Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 6:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 okt, 2019 9:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Ik zal niet kunnen bijzitten moet naar de dokter om 19uur
Moet later kijken
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 okt, 2019 17:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
@Walesha, hopelijk tot straks!

@Coachke, of het nu vanavond is of later, in elk geval tof dat je trouw blijft kijken.

VLOG 20: body gereed + decals
(23:52)

Grote werkzaamheden worden getoond vanaf einde 19e vlog... toen was het verniswerk vóór decals net klaar. Aan het einde van de 20e vlog zijn stappen 1 en 2 van de bouwinstructies gereed: de body zit ineen, er zijn al enkele details toegevoegd, decals zijn geplaatst en de eindvernis zit erop. Ten slotte is de body gepolijst. Veel plezier met dit uitgebreide bouwverslag, met in totaal 38 bouwtips waaronder 1 kijkerstip.

Wees welkom vanaf 18:45u., Karmijn en ik zijn dan op de chat bij de vlog (klik hier).

De vlog zelf start om 19:00u.


_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 okt, 2019 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Mooie vooruitgang tot nu toe en al een mooi resultaat, ik heb er alweer van genoten. Ik bewonder vooral ook het geduld dat Karmijn - voor een kind van slechts 7 jaar - kan opbrengen om dit project vol te blijven houden. :brouw:
Eerlijk gezegd: ik zou er persoonlijk nog niet half zoveel werk aan besteden! :mrgreen:

Op naar de eindstreep! :D

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 okt, 2019 3:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1003
"Eindelijk" wordt het vele (geduld)werk van Karmijn beloont met al een prachtig resultaat. Ik kan me goed voorstellen dat dit resultaat een goede motivator is om verder te gaan met dit fijne project. :)
Roy, heeft het zgn. walsen van de nog weke vernis nu definitief afgedaan of ga je het nogmaals proberen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 okt, 2019 7:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 844
Roy, Karmijn. Leuke aflevering weer.

We schuren en polijsten wat af op onze modellen nietwaar?
Die hele grote decals, die rode zijvlakken bijvoorbeeld, lijken me nog een heel gedoe om te plaatsen. Juist door die grootte.
Breng je die in 1 geheel aan, of doe je dat ook in delen als dat nodig is?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 22:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Dank je wel Walesha, ja het geduld van Karmijn is te waarderen; regelmatig mist ze toch ook wel de wilskracht (net een echte modelbouwer haha) maar met wat extra motivatie hou ik haar toch op het schema om het model binnen redelijke termijn af te krijgen. Als dat immers niet gebeurt, wordt het weer een andersoortige sleur en zo komen veel modellen niet af; die (bij veel modelbouwers eveneens bekende) teleurstelling wil ik haar voorkomen. Beetje schipperen dus soms, maar voorshands gaat het goed.

Cire430, ja het tussenresultaat motiveert tot meer en zeker nu het einddoel in zicht is. Ze vindt het ook interessant om intussen de werking van de auto te ontdekken en ook steeds weer nieuwe gereedschappen en middeltjes uit de kast tevoorschijn te zien komen, om voorkomende problemen op te lossen.

Het walsen van de weke vernis ga ik zeker nog eens proberen, de volgende keer na een wat kortere droogtijd (bijvoorbeeld na drie uur). Ik vrees toch wel, dat de laatste schuurbewegingen nog nodig zullen zijn maar ik heb goede hoop dat het sinaasappel-effect deels kan worden geneutraliseerd.

Schummie, dank. Ja er wordt een heleboel geschuurd en gepolijst, Karmijn staat nu ook wel te kijken hoe snel de rest van het model (relatief) gaat. De rode zijvlakken-decals waren juist niet moeilijk, bijzonder lastig waren wél beide in lijn daarmee staande strepen vooraan, vanwege de bolling van de body daar en de onhandige 180 graden bocht die ze moeten maken. Hoe lastig ook, ik denk dat ik dat werkje de volgende keer zou hebben geairbrushed. Sowieso vind ik airbrushen vaak een betere oplossing dan decals plakken.

Maar als de ondergrond mooi glad is en je brengt een laagje setting vloeistof aan, dan is er geen probleem om de grote decals te plaatsen (mits ze niet over heel grillig terrein moeten worden gedrapeerd). Overigens waren dit volgens mij niet de hoogste kwaliteit decals (beetje huis, tuin, keukenwerk lijkt het, wel mooi van kleur trouwens) dus erg makkelijk of vergevingsgezind in het gebruik waren ze niet.

___

Morgen zal de nieuwe vlog worden gepubliceerd. Nog maar enkele te gaan tot het model zal zijn afgerond.

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 okt, 2019 8:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Kijk er naar uit want het word nog interessanter nu er vorm in begint te komen
Suc6 lieve meid ( en Roy ook natuurlijk )
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 okt, 2019 15:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Dank je wel Marc, ja er begint wat gang in te komen zo langzamerhand!

VLOG 21: voorwielophanging, koeling, klokjes en stuursysteem
(9:04)

Deze keer maken Karmijn en ik de voorwielophanging en installeren we het instrumentenpaneel waarvan de klokjes worden voorzien van photo etch ringetjes en worden toegedekt met laagjes glossy vernis die de glaasjes moeten voorstellen. Ook wordt het interne deel van de stuurinstallatie op z'n plaats gezet. Ten slotte is het de beurt aan de radiateur en koelingsbuizen die aan de onderzijde van de wagen lopen. Er worden acht nieuwe tips gegeven. Veel kijkplezier!

Wees welkom vanaf 18:15u., Karmijn en ik zijn dan op de chat bij de vlog (klik hier: https://youtu.be/CrWQTEssflQ)

De vlog zelf start om 18:30u. en duurt 9 minuten.


_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 okt, 2019 19:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Dat was weer geslaagd en de Honda krijgt stilaan vorm. Ook knap om te zien hoe beheerst Karmijn omgaat met die fijne onderdeeltjes en dat airbrushen… tja: dat zit duidelijk goed in haar vingers! :)
Het is me ook opgevallen dat ze gewoon doet en veel minder hulp en/of advies aan papa vraagt zoals in het begin vaak wel het geval was! :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 okt, 2019 22:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Gaat een hele mooie kit worden. Leuk dat Karmijn ook zo haar best doet. Voor haar leeftijd doet ze het fantastisch !!

Ik hou alleen wel elke keer mijn hart vast als jullie die verchroomde delen van de wielophanging aanraken...... Bij mijn kit
waren alle verchroomde delen erg kwetsbaar en ik kon ook niet voorkomen dat er meerdere delen afbraken !! Oppassen dus !

Ik heb ook al van andere mensen vernomen dat ze problemen hadden met de verchroomde delen. Raak ze dus zo min mogelijk
aan. En geloof voortaan maar dat de vering werkt, druk er vooral niet meer tegen. Eenmaal kapot zijn deze kleine en dunne
delen haast niet meer te repareren. Niet onzichtbaar, althans.

_______
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement