Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ford T Speedster 1913
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2019 14:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Beste Brouwertjes allereerst een zeer gelukkig goed en gezond Nieuwjaar met veel heel veel bouwplezier
En dan nu is het tijd om me even te verontschuldigen ben al een paar weken met iets nieuws bezig met de laatste weken was voor ons hier thuis als een rollercoaster december is een maand die sneller voorbij gaat dan de rest , verder heb ik een jobke gevonden om bij te klussen , niks speciaals maar vraagt wel enige tijd en inspanningen en daarbij kwamen de voorbereidingen voor de feestdagen die nu stilletjes aan het uitbollen zijn kwam er niet veel tijd om aan mijn geliefkoosde forum te denken
Sorry
En dan nu met een propere lei beginnen ( doen we dat allemaal niet met Nieuwjaar ? )ok hier gaan we



Beste vrienden ik ga nu eentje beginnen , in feite niet in mijn lijn van bouwen maar hij sprak mij aan
Het gaat om een in 1913 gebouwde auto met name de Ford T maar wel als speedster versie
Er zou een verhaal achter de naam " Tin Lizzie " zitten maar het juiste verhaal ken ik niet .
De Ford T was 1 van de eerste auto's die in massaproductie gebouwd werd , gestart werd in 27 september 1908 en was toen de goedkoopste 4 Zitter en koste 850 $
In een periode van 1908 tot 1927 werden maar even 15 miljoen van die karretjes gebouwd , omdat Henri ontdekte dat de zwarte verf het snelste droogte kon men ze bestellen in eender welke kleur als het maar zwart was maar dat grapje was dus niet waar en er konden verschillende kleuren besteld worden
Het motortje had zo maar even een cilinder inhoud van …… 2800 cc voor een viercilinder en toch had deze motor maar een vermogen van 20 Pk
Het T model had slechts 2 versnellingen en haalde bij een verbruik van 11 tot 18 liter per honderd kilometer een riante snelheid van 72 Km/h
Zo dat was het nu de Box art een mooi ogende kit van ICM die op een beurs zeer aangenaam geprijsd was


photo 464744


Een zeer mooi gedetailleerd bouwplan


photo 464742


photo 464743


photo 464746



Ook de inhoud ziet er veel belovend uit


photo 464745


photo 464747


photo 464748

Het begin van een nieuw avontuur
De motor ik heb er zoals gewoonte er wat uitleg bij gegeven voor de bouwers onder ons die niet zo technisch aangelegd zijn

photo 464749


photo 464750



photo 464751



Nu even vermelden dat ICM niet de aangenaamste plastiek gebruikt deze blijft na afwassen nog steeds vettig aan voelen en niks blijft erop kleven zoals BMF
Na een derde poging en na een laagje primer ging het redelijk
De radiator in BMF copper gekleefd

photo 464752

photo 464753


photo 464754


photo 464763


De achteras is ook al geschilderd en lichtjes verweerd , opmerking op alle beelden van een gebruikte Ford T zijn de bladveren roestig dus heb ik dat dan ook gedaan

photo 464764


De eerste foto's van de spatborden die moesten groen zijn daarvoor heb ik het groen gebruikt dat ICM voorschrijft

photo 464755


de gouden biesjes heb ik geschilderd door ze af te plakken en uit te snijden wat goed gelukt is

photo 464761


photo 464762



photo 464759


photo 464756


Hier gepresenteerd met radiator


photo 464760



photo 464758



Zo beste vrienden dit is het zowat ik ben nu bij en het vervolg zal niet lang op zich blijven wachten ( hoop ik )
Grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2019 16:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
mooie kit en goed bezig !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2019 19:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 okt, 2007 16:20 pm
Berichten: 538
Woonplaats: I'm Darryl, from SWEDEN/Europe
Looking very good, I have one of these kits as well in my stash ! :brouw:

_________________
You've got ONE life...... -KUSTOMIZE it!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2019 10:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Zijn al mooie werken.Succes ermee.
Marc S.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2019 19:57 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Mooi kitje Marc, zeker iets wat we niet van jou gewend zijn, je bent al aardig op weg en het ziet er goed uit!
Ik kijk ook altijd naar het auto programma chasing cars, waarbij Wayne Corini opzoek gaat naar zeldzame auto's, ook al zijn het niet allemaal mij dingen, er komen auto's voor bij die ik zeker zou bouwen, net als deze.

Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2019 20:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Voor eenieder die de ICM Ford T nu ook wil: ik zag in de Revell 2019 nieuwsbrief dat zij er eentje gaan uitgeven en ik eet mijn sanseveria op als het geen ICM heruitgave is. Ik weet zeker dat het minstens een tientje scheelt qua prijs, als het niet meer is.
Succes met deze Marc!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2019 20:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
het zou best kunnen maar het is wel de gewone versie natuurlijk is dat maar een aanpassing, kijk er naar uit
heb deze maar 15 eurotjes betaald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2019 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dat gaat de goede kant op. Tot zover is het niet veel anders dan de standaard 1911 versie zo te zien. Typisch British Racing Green?

Veel plezier :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2019 10:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Weet niet welk groen het is heb de instructies gevolgd op de doos of handleiding want met groen heb ik problemen ik kan geen kleuren uiteen houden tussen groen en bruin ( daltonisme bepaalde kleurenblindheid
Als ik uit mijn gezichtspunt bezie vind ik het ook wel mooi
Bedankt voor uw reactie
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2019 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6561
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Is ook mooi. :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement