Het samenbouwen van de kit is begonnen.
Al het droog passen werp de vruchten af. Echter ook wat rampspoed, wat gelukkig letterlijk opgelost kon worden.
Daarover later.
Eerst het plaatsen van de radiator met de pijpen die naar het chassis lopen.
En ook die gemodificeerde stuurstangen.
En het passen van de bovenste draagarm. De gaatjes worden meestal wat kleiner door de verf en de clearcoat.
Vervolgens de beide uprights met de schijfremmen geplaatst op de onderste draagarmen.
De gemodificeerde veerpoten moeten tussen de draagarmen geplaatst worden. Een enorm gepriegel, maar het is uiteindelijk gelukt zonder beschadigingen.
De onderkanten van de beide side pods geplaatst, en ook het platte deel wat onder de luchtinlaat zit.
Nu van boven gezien, en ook de rolbeugel is geplaatst.
Er moesten ook twee heel kleine metalen plaatjes geplaatst worden voor de voorwielen. Het was nogal lastig om ze rond te buigen.
Bij het vastlijmen met secondenlijm viel zo'n plaatje op de voorkant, en je begrijpt; een laagje secondenlijm op die mooie laklaag.
Overspuiten of verwijderen. Verwijderen met aceton zou moeten werken, maar tast meestal de laklaag aan.
Op de binnenzijde van de grondplaat die je niet meer ziet na montage ook wat secondenlijm geplaatst en getest wat er zou gebeuren.
Nu was ik al fan van die 2K clearcoat van Zero Paints, maar nu helemaal.
De secondenlijm verdween als sneeuw voor de zon, en de laklaag werd niet aangetast.
Dus toen ook de voorzijde behandeld, en ook daar verdween de lijm, en bleef de laklaag onaangetast.
Om de gemodificeerde steunen voor de rollbar goed aan te laten sluiten heb ik de uiteinden schuin afgeslepen.
Nu sluiten ze heel mooi aan op de rollbar. Helaas zal ik er 1 weer moeten verwijderen. Ik had eerst de hoofdsteun moeten plaatsen ontdekte ik.
Die krijg ik er niet meer tussen nu de stangen geplaatst zijn.
Eens kijken of ik met die aceton ook de verbinding kan oplossen.
De benzinepomp op de achterzijde geplaatst. Ik kan er nu nog goed bij voor het plaatsen van de motor.
En dan het huwelijk met de motor. Die kan er maar op 1 manier in, en gelukkig was ie goed uitgelijnd en zit recht achter de body.
Ook de gemodificeerde koelvloeistof buis past mooi in het daarvoor geboorde gat.
En tot slot voor vandaag de beide bovenste afstandhouders van de achterwielophanging geplaatst.
Ook dit blijkt perfect te passen.
Nu verder met de spiegels en die hoofdsteun.
Maar dat is voor de volgende update.