Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 6:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 jul, 2019 11:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Hallo Brouwers,

Ik lees al geruime tijd mee op dit forum en ben al veel te weten gekomen qua tips & tricks. Dank daarvoor :brouw:

Natuurlijk heb ik me ook geregistreerd en mezelf "netjes" geïntroduceerd. In deze introductie gaf ik aan ook mijn bijdrage en vorderingen te posten als ikzelf iets in de brouwketel zou gooien. En hier istie dan.....

Mijn Ford FD-100 Pickup '56 van Revell in de Foose Edition.

photo 480989
De Kit na afhalen in de winkel.

Ik hou wel van customised klassieke auto's en zeker die uit de VS. Het liefste in een cleane stijl, zoals deze. Dit verklaard de keuze voor het model. Ik wil de kit in principe "Out off the Box" brouwen, maar het zou kunnen dat er gedurende het brouwproces toch iets veranderd. :mrgreen:

Na het openen van de doos ben ik vergeten een foto te maken van de speu's, :oops:

photo 480987
Bodydelen.

Hieronder de body een beetje in elkaar gestapeld samen met de wielen. Het geeft een idee...

photo 480988
Best laag. Zien of dat zo blijft.

Kleur van deze klassieke wordt donker. Mica bleu TS64. Ik beschik nog niet over een AB, dus vrolijk met spuitbusjes aan de gang. De verchroomde wielen en Gril laat ik zo. Al dan niet voorzien van een wash, of een matterend iets :lol: De bumpers gaan in de bodykleur mee.

Momenteel ben ik de onderdelen aan het voorbereiden voor de primerlaag. Voordat ik dit ga doen even een vraagje. Hopelijk kunnen jullie hierop een antwoord geven?

-Spuiten met temperaturen als vandaag ( =/- 30' ) Is dat verstandig?

Tot de volgende :brouw:
-

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Laatst bijgewerkt door Wolfman op zo 17 mei, 2020 13:54 pm, in totaal 6 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jul, 2019 17:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2017 19:28 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Grimbergen
Een toffe wagen, deze of een soortgelijke ga ik me zeker ook nog eens aanschaffen.
Ik volg de bouw.

_________________
Grtz
Gerry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jul, 2019 18:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Helemaal mijn ding,dit ga ik zeker volgen.
Marc S.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jul, 2019 18:27 pm 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Mooie kit.
Schuur de body heel erg goed, zodat je alle echt scherpe randjes kwijt bent, met korrel 800 ( waterproof en met veel water ).
Spuiten met deze temperatuur kan best, Voordeel is dat je body mooi warm is en je verf. Dan hecht het net iets beter.
Je chroom kan je mooi wat afzwakken met een smoke ( ik heb ooit een spuitbus PS smoke gehad en die gebruikt voor diverse modellen ), blijft het glimmend maar net anders.
Het motorblok kan je opleuken met bougiekabels en verdeler van scalmodeler, dat is wel een aanrader.

Verder gewoon lekker doen wat zelf goed voelt.
Bouw je voor ons of voor jezelf? Hou dat in je achterhoofd.
Ik vind het leuk om tips te geven, als ik kan.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jul, 2019 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Gave kit,

Bij mij ligt ie ook nog in de stash. Ik ben zéér benieuwd wat je ervan gaat maken.

Succes met de bouw :brouw:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jul, 2019 14:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 jan, 2018 14:28 pm
Berichten: 63
Woonplaats: amsterdam
Mooie kit Foose staat altijd wel garant voor top modellen
Benieuwd wat je ervan gaat maken
groet alex


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jul, 2019 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6561
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Temp is geen probleem en als ik je nog een tip mag meegeven als fervent spuitbusgebruiker, warm je spuitbus eventjes op in een mok heet water, tussen het schudden door.
De temp in je busje stijgt, geeft meer druk en je spuit fijner. En je verbruikt minder verf.
Als primer raad ik je zeker Tamiya aan. :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 jul, 2019 8:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Dank voor de reacties. Inmiddels ben ik alweer een stukje verder 8)

tankard schreef:
Spuiten met deze temperatuur kan best, Voordeel is dat je body mooi warm is en je verf. Dan hecht het net iets beter.


En dat is gebleken... Na grondig schuren, ontvetten en "tig" keer nalopen de bodydelen en overige onderdelen in de primer gezet.
Gelukkig geen enkele druiper o.i.d. Noem het (her) beginnersgeluk, want ik vond het toch even spannend. :lol:

Nismo schreef:
Temp is geen probleem en als ik je nog een tip mag meegeven als fervent spuitbusgebruiker, warm je spuitbus eventjes op in een mok heet water, tussen het schudden door.
De temp in je busje stijgt, geeft meer druk en je spuit fijner. En je verbruikt minder verf.
Als primer raad ik je zeker Tamiya aan. :wink:


Ik kende dit truukje al vanuit ervaringen uit de tijd dat je een "bouwdoos" nog gewoon in een speelgoedwinkel kon kopen en uit de tijd dat ik lexan body's spoot voor 1:10 RC auto's. Desalnietemin een waardevolle tip! :mrgreen:

photo 481219
In de primer

Het gebruik van Tamiya primer is hier een "understatement" 8)

Anyways: project primer geslaagd. Ook inmiddels het motorblokje in elkaar gezet en voorzien van een laag aluminium. Overigens na dat ik aan het rommelen ben geweest met enamel verf van Humbrol. Niet geheel mijn ding :twisted: Het blijft glimmen en detail gaat verloren. Dikke bleek hielp mij de prut weer te verwijderen ( Tamiya primer blijft netjes zitten ) Hierna dus het laagje alu uit en spuitbus van de Action.

photo 481218
Exit Enamel, Lang leve alu.

Tot de volgende :brouw:

PS. Hier piept een muis niet. Hij klikt echter wel en een paar klikken verder was er ineens een pakketje onderweg :D :D

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 jul, 2019 18:30 pm 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Voor primer vertrouw ik nog steeds op enamelverf. Gebruik zelf revell 371 als primer.
Zelfs na 1000 x ontvetten en schuren liet bij mij elke andere primer los. Dus ik vertrouw nog steeds op de meest gezonde verf :mrgreen: .
Lekker zo stoned als een garnaal na het spuiten en AB schoon maken :roll: :lol: .

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 jul, 2019 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 feb, 2013 14:58 pm
Berichten: 696
Woonplaats: Arnhem Gelderland
Tamiya primer is best goed.
Normaal als ik spuitbus spuit ga ik eerst schuren daarna ontvetten met een doekje en beetje amoniak.
Na dat de primer goed droog is ff opschuren met Tamiya schuurpad korrel 3000 en dan kleur.
Ik ben sindskort overgegaan op AB en dat is toch een klasse hoger. :mrgreen:
Maar ik blijf deze volgen.
Verder kan je de auto veel details verwerken.

Succes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement