334. Nadat een werkelijk gigantische hoeveelheid sorteerwerk is verricht, kan ik eindelijk verder met de tekening. Te beginnen met een niet al te makkelijk onderdeel, de schil waarbinnen straks een bol beweegt.
336. Nog even die zure appel der sortering verder doorbijten en dan maar (bijna) álles op orde stellen. De overzichtstekeningen die ik haastig in Florida heb gemaakt en, terug in Nederland, heb gecorrigeerd heb ik opnieuw getekend. Gelukkig is mij nagenoeg alles duidelijk, ook al is het ruim 2 jaar geleden dat ik er was en ook al dacht ik van bepaalde getallen 'wat kan ik hier in vredesnaam mee hebben bedoeld'.
Ik heb ook overal een korte beschrijving van toegevoegd, zodat ook later duidelijk zal zijn wat ik bedoelde.
Daarna heb ik alle afmetingen zoals in Fusion 360 ingevoerd, gecontroleerd. Alle correcties die ik later heb aangewend, heb ik eveneens doorgevoerd. In plaats van een vel volledig doorspekt van aantekeningen, heb ik nu een apart Word-bestand gemaakt.
Per nummer op de tekening hieronder (zijaanzicht) zijn vier of vijf metingen verricht. Bovenaanzicht-nummers staan elk voor één meting.
337. Hoogtes van de body vooral...
338. En dan heb ik nog alle detailtekeningen die ik in Parijs en in Florida heb gemaakt, gesorteerd op volgorde van vóór naar achteren in de auto; en eveneens van nummers voorzien. Dit maakt het stukken overzichtelijker en dus drempelverlagend om verder te gaan tekenen. Inmiddels begint er echt een behoorlijke orde te ontstaan binnen de chaos.
Nu alleen nog het 'vertalen' van de algemene tekeningen van de motor. Dat komt te zijner tijd wel.
Volgende stap is, een volgordelijst te maken van de te tekenen onderdelen, voorzien van nummers van de afmetingen (algemeen en detail). Daarna zal het tekenwerk vol goede moed kunnen worden hervat.
Bouwtijd: 47u. Afmetingen-studie en sortering: 135u. Tekentijd: 64,5u.