Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 8:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 sep, 2019 23:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Aorntman schreef:
Dank Modest en Kris. Vooralsnog werk ik nog niet met airbrush. Ik zie het er nog wel een keer van komen. Juist om meer keuze in kleur te hebben.


Dat was voor mij 1 van de grootste redenen dat ik overging naar airbrushen. En die Tamiya spuutbusjes werden ook steeds duurder. Het resultaat met een airbrush is gewoonweg veel strakker, en zoals al gezegd is, verbruik je maar een fractie verf. Ideaal. Enige nadeel is dat de aanschaf redelijk duur is, maar persoonlijk was ik dat na 1x airbrushen direct vergeten :lol:

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 sep, 2019 17:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Beetje bij beetje weer iets verder gebouwd. De rolkooi is niet de makkelijkste om netjes in elkaar te zetten. Iets meer pen en gat verbinding zou helpen.
Soms lijken pen en gatverbindingen echter wat uit verhouding. Misschien dat er daarom voor deze uitvoering is gekozen.
photo 486268
photo 486267
photo 486266

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 sep, 2019 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
So far so good toch ?!

Greetzzz Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2019 19:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
Helemaal mee eens :brouw:

Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2019 19:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Hartelijk dank, heren. :)

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 okt, 2019 18:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Afgelopen weken vooral aan het boren, vijlen en schuren geweest voor de volgende aanpassing.
Dit keer was de koeling in de neus aan bod. Bij Revell hebben ze het zo bedacht.
photo 489698
Daar bij is de bovenzijde afgedekt door een zwart rooster, zoals het ook bij de straatversie in het echt is.
photo 489697
Zij hebben een koeler geplaatst die je uiteindelijk niet terug ziet, als de onderdelen in elkaar zitten. Bij de racer kijk je echter op de koeler zonder dat er gaas boven zit.
Dat werd dus boren en vijlen.
photo 489696
De originele koeler zit dan zo'n 4 mm te laag, dus heb ik zelf een koeler gescratched om schuin achter de opening te plaatsen. Even kijken hoe dat lijkt.
photo 489701
photo 489699
Uiteindelijk nog iets verwijderd: dat is de forse bult op dak. Dat is de camera die in het IMSA kampioenschap wordt gebruikt. Op Le Mans zit die er echter niet op. Tot slot nog een eerste proef in kleur. De witte strepen zijn ook als decals meegeleverd. Omdat ik niet weet hoe goed die dekken, heb ik de streep afgeplakt bij het spuiten. Het resultaat is nog niet zo glad als gewenst, dus daar ga ik nog mee verder.
photo 489695

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 feb, 2020 15:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Laatste update is al van enige tijd geleden. In de Kerstvakantie het blauw gespoten en langzaam weer met decals bezig.
photo 497173

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jun, 2020 11:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Hierbij dan het eindresultaat. De laatste modificatie is een paar aluminium buisjes die het uiteinde van de uitlaten en de turbo afblaasleiding vormen in plaats van ondiep plastic.
Verder uiteindelijk bij Revell een nieuwe setje decals besteld voor wat herstel werk.
Bijkomend voordeel was dat de decal op het dak bijgewerkt kon worden. Doordat er oorspronkelijk een camera op dak was bedacht, was de originele decal onderbroken.
Conclusie: geen eenvoudig model. De passing is wel goed. De drie kleuren vragen echter het nodige om het netjes te krijgen. Ik had gedacht de witte decals te gebruiken voor de openingen in de neus. Dit kreeg ik echter niet netjes, waarna ik dit alsnog heb gespoten.
photo 511370
photo 511373
photo 511372

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jun, 2020 14:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Dit model is netjes geworden met alle aanpassingen die je hebt gedaan. Top! :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jun, 2020 16:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Mooi zo :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement