En weer een kleine update met wat foto's.
De cockpit waar de stoel in komt na de eerste bewerkingen.
Er is een brandblusser mee gegoten. Om het wat scherper te krijgen de contouren verder uit gevijld en met de kraspen en bewerkt.
Onderstaande foto's geven de staat nog aan voor de bewerkingen. Bij de volgende update zal ik ook de "na" situatie laten zien.
Het onderste deel van de voorwielophanging. Ook hier de situatie voor de bewerkingen.
Ik probeer om met de polijstmethode een voldoende chrome eindresultaat te krijgen. Voordeel is dat het metaal ook erg glad wordt, daar waar dit met spuiten op dergelijke kleine delen van dichtbij toch vaak wat ruw blijft.
Nadeel is wel dat het enorm bewerkelijk is.
Ik heb inmiddels tijdens het bewerken een reeks foto's gemaakt, waardoor je goed de verschillende stappen kunt zien.
Verder met het droogpassen en passend maken van de achterwielophanging de versnellingsbak en de motor.
De as met remschijven en uprights moet in een sleuf vallen tussen versnellingsbak en motor.
Bij de eerste foto's van de motor kun je zien dat die sleuf nog deels dicht zit met materiaal.
Vijlen dus maar weer, en steeds passen of de as er al diep genoeg in te krijgen is.
Hier de 3 delen nog eens die straks perfect moeten passen.
De as past nu goed, dus verder met de afstandhouders.
Hier in de onbewerkte staat.
En het eindresultaat. Deze delen zijn nu gereed voor verdere bewerking.
Ook tijdens de Namac beurs bij Modelbrouwers aangeschaft. De echte chemicaliën waarmee wapens "geblauwd" worden.
En dus de enige echte "gun metal".
Met als bijkomend voordeel dat deze stof het metaal zelf kleurt, en er dus geen verfmateriaal op komt.
Elk detail blijft dus goed zichtbaar.
Maar witmetaal is geen staal, dus even experimenteren of dit ook bij witmetaal goed werkt.
Het blok zelf kan dan aluminium gespoten worden, dan wel gepolijst worden. En de versnellingsbak kan dan in gun metal als blijkt dat dat spulletje ook werkt bij witmetaal.
Daar kom ik dus nog op terug.
Tot een volgende update maar weer.