Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 aug, 2019 18:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 jan, 2018 14:28 pm
Berichten: 63
Woonplaats: amsterdam
Dit is ook nette oplossing
Ga je nu ook nog iets met de wissersarmen doen of laat je die zo
Groet Alex


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 aug, 2019 9:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Alex64 schreef:
Ga je nu ook nog iets met de wissersarmen doen of laat je die zo


Modelbouw is vooruitzien... Dat heb ik middels deze brouw weer geleerd. Dat zal ook in komende updates blijken. Met de kennis die ik inmiddels heb opgedaan, had ik die dingen weggeschuurd en "echte" wissertjes gebruikt.
Ik denk dat de huidige op een rommelige manier gaan opvallen. Dus laat ik ze voorlopig zo. :?

Overigens allen: Dank voor de positieve reacties :mrgreen:

Tot een spoedige update :brouw:

PS. Het valt me trouwens nu pas op dat deze kit geen zijspiegels heeft. :shock: :roll: :cry:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 aug, 2019 12:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
We gaan weer verder met de Ford Pickup. Het motorblok had een tijdje geleden al een laagje aluminium gekregen Het kleppendeksel en luchtfilter een laagje Dark Mica bleu. Het oorspronkelijke plan was om de kit volledig "uit de doos" te bouwen zonder toevoegeingen etc. Geïnspireerd door verslagen hier uiteindelijk toch besloten het blokje de bougiekabels+verdeler van Scale Productions mee te geven. Echter: "Modelbouw is vooruitzien!" Het blokje was hier dus niet op voorbereid dmv nette boorgaatjes en stond bovendien al in de verf 8) De meer ervaren brouwer zal het dan ook niet verbazen dat het aanbrengen van de kabeltjes een klusje uit de catagorie "rampenplan" was.

photo 483309

Na lang prutsen heb ik de kabeltjes bevestigd gekregen aan het blok. Toen was het zaak deze te leiden en plooien naar de verdeler en ze uiteindelijk te bevestigen. Dat is gelukt! Heb ( meen ik) zelfs nog de ontstekings-volgorde correct geplaatst :mrgreen:
Het jammere was wel dat het plooien van de kabeltjes op die paar vierkante millimeter van de verdeler lastig, tot niet te doen is. De volgende keer boor ik dus de gaatjes in het blokje netjes voor en start ik met bekabelen bij de verdeler. Dit zal de uiteindelijke lengte van de kabeltjes ook ten goede komen, want eigenlijk zijn ze nu ietsjepietsje te lang :roll:

De decals gaven overigens ( eigen onkunde, want geen blanke lak ) ook niet echt mee. Volgens het bouwplan hoort er op ieder kleppendeksel een "Roush" logo. Deze heb ik verprutst. Het logo op het luchtfilter heb ik kunnen redden. Klein streepje met rode verf heeft me daarbij geholpen. Het setje rollen en snaren zat gebroken aan de spreu :roll: Tijdens het herstel brak de andere kant. Toen het setje volledig hersteld was en z'n plaats kreeg op het motorblok..... Raad u hem al.... Juist ja! Toch weer hersteld. Al is het resultaat niet zoals ik gewild had :? Misschien nog even nalopen nu ik de foto's bekijk :wink:

Kritische noot richting Revell: De vermelde startmotor en de bobine presenteerde zich behoorlijk onzichtbaar. Oftewel... Gevalletje: zit er niet bij :twisted: Bobine gemaakt van een getrokken stukje spreu....

photo 483310

photo 483311

Misschien een paar struikelblokjes, maar...Toch vind ik het blokje geslaagd! In mijn immense carrière als geduldig modelbrouwer met precies 1 model in wording, is dit het mooiste blokje van allemaal :shock: :lol: Nog niet op de foto, maar wel al gedroogpast: Het smoelt goed in de engine bay. Niet in de laatste plaats door de kleurencombi blauw, alu, rood, wat matched bij de "Roush" signing en uiteraard een lichte wash met Tamiya Panelliner.

photo 483312


Op naar het chassis... Dus... Tot de volgende :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Laatst bijgewerkt door Wolfman op ma 26 aug, 2019 23:55 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 aug, 2019 15:36 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Wolfman schreef:
Kritische noot richting Revell: De vermelde startmotor en de bobine presenteerde zich behoorlijk onzichtbaar. Oftewel... Gevalletje: zit er niet bij :twisted: Bobine gemaakt van een getrokken stukje spreu....


En toch zouden ze erbij moeten zitten:

photo 483318

Overigens zijn je kabeltjes goed gelukt ook al is het achteraf. En voor die te lange kabels: is het niet mogelijk om ze verder het blok in te duwen?

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 aug, 2019 23:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Arjan Ouwendijk schreef:
En toch zouden ze erbij moeten zitten:


Helaas... Spreu nog eens nagekeken. ( je gaat toch twijfelen aan jezelf ) Maar geen spoor te vinden.
Enige wat ik me kan voorstellen is dat deze delen losgeraakt zijn en in de plastic verpakking zijn achter gebleven. Die ik natuuuurlijk heb weggegooid :?

Maar goed het is ook weer niet zo'n grote ramp. :wink: Dank voor je reactie.

Motorblok even op het chassis gepast samen met de body. De radiateur moet nog geplaatst worden, maar het geeft een beeld :mrgreen: De kabeltje welke iets te lang zijn houdt ik maar even zo. Ik heb simpelweg de "speelruimte" niet om ze mooier als dit te plooien. Plus de beschadigingen die ik ws ga aanrichten aan het blok. :roll: Ik ben voor nu tevreden met het beeld. Maar bij de volgende doe ik het anders :lol: :lol:

photo 483523
Edit: Betere foto geplaatst.

Tot de volgende :brouw: :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 aug, 2019 12:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
En zo schiet het ineens best op met deze Ford :mrgreen: Elementen waar je lang aan werkt krijgen hun plaatsje en vormt opeens een geheel.

Het chassis is inmiddels voorzien van het motorblok en ophangpunten etc. Past allemaal prima, behalve het 4 link systeem en de achteras. Die wilde niet echt lekker passen. Nu waren deze delen geverfd met enamel en dat geeft ondanks secuur verven toch een dikkere laag als eigenlijk wenselijk is. Het gevolg was: Een bol staand 4 link systeem waar een Donald Duck wagen jaloers op is :shock:

Omdat schuren en vijlen op deze materiaaldikte me niet verstandig leek, heb ik deze onderdelen een verfrissend badje bleek gegund om een dagje laten de kale delen te passen.

photo 483526

Uit bovenstaande dryfit blijkt dus dat de verfdikte de boosdoener was 8) Vastgemaakt met een druppeltje lijm. Ophanging netje... Wolfman blij :D

photo 483525

photo 483524


Hierna uiteraard weer netjes in de verf. en verder met de montage van het chassis...

Tot de volgende :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 aug, 2019 21:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jan, 2019 23:31 pm
Berichten: 169
Nou, na het lezen en bekijken van dit verslag tot nu toe begint het bij mij ook weer te kriebelen.
Het wordt tijd dat de warme dagen wat afzwakken. Sorry liefhebbers van warme dagen, ik ben er zelf ook één maar het is dan te warm op mijn hobbykamer. Daarnaast zijn er dan andere zaken waar tijd in gaat zitten.

Modelbouw ligt dus stil terwijl ik nog genoeg voorraad en ideeën heb.

Ik blijf deze bouw volgen. Zo leuk om te lezen dat je vol ideeën zit voor dit model, die ideeën ook weer aan moet passen, soms noodgedwongen, waardoor je ook weer oplossingen moet vinden al dan niet met behulp van medebrouwers.

Succes!

Nu eerst maar eens :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 aug, 2019 17:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Zeer netjes de vooruitgang , mooie details

Greetzzzz Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 sep, 2019 11:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Mercedes-fan schreef:
Nou, na het lezen en bekijken van dit verslag tot nu toe begint het bij mij ook weer te kriebelen.


Altijd leuk om een ander te mogen inspireren, of bij iemand de modelbrouw kriebels weer aan te wakkeren. Die wisselwerking vind ik het leuke aan brouwverslagen maken.... En ze te lezen :mrgreen:

Modestforest schreef:
Zeer netjes de vooruitgang , mooie details


Doe m'n best 8) Samen met mijn bril, loep en inmiddels opgebouwd engelengeduld :twisted:

Dank voor de reacties, heren.

Inmiddels is het chassis volledig gemonteerd. In basis heb ik alles matzwart gehouden. Dit omdat het ladderchassis en de bodem van de cabine+laadbak voldoende dieptewerking geven en er dus geen zwart vlak ontstaat :wink:

Hier en daar zijn er wat nuances in een bedekte kleur aangebracht en voor "de mooi" een enkel stipje zilver met een molotow stift. De calipers heb ik in rood uitgevoerd, omdat het rood de accentkleur is op het motorblok en het interieurtje. Die mogen straks in het totaalplaatje eenzaam rood "shinen" aan de buitenzijde tegenover het Mica bleu en het chroom :D De schokbrekers aan de achterzijde heb ik ook rood gemaakt

Verwering heb ik niet toegepast. Zoals eerder weergegeven heeft het motorblok wel kennisgemaakt met Tamiya panelliner. De verdiepte delen van de schokbrekertjes ook. Ook hier in daar een druppeltje laten vloeien op de beide uitlaten en de remschijven. Net ff die "toutch".....

Foto's.......

photo 483944

photo 483943

photo 483945

photo 483946


Wat volgt is het interieurtje, maar dat is voor de volgende update.

Tot de volgende :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 sep, 2019 14:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Nu het chassis zich in afgewerkte staat bevind, is het de beurt aan het interieurtje van de Ford.
Hierbij moet rekening gehouden worden met het gegeven dat ik eerdere plannen qua kleur etc. heb laten varen middels bleek ovenreiniger en schuurpadjes :lol: Dit was zelf nog ruim voordat ik aan dit verslag begon en ik "moest er weer in komen" Werkte te gehaast etc... etc... Deze onderdelen hebben dus wat te verduren gehad en zijn hier en daar wat gehavend. :oops:

De originele decals vond ik namelijk niet mooi. Zo op het decalvel leek het aluminium terwijl het aangebracht moest worden als bank en deurbekleding. Dus een kleurstelling bedacht, die niet bleek te werken voor mij en uiteindelijk het interieurtje terzijde gelegd. Soms helpt dat. nietwaar? :mrgreen:

Tijdens de recente brouwactiviteiten toch het ( inmiddels kale) interieur er weer bij gepakt. Kleuren in donkerblauw en antraciet gegeven en de decals toch maar eens geprobeerd. Bleek dat spulletje eenmaal aangebracht, een soort lichtblauw op te trekken en samen met het rode lijntje in de decals een mooi geheel te vormen. Kwam het toch nog goed :lol: Tenminste... Als de decals op de zittingen gelukt waren, want dat verliep niet helemaal volgens plan :( Uiteindelijk een lik humbrol lichtblauw genomen, er een mespuntje zwart en een druppeltje rood aan toegevoegd en ik had de kleur van de decals te pakken. Op deze wijze de zittingen geverft. Het rode lijntje heb ik afgeplakt.

Omdat ik vond dat de decals Wolfman niet "klein mochten krijgen" en oefening kunst baart, het decal wat de houten laadvloer voor moets stellen netjes versneden en hiermee een houtinleg gesimuleerd in het interieur. Lekker Amerikaans :mrgreen: Tot slot de vloer van de cabine voorzien van interieurvlokken van Scale Productions en wat puntjes en streepjes gezet met een Molotow stift.
Alle onderdelen gereed, Assembleren maar 8)

photo 484072

Het in elkaar zetten spreekt voor zichzelf, al heb ik het idee dat het bankje wat wringt. Het schutbord correct monteren lukte mij pas na een aantal keer droogpassen. En dan is dit het resultaat.

photo 484071

photo 484079

photo 484070

Dat was 'm weer.

Tot de volgende :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement