Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 7:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ford Woody 1929 1/24
BerichtGeplaatst: vr 05 jul, 2019 16:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Ziet er al heel goed uit.
Marc S.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ford Woody 1929 1/24
BerichtGeplaatst: za 13 jul, 2019 12:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Hallo vrienden na een paar helse dagen van pijn en smarten heb ik toch weer iets kunnen verder doen het interieurtje en het is me goed bevallen , iets geprobeerd en het is volgens mij gelukt heb eerst de stoeltjes in lederbruin gespoten van Vallejo en daarna met olieverf een lichte wash gemaakt en deze eerst op de naden laten vloeien om daarna een soort dry brush toe te passen op de rug en zitjes , oordeel zelf maar
Nu wat betreft pijn en smarten ik moest woensdag in de kliniek zijn voor mijn eerste gesprek en nieuwe producten voor mijn suiker
We ( mijn vrouwke gaat altijd mee ) moesten er om 11 uur zijn bij de diabetisch liga en kwart na twaalf moest ik voor een MRI gaan
Zoals gewoonlijk gaan we iets vroeger om zeker op tijd te zijn , dus om 10 uur zaten we daar op een ongemakkelijk stoeltje om dan te moeten wachten tot iets over twaalf om dan te laat te komen bij de MRI nog even wat onder onze voeten gekregen om daar weer te wachten , zodoende was het twee uur dertig dat we naar huis konden keren en na de MRI begon ik pijn te krijgen in mijn rechter knie , gevolg 4 dagen niet kunnen gaan 2 nachten wakker gelegen van de pijn , het is nu gelukkig aan het beteren
Denkelijk moet ik een zenuw geplet hebben door het eeuwige zitten daar , ben door mijn ziekte en regime veel afgevallen en heb bijna geen vet op benen en billen , maar het betert dus kan ik terug voluit bouwen
De beelden


photo 480448


photo 480449

Grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ford Woody 1929 1/24
BerichtGeplaatst: za 13 jul, 2019 14:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2017 19:28 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Grimbergen
Dat ziet er heel goed uit hé Marc, net echt leer.
Hopelijk krijg je de diabetes snel onder controle.
Op het werk heeft een collega onlangs ook de diagnose van diabetes gekregen, hij heeft nu nog af en toe aanvallen en kan dan niks meer doen, geen pretje .

_________________
Grtz
Gerry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ford Woody 1929 1/24
BerichtGeplaatst: za 13 jul, 2019 15:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
@ Gerry dat stadium ben ik voorbij hoor heb zo 2 aanvallen gehad in de kliniek ( hypo noemt dat ) dan is uw suiker veel te laag in het bloed en eerst krijg je een honger gevoel maar erg daarna begin je te bibberen dan is het al te laat want daarna val je gewoon flauw , zover was het bijna niet hoor , maar je word zo slap als een vod en dan moet je snelle suikers nemen een madelijntje , suiker houdende cola of druivensuiker en dan mindert dat snel maar je bent zeker 3 kwartier buiten strijd hoor
Dus als ik zoiets voel opkomen eet ik direct druivensuikertjes of madelijntjes of iets in die aard als het maar suiker bevat
Zoiets heb ik al zeker twee maanden niet meer gevoeld alhoewel mijn suiker nu met mijn eten laag staat en ik voel me echt prima heb veel meer energie dan daarvoor ben ook actiever
Gerry bedankt voor je reactie
Er is nog een mooi trucje om leder te imiteren maar dat kan je nu niet altijd doen , en dat is met een wikkeltje van een Chocotof bonbon , heel eenvoudig je hebt er verdunde houtlijm voor nodig en een penseel met harde haren
Knip de reclame eraf dan hou je twee stukjes bruinachtig papier over nu ga je deze heel goed kneden hoe meer verfrommeld hoe beter
Dan maak je het terug glad en met de verdunde houtlijm die je op de rug of zit aanbrengt kleef je dat stukje papier
daarachter maak je je het vochtig langs buiten ook met de lijm en druk alles goed aan in spleten en kieren , laten drogen en je hebt een echt oude versleten lederen stoel , proberen waard
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ford Woody 1929 1/24
BerichtGeplaatst: zo 14 jul, 2019 15:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Prima tip van dat chocotof-papiertje, wel niet teveel van eten hé :wink:

Ik ken dat, ben nu bina een jaar op de sukkel met de rug, zitten 2 hernia's, maar die spelen me geen patren, wel zenuw die constant gekneld komt te zitten.
Was 7mnd uit, ben dan in april terug begonnen en na een maand had ik terug prijs. Ben deze keer blijven werken, een aantal keren bij de chropractor gepasseerd en nu terug aan de spuiten. Maar vooral veel bewegen, vooral wandelen. Daarbij komt nog dat lang zitten niet aan de orde is en mijn modelbouw nu op een zéér laag pitje staat.

Succes met je "Woody", ziet er goed uit :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ford Woody 1929 1/24
BerichtGeplaatst: zo 14 jul, 2019 17:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Nette zetels, hoor. Dat ziet er overtuigend uit.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ford Woody 1929 1/24
BerichtGeplaatst: ma 15 jul, 2019 18:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Je hebt de zetels heel mooi gedaan.Goed bezig.
Marc S


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ford Woody 1929 1/24
BerichtGeplaatst: wo 31 jul, 2019 10:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Beste vrienden na een hoop van miserie , warme tot hete dagen ben ik er dan toch geraakt met de Woody
Een surf plankje hoorde er natuurlijk bij , onze collega bouwer Ron stelde er eentje ter beschikking ( waarvoor mijn grootste dank nogmaals ) maar daar bleef ik ook niet gespaard van de miserie
Het zwaard of vin was in de verzending al afgebroken wat gelukkig nog zeer goed hersteld kon worden
Het brushen zelf was een hel geworden verf pakte niet , ook niet de primer tijdens het afplakken kwam de verf er gewoon mee af uiteindelijk in de gewone Vallejo gespoten en dat ging
De Flames opnieuw afgeplakt met KIP tape omdat Erik van Almere me vertelde dat voor zulks werk die het beste was en inderdaad dat was ok behalve dat er geen verf los kwam maar de lijm bleef hangen op de plank met gevolg dat het effect van het faden ( kleurovergang ) tijdens het verwijderen van de lijm ( wasbenzine ) teloor gegaan is maar het was nog te doen
Maar tijdens het lijm verwijderen brak de vin nog maar eens af , toch nog goed kunnen lijmen
Een laag of 7 vernis waren voldoende om de randen van het afplakken te laten verdwijnen
Zo beste vrienden dat was de story
Nu de beelden , hopelijk vallen ze in goede smaak bij jullie


photo 481422


photo 481421



photo 481423


photo 481424



photo 481425



photo 481426


Grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ford Woody 1929 1/24
BerichtGeplaatst: wo 31 jul, 2019 11:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2017 19:28 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Grimbergen
Tof bakske geworden Marc, TOP!

_________________
Grtz
Gerry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ford Woody 1929 1/24
BerichtGeplaatst: wo 31 jul, 2019 12:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Ik volg je brouwsels vaak in stilte :| Super dat je ook dit model weer tot een goed einde brengt.
Top gedaan!! Met name het houtwerk en de lederen bankjes zijn elementen waar oa. ik van kan leren :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement