Beste Brouwertjes allereerst een zeer gelukkig goed en gezond Nieuwjaar met veel heel veel bouwplezier
En dan nu is het tijd om me even te verontschuldigen ben al een paar weken met iets nieuws bezig met de laatste weken was voor ons hier thuis als een rollercoaster december is een maand die sneller voorbij gaat dan de rest , verder heb ik een jobke gevonden om bij te klussen , niks speciaals maar vraagt wel enige tijd en inspanningen en daarbij kwamen de voorbereidingen voor de feestdagen die nu stilletjes aan het uitbollen zijn kwam er niet veel tijd om aan mijn geliefkoosde forum te denken
Sorry
En dan nu met een propere lei beginnen ( doen we dat allemaal niet met Nieuwjaar ? )ok hier gaan we
Beste vrienden ik ga nu eentje beginnen , in feite niet in mijn lijn van bouwen maar hij sprak mij aan
Het gaat om een in 1913 gebouwde auto met name de Ford T maar wel als speedster versie
Er zou een verhaal achter de naam " Tin Lizzie " zitten maar het juiste verhaal ken ik niet .
De Ford T was 1 van de eerste auto's die in massaproductie gebouwd werd , gestart werd in 27 september 1908 en was toen de goedkoopste 4 Zitter en koste 850 $
In een periode van 1908 tot 1927 werden maar even 15 miljoen van die karretjes gebouwd , omdat Henri ontdekte dat de zwarte verf het snelste droogte kon men ze bestellen in eender welke kleur als het maar zwart was maar dat grapje was dus niet waar en er konden verschillende kleuren besteld worden
Het motortje had zo maar even een cilinder inhoud van …… 2800 cc voor een viercilinder en toch had deze motor maar een vermogen van 20 Pk
Het T model had slechts 2 versnellingen en haalde bij een verbruik van 11 tot 18 liter per honderd kilometer een riante snelheid van 72 Km/h
Zo dat was het nu de Box art een mooi ogende kit van ICM die op een beurs zeer aangenaam geprijsd was
Een zeer mooi gedetailleerd bouwplan
Ook de inhoud ziet er veel belovend uit
Het begin van een nieuw avontuur
De motor ik heb er zoals gewoonte er wat uitleg bij gegeven voor de bouwers onder ons die niet zo technisch aangelegd zijn
Nu even vermelden dat ICM niet de aangenaamste plastiek gebruikt deze blijft na afwassen nog steeds vettig aan voelen en niks blijft erop kleven zoals BMF
Na een derde poging en na een laagje primer ging het redelijk
De radiator in BMF copper gekleefd
De achteras is ook al geschilderd en lichtjes verweerd , opmerking op alle beelden van een gebruikte Ford T zijn de bladveren roestig dus heb ik dat dan ook gedaan
De eerste foto's van de spatborden die moesten groen zijn daarvoor heb ik het groen gebruikt dat ICM voorschrijft
de gouden biesjes heb ik geschilderd door ze af te plakken en uit te snijden wat goed gelukt is
Hier gepresenteerd met radiator
Zo beste vrienden dit is het zowat ik ben nu bij en het vervolg zal niet lang op zich blijven wachten ( hoop ik )
Grt
Marc