Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 1:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 okt, 2019 21:56 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6315
Woonplaats: Blauwhuis
Ik bewonder uw werk heel erg.
Ik weet uit ervaring hoe kwetsbaar dat witmetaal is :( .
Ik geniet elke keer weer van wat u er van weet te maken en hoe u uw verslag schrijft ( alle uitleg die erbij gegeven wordt en wat er wordt verbeterd ).

Weer één om trots op te mogen zijn.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 okt, 2019 0:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1003
Dat zal een geweldig gevoel geven om ondanks de tegenslag uiteindelijk dit super resultaat neer te zetten. Zeer knap. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 okt, 2019 17:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 844
Het is weer tijd voor een kleine update.

De gepolijste spiegels geplaatst. De gaatjes moesten heel voorzichtig iets opgeboord worden om de spiegels te kunnen plaatsen.

photo 488035

Die laatste details kosten toch nog veel tijd. Om de hoofdsteun te kunnen plaatsen moest 1 van de roll bar steunen weer verwijderd worden. Ook hier bewees de aceton goede diensten.
Toch paste de hoofdsteun niet goed tussen die steunen, dus ook de hoofdsteun wat dunner gemaakt aan beide zijden en weer opnieuw gepolijst.
Nu zit ie zoals het hoort.

photo 488036

De radiator aan de voorzijde geplaatst. Het spuiten en lakken maakte dat de radiator niet meer goed paste. Dus maar weer met de vijl in de weer. Maar hij is er prima tussengekomen. Die witte punten die je ziet zijn schitteringen van de flitser en een stofje aan de linkerzijde. Dat stofje is uiteraard inmiddels verwijderd.


photo 488037


Het einde komt nu echt in zicht. Hieronder zie je wat er nog gemonteerd moet worden.
Het lastige is nu om alles in alle richtingen recht te plaatsen en vast te lijmen.

photo 488038

Eerst de airbox maar. Na het nodige paswerk zit ie nu zoals ik wil.

photo 488039

Ook van de achterzijde mooi recht.

Het achterlichtje moet er nog op geverfd worden, de vleugel geplaatst en de wielen.

Dan kan daarna de zaak in de display gemonteerd worden met de traditionele foto.
Maar da's voor de volgende update.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 okt, 2019 19:45 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6315
Woonplaats: Blauwhuis
Weer een mooie update.
Moest de airbox op de kelken geplaatst worden of zit er een ander bevestigingspunt?
Al zeker weer een heel mooi modelletje geworden.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 okt, 2019 19:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 844
@Tankard,

Er zijn geen bevestigingspunten voorzien. Dus die airbox moet over het bovenste deel van die kelken vallen.
Wel een beetje jammer, gezien de tijd die ik genomen had om die kelken mooi in het gelid te krijgen.
Ook die mooi gepolijste ontstekings unit is nu vrijwel onzichtbaar.
Anderzijds blijft juist bij dit model vrijwel de complete motor, versnellingsbak en achterwielophanging zichtbaar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 okt, 2019 22:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Mooie updates weer,

Decalwerk en vooral de laklaag ziet er subliem uit zeker ook in de macro foto’s. Het lijkt ieder model
weer perfecter te worden.

Succes met de laatste loodjes!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 okt, 2019 23:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 844
En een eind sprintje. De foto's hebben een beetje een blauwe gloed, wat denk ik komt door de led verlichting erboven.
Maar de zaak is gemonteerd en op de bodemplaat van de display bevestigd.

Bij de lokale sportbeker graveerder heb ik plaatjes laten maken voor mijn modellen. Ook 1 voor dit model.


photo 488141


Overzicht van de zijkant.


photo 488142


De achterzijde met het rode achterlicht van rode transparante verf.


photo 488143


Detail van het motordeel.


photo 488144


Detail van het dashboard. De wijzerplaten zijn heel aardig zichtbaar gebleven.


photo 488145


Nog een overzicht.


photo 488146


Binnenzijde cockpit.


photo 488147


Overzicht van boven


photo 488148


Nog 1 van voren.
De steuntjes zitten er nog niet op. Die zijn 2 mm hoog, met twee platte stukjes van 0,5 mm die omgebogen moeten worden.
Dat is wel gelukt, maar het plaatsen nog niet.
Ook moet er nog wat rode tape komen die een deel van de koellucht inlaat moet afdekken.


photo 488149


Detail van de motor en versnellingsbak. De bougiekabels zijn gelukkig nog zichtbaar gebleven.


photo 488150


En nog 2 overzichten.


photo 488151


photo 488152


Er zal nog een laatste update volgen met wat beter foto's in buitenlicht, en met de foto in de display.
En dan kunnen we beginnen met het volgende project.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 1:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Toch wel indrukwekkend dat detail op het plaatje.

Het model zelf is schitterend geworden. Enkel zou ik de banden nog schuren om de gietnaad weg te krijgen. Dan maak je het model echt af. Zie de laatste minuut van onze vlog #17 waarin Karmijn en ik dat met onze Honda doen (weliswaar met behulp van de draaibank, maar multitool kan ook). Klik de afspeellijst hieronder om de video snel te vinden.

Ik zie uit naar de eindfoto’s buiten.

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 9:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1003
Letterlijk een schitterend model geworden. Het is eraan af te zien dat er vele uren arbeid in zitten. Geweldig!
Wat betreft de bandjes heb ik het idee dat die naad over de gehele dikte van het rubber loopt waardoor het haast onmogelijk is om dit onzichtbaar te krijgen. In het boven aanzicht van het model lijkt het alsof het rechter achterwiel iets verder over zijn as mag. Ook zou ik je vingerafdruk even wegpoetsen van het typeplaatje of is dit juist met opzet? :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 12:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Ik snap wat je bedoelt, maar ook een slick is op met behulp van multitool of dergelijks te schuren.

Ik heb dit even uitgeprobeerd met een slick van de McLaren Honda MP4/6 (een van de stil liggende projecten...) en er een video van gemaakt. Deze duurt 2,5 minuut en toont mijn werkwijze (zij het dat ik een freesmachine gebruikte, omdat ik de spantangen van mijn multitool niet kon vinden). Ik vind dat zo'n afgevlakte slick echt een meerwaarde geeft aan je model en de illusie vervolmaakt dat het een miniatuurversie zou kunnen zijn van de echte wagen.



Het eindresultaat:

Afbeelding

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement