje bij ingeschoten
Dus... Een plumeau over dit topic en laten zien waar we zijn gebleven
Eerder schreef ik dat dit model een volledig motorblok heeft. Dit bleek tegen te vallen. Een plaatje met wat vormen die op het chassis gelijmd dient te worden, een onderdeeltje wat de "rotor", verdeler en dynamo? voor moet stellen en wat buizenspul/filterdingen. Aan de onderzijde een grote bak wat moet doorgaan voor de bodemplaat, met daaraan de uitlaten. Bizarre is dat het motorplaatje en de bak nog niet eens op elkaar aansluiten en er dus een kier van zo'n 7 mm blijft tussen beide onderdelen. Revell benaderd het begrip "luchtgekoeld" dus op een hele vreemde manier
Al is er straks niets meer van te zien. Zo is het dan ook weer...
Ondanks dat dit element dus tegenviel, toch een poging er iets leuks van te maken. Diverse grijs. metaaltinten, wat donkere tinten die net niet zwart zijn en wat restjes bougiekabel van m'n vorige project vormen nu samen een geheel die een gebruikte uitstraling mag hebben middels kleurgebruik en wat verwering. Althans... Dat is het bijbehorende experiment.
Plaatjes bij de praatjes
Het verdelertje heb ik uitgeboord. Binnenkant zwart gemaakt en de kabeltjes stuk voor stuk in positie gebracht. hierna een druppeltje secondenlijm de restruimte laten vullen. Helaas gaf de lijm een reactie op de zwarte verf, waardoor er een soort brij ontstond. Stukje bij beetje ben ik dit weg aan het krabben met een mesje als zijnde bezigheidstherapie op de vierkante millimeter. De kabels heb ik rood gelaten, om samen met het gele decal wat vrolijkheid te brengen tussen al de stemmige grijs
De slangen/kabels vanaf de dynamo? ( of wat het ook is) heb ik gevormd uit een stukje spreu. Hier en daar moet ik nog wat aandacht geven aan het motortje, met name nog wat "glimmertjes" wil ik weghebben en door het werken aan de bodem zijn er wat slijtplekjes ontstaan. Maar we zijn ergens
. Daarna verdwijnt het motortje naar een plek waar de zon niet schijnt. Onder de motorkap.... Welteverstaan!
De bak met bodemplaat en uitlaten heb ik zilver gespoten en met 50 tinten grijs en wat zwart een gebruikte, levendige look getracht te krijgen. De uitlaten hebben wat roest meegekregen middels aanstippen, drybrushen en de verf net voordat het stofdroog is tamponeren met een schoon kwastje. Hierdoor haal je de drogende laag weer open en ontstaat een korrelig structuur.
Dat was 'm weer even. Volgende update mag ik de spuiterij in
Ik kan alvast door laten schemeren dat het kleurschema vermeld in de startpost overboord is en er gekozen is voor een andere hedendaagse kleurstelling.
Tot de volgende