Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 jan, 2020 13:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 02 jan, 2020 13:52 pm
Berichten: 17
scarnivac schreef:
Koldur schreef:
Ik heb even wat foto's en een video gemaakt van de mods:

En hier foto's van het tapijt van Mike Lane:

Zelf ook gebeld over de volgende zending, gaat dus wel vertraging in zitten en de persoon aan de telefoon was er ook klaar mee. Communicatie mag niet via de mail van het "hoofdkantoor" volgens de persoon aan de telefoon. Wordt dus krampachtig in huis gehouden dat er vertraging in zit. Slecht, maar kan nu niet meer terug, vind ik echt bijzonder dat er nog zo zaken gedaan worden. Nu maar hopen dat we allemaal het einde gaan zien van alle onderdelen...
Ook leek zij er niet vanuit te gaan dat eind deze maand de vervangende onderdelen van nummer 23 er zullen zijn. We gaan het zien. Haalt zo wel het plezier weg.


Het tapijtje van Mike Lane ken ik, ik vindt alleen de kleur niet heel erg mooi.. Vandaar mijn keuze om zelf wat te maken.
Ik heb ook al eens contact opgenomen met Eaglemoss UK, maar die konden me niets vertellen over de Nederlandse zendingen, indd omdat dat een losse afdeling is.
Eaglemoss UK heeft trouwens wel betere communicatielijnen en zijn, in mijn beleving, een stuk vriendelijker: bij NL worden vragen maar half, of helemaal niet beantwoord. Vb is mijn vraag over het eventueel aanbieden van de nieuwe Ghostbusters Ecto-1, waar ik nooit antwoord op gekregen heb.

Is het niet verstandiger om een #23 te gaan bestellen via UK? Ik zag trouwens op MP ook iemand die 'alle' los aanbiedt voor €11 /stuk, dan kun je in ieder geval verder..

Koldur schreef:
Gisteren de volgende zes edities binnen gekregen. Sneller dan werd aangegeven, dat is fijn. Heb de eerste vier al gemonteerd met de dashboard lens van Mike Lane, ziet er een stuk beter uit. De laatste twee wordt een weekend klus, al die kabeltjes wordt ik nu al kriegel van haha.

Alleen nog steeds niet over nummer 23....


Dat is toevallig! Ik heb gisteren ook, praktisch 'uit het niets', ineens een zending ontvangen :) Ik heb dezelfde keuze gemaakt om langer te gaan zitten voor al die kabels (Ik denk dat we redelijk op hetzelfde punt zitten qua nummers!)


Als je de kleur niet mooi vindt, is het niet de goede keuze, ik vind het zelf erg mooi. Heb op dit moment ook niet super veel tijd om zelf te modden met werk en een 3 maanden oude baby.

Heb nummer 23 al eens besteld in de UK, maar toen ook even gebeld of dit dan wel de goede zou zijn, was ook niet het geval volgens de medewerker en dus mijn bestelling maar geannuleerd. Het schijnt dat 78/79 ook een drama zijn, sommige mensen zitten al 8 maanden!! te wachten. Die maar uit Japan halen dan, daar schijnt het wel te krijgen te zijn, net als nummer 23, maar wacht het deze maand en begin februari nog even af. Kan het nog monteren tot een aantal verdere nummers, wel lastig, maar zou moeten lukken. Als de bodem echt dicht gezet wordt, dan gaat het uiteraard niet meer.

Vind het dashboard wel heel mooi worden zo, zal vanavond kijken of ik even snel een foto kan maken/plaatsen. Ik heb ook de lichten getest voordat ik de boel heb gemonteerd, schijnen veel mensen problemen me te hebben, mijn lichtjes werken gelukkig goed. Wel wat light bleed met de plutonium dials vooral de randen bij het monteren, meeste simpel opgelost door wat elektrische tape te gebruiken. Bij een van de dials een puntje, maar dat oplossen is meer gedoe dan het waard is voor mij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jan, 2020 19:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 02 jan, 2020 13:52 pm
Berichten: 17
Hier de foto's van de volgende vier delen. Ik kan nu alleen een deel op laten lichten, gekozen voor het dashboard.

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 jan, 2020 21:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 19 jan, 2020 11:52 am
Berichten: 2
Hoi, ik ben nieuw op dit forum.
Ben ook de Delorean BTTF 1:8 aan het bouwen. Een aantal maanden met plezier aan gewerkt. Een keer een kapot onderdeeltje gehad en een keer het verkeerde toegestuurd gekregen. Deze oneffenheden werden naar tevredenheid verholpen (de onderdelen werden na zeer korte tijd opnieuw toegestuurd of vervangen).
Echter heb ik gelezen over de versnellingsbak steunen waar ik ook al twee keer de verkeerde voor heb ontvangen. Wat ik nodig heb zijn de steuntjes waar de schroefgaatjes diagonaal boven elkaar zitten en niet langs de onderkant van het beugeltje. Ik het gemaild en gebeld en ben nu precies 3 maanden aan het wachten, tot ik jullie op het forum vond die hetzelfde probleem hebben. Ik was inderdaad ook van plan om nog een week of twee te wachten. Mij was immers ook verteld dat de levering van de goede steunen eind januari zou zijn. Misschien dat we elkaar op de hoogte kunnen houden van de ontwikkeling van de beugeltjes, want je kan inderdaad niet verder als je deze 2 niet hebt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 feb, 2020 12:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 17:44 pm
Berichten: 16
Harold12! schreef:
Hoi, ik ben nieuw op dit forum.
Ben ook de Delorean BTTF 1:8 aan het bouwen. Een aantal maanden met plezier aan gewerkt. Een keer een kapot onderdeeltje gehad en een keer het verkeerde toegestuurd gekregen. Deze oneffenheden werden naar tevredenheid verholpen (de onderdelen werden na zeer korte tijd opnieuw toegestuurd of vervangen).
Echter heb ik gelezen over de versnellingsbak steunen waar ik ook al twee keer de verkeerde voor heb ontvangen. Wat ik nodig heb zijn de steuntjes waar de schroefgaatjes diagonaal boven elkaar zitten en niet langs de onderkant van het beugeltje. Ik het gemaild en gebeld en ben nu precies 3 maanden aan het wachten, tot ik jullie op het forum vond die hetzelfde probleem hebben. Ik was inderdaad ook van plan om nog een week of twee te wachten. Mij was immers ook verteld dat de levering van de goede steunen eind januari zou zijn. Misschien dat we elkaar op de hoogte kunnen houden van de ontwikkeling van de beugeltjes, want je kan inderdaad niet verder als je deze 2 niet hebt.


Ik heb gisteren weer een nieuwe levering gekregen en bij uitgave #52 (volgensmij) kreeg ik nogmaals de versnellingsbak steunen toegestuurd met een bericht dat in het eerdere deel #23 (volgensmij :D) de verkeerde geleverd waren. Dit betekend dus, dat de juiste delen inmiddels weer beschikbaar zouden moeten zijn en deze z.s.m. verstuurd zouden moeten gaan worden! Ik zou even contact opnemen met de helpdesk van Eaglemoss om te checken of dit inderdaad het geval is.

Koldur schreef:

Als je de kleur niet mooi vindt, is het niet de goede keuze, ik vind het zelf erg mooi. Heb op dit moment ook niet super veel tijd om zelf te modden met werk en een 3 maanden oude baby.

Heb nummer 23 al eens besteld in de UK, maar toen ook even gebeld of dit dan wel de goede zou zijn, was ook niet het geval volgens de medewerker en dus mijn bestelling maar geannuleerd. Het schijnt dat 78/79 ook een drama zijn, sommige mensen zitten al 8 maanden!! te wachten. Die maar uit Japan halen dan, daar schijnt het wel te krijgen te zijn, net als nummer 23, maar wacht het deze maand en begin februari nog even af. Kan het nog monteren tot een aantal verdere nummers, wel lastig, maar zou moeten lukken. Als de bodem echt dicht gezet wordt, dan gaat het uiteraard niet meer.

Vind het dashboard wel heel mooi worden zo, zal vanavond kijken of ik even snel een foto kan maken/plaatsen. Ik heb ook de lichten getest voordat ik de boel heb gemonteerd, schijnen veel mensen problemen me te hebben, mijn lichtjes werken gelukkig goed. Wel wat light bleed met de plutonium dials vooral de randen bij het monteren, meeste simpel opgelost door wat elektrische tape te gebruiken. Bij een van de dials een puntje, maar dat oplossen is meer gedoe dan het waard is voor mij.


Ik heb ook gezien dat er iemand op Marktplaats zit die alle delen los aanbiedt, daar zou je ook eens contact mee op kunnen nemen. #78/79 he? Dat zijn delen van de body, ook vrij belangrijk.. hmm.. Misschien hebben we geluk en zijn ze weer beschikbaar als we er aan toe zijn!

Goede opmerking van de lichtjes, ik heb ze ook getest en alles werkt :) Alleen nu ben ik er wel achtergekomen (als ik dit niet eerder al had verteld..) dat de 1/2/3/4/5/6 knoppen niet goed functioneren zodra dat metalen plaatje met de nummers er opgeplakt zit. twee van de knopjes blijven dan namelijk constant ingedrukt. Als ik het plaatje verwijder, werken de knoppen wel goed. Ik heb hier zelf een nieuwe 'sticker' voor gemaakt die beter lijkt op het origineel (gelijkend aan wat Mike Lane aanbiedt), maar ben nog op zoek naar een goede printer die op hoge resolutie kan printen (het zijn nogal kleine details). Ik ga de gaatjes in het plaatje dan iets uitboren, zodat de knopjes blijven werken.

---

N.b. Omdat ik WEL de juiste onderdelen destijds heb ontvangen voor #23, heb ik dus deze onderdelen over.. Als er iemand dus belang heeft bij dit setje, laat maar weten!

Voor wat betreft de bouw: ik had een aantal foto's klaar staan op m'n telefoon om te uploaden, maar nu is mijn SD-kaart er mee opgehouden en ben ik de foto's kwijt.. Ik zal z.s.m een foto uploaden van de voortgang (t/m #55). Ik zat een beetje tegen al die bekabeling op te kijken, maar heb het nu, met de extra nieuwe delen die ik gisteren kreeg, toch maar erop gewaagd. Ik heb van meerdere andere bouwers begrepen dat dit nogal een karweitje was, maar dat vond ik uiteindelijk nog wel meevallen. En het resultaat mag er zeker wezen!

Voor nu heb ik alleen vloerbedekking op de bodemplaat geplaatst en ik twijfel nog of ik dit niet ook moet doen van het achterschut en de beide boarders tegen de carrosserie aan (links en rechts van de stoelen).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 feb, 2020 20:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 19 jan, 2020 11:52 am
Berichten: 2
Vorige week met Delorean gemaild hoe het zat met de onderdeeltjes van deel 23 die mij verkeerd toe gestuurd waren. Ik kreeg de mededeling dat ik die binnen 2 weken thuis zou krijgen. De twee versnellingsbakbeugeltjes zouden geleverd worden bij aflevering 52. Eergisteren een brief gehad van Delorean met de mededeling dat de onderdeeltjes onderweg zijn. maar dat de levering van deel 50 tot en met deel 55 ook vertraagd was in verband met het niet op voorraad zijn van de artikelen. Gisteren het bericht: er is een pakketje onderweg. Surprise!
Pakket ontvangen (deel 50 tot en met 55) en de beugeltjes waren netjes verpakt geleverd in deel 52. Nieuw setje 23 is geleverd!
Nu weer aan de slag. Er is een hele inslagbeurt te maken want ik lig inmiddels 24 afleveringen achter met bouwen.
Voor de bekleding van het interieur het ik zwarte plakvilt aangeschaft van ongeveer een halve mm dik. Het werk gaat hem volgens mij zitten in het op maar maken en uitsparen van de openingetjes waar nog onderdelen door heen moeten. Als ik zover ben zal ik pogen om ook wat fotootjes op dit forum te zetten. Een echte computerman ben ik niet. Ik moet zelfs zoeken hoe ik aan dit forum een berichtje kan toevoegen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 feb, 2020 19:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 02 jan, 2020 13:52 pm
Berichten: 17
Alles binnen en eindelijk tijd gehad om ook nummer 48 te doen, die vond ik wel echt een hoop werk, maar resultaat is super. Ik had de motor toch al geplaatst en met een beetje moeite kon ik gelukkig de steunen die EINDELIJK binnen zijn toch goed monteren.

Hier het resultaat:

https://i.imgur.com/LS2dHJt.jpg?2
https://i.imgur.com/K4PPOxO.jpg?1
https://i.imgur.com/774N8zi.jpg?1


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op do 16 apr, 2020 12:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Foto's omgezet naar link ivm te groot


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr, 2020 11:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 02 jan, 2020 13:52 pm
Berichten: 17
Net weer een nieuw lading binnen en gemonteerd! Plus de mods van Modelmodz erin gezet, heel gaaf! Zal later foto's plaatsen. Had verwacht dat de zendingen vertraging op zouden lopen i.v.m. Covid-19, maar gelukkig niet. Was weer leuk om het voor elkaar te krijgen, maar met die mods, wel een heel gepriegel!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 apr, 2020 10:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 dec, 2012 13:18 pm
Berichten: 674
Woonplaats: .....
Supergaaf met al die verlichting, ik wacht je volgende update af :brouw:

_________________
Mijn bouwverslagenoverzicht


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2020 13:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 02 jan, 2020 13:52 pm
Berichten: 17
Hier dan wat updates met pics en vids!

Hier ook de flux bands aangezet om te testen.
Verwijderd
Hier zonder de flux bands, die komen (helaas) heeeeel veel later pas.
Verwijderd

En wat plaatjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Koldur op wo 30 sep, 2020 15:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 aug, 2020 14:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 02 jan, 2020 13:52 pm
Berichten: 17
Nu voorlopig alleen zaken voor de body binnen, bijna mag het op de auto gemonteerd worden! Gelukkig zijn alle gaps zeer acceptabel en de kleuren van de panelen komen volledig overeen.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement