Deeltje 2.
Verder met het onderstel, en het interieur..
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
Vorige keer laten zien, dat de stuurstang op 2 plekken was gebroken. Nu kan je wel zomaar
iets nieuws in elkaar flatsen, maar dan heb je grote kans dat je wielen er erg raar onder komen
te staan. Dus dit bedacht.
Dus de originele stangetjes genomen en daar een styreen buisje tussen gemaakt. Hier nog los zodat
ik hem na het spuiten, desnoods met de wielen eraan, netjes kan stellen en vast lijmen. Nog wel
een poging gedaan om te detailleren, maar niet helemaal naar mijn zin.
Gaat niet zo blijven, nog even bedenken hoe..
Gelijk even een wieltje erop om te zien hoe dat staat.
Hmmm.... best wat ruimte tussen wiel en spatbord. Terwijl hij onder al best laag ligt.
Ga ik (ook) nog even over nadenken..
Eerst maar eens het spul in de verf zetten. Hier al in de grond.
En na wat kleurtjes, drybrush en wat olie hier en daar..
De rest even niet apart op de foto gezet maar zie je verderop nog.
Nu zag de stuurstang er na het verven nog niet uit, maar daar vond ik een oplossing voor in deze foto
die ik tegen kwam op het web.
Precies, een kapje. Die stang is dus straks niet meer te zien.
Om te beginnen een uitstulping in de vloer die nergens toe dient ingekort en dicht gemaakt.
Zodat ik dit kon doen.
Later nog een paar "boutjes" toegevoegd.
En, zoals ook op de foto te zien, zit er ook nog een aftapbout voor de tank. Dus..
Moet eigenlijk een 6 kantig gat zijn, maar gaat om het idee he.
En nog even het spul geplaatst om te testen.
Bodem gespoten met de tank in een ander kleurtje, gewoon omdat het kan.
en dan krijg je dit.
Interieurtijd.
De vloer hoort zo, met die rondjes. Maar om dat nu ook aan de bovenzijde te doen...
Dus, matjes.
En zoals je ziet, kopschot gemonteerd. Wat kiertjes, maar wordt voornamelijk zwart allemaal, ga
je dus niets meer van zien.
Matjes paar kleuren geprobeerd, maar uiteindelijk toch maat zwart gemaakt.
Wat ik doe als ik met droogtijden zit (verf / lijm) is alvast wat andere delen schoon maken en
passen. Toen kwam ik dit tegen...
Gevolg van dikke hechtpunten dicht bij de rand. Hmmm...
Nu paste hij ook niet echt, veel te klein, dus maar shoppen voor een andere. Is een antieke
kit dus niet geprobeerd bij Fujimi maar op zoek gegaan op de aftermarket ehm market.. Viel tegen
wat je kunt krijgen voor een vroege 911 (zijn ook niet veel kits van) en er is heel veel niet
op voorraad bij de diverse leveranciers. Maar toch wat gevonden, zij het met wat extra's..
Yep, eendenstaart... Vind ik eigenlijk wel leuk ook.
En je weet wat er gebeurt als je aan het shoppen gaat...
En, ik kon het niet laten..
Die ik alleen nog even passend moet zien te krijgen.
Hiermee is denk ik wel duidelijk dat ik ga proberen een redelijk originele 911 te bouwen,
met invloeden van een Outlaw..
En de Singer.
Maar zover zijn we nog niet..
Oke, verder met het interieur. Te weten, de (nieuwe) stoelen.
Eerst maar eens wat gaatjes geboord.
En wel vanwege dit.
Stoelen Tyre Black gespoten, ik gebruik zelden "echt" zwart, matte lak erover, midden afgeplakt en daarna wat
satin lak erover geslingerd. En dan krijg je dit.
De ringetjes zijn stukjes messing buis.
Alleen de stoelen gedaan hoor..
De zijpanelen ook in tyre black, de stoffen delen ietje opgelicht en de kunststof delen met een satin lak
afgewerkt.
Net als de hoedenplank.
Stuur voorzien van zijn nieuwe middendeel.
En een ring aan de achterzijde als adapter en voor het monteren.
Hierna het metaal afgedekt met liquid mask, het stuur een zandkleurtje gegeven en met olie een
houtnerfje aangebracht. Afgesloten met een glanslak.
Vreselijk aan het vechten geweest om de mask er weer af te krijgen, waardoor ik hem een keer
of twee weer in elkaar moest lijmen, maar uiteindelijk toch gewonnen.
Dashboard gespoten in, je raad het al, tyre black en wat knopjes gekleurd. Daarna mochten de tellers / decals
erop, maar dat ging niet helemaal lekker. (lees decals vielen compleet uit elkaar...)
Lang gezocht op het web naar andere, maar niets kunnen vinden helaas. Dus een andere oplossing
bedacht.
Afbeelding gezocht, verkleind in verschillende maten en uitgeprint.
De juiste uitgezocht, uitgesneden, vast gelijmd wat houtlijm en afgedekt met glanslak.
Niet super, gaat veel detail verloren met printen, maar beter als niets..
Wat trouwens ook niet te vinden is in de aftermarket... market... zijn 2 puntsgordels.
Dus...
Tape op dikke alufolie en van dun messing draad een haak gebogen en gordel omgeslagen met haak er in.
Plaatje ernaast is de sluiting voor de andere zijde.
Gespoten in een grijstint en op de stoelen geplaatst.
En toen kon het interieur in elkaar.
Rare rand achter de schterbank is waar de hoedenplank zat. Die is losgekomen met het passen van de
motor.
Zoals je ziet is dat zwart wel besmettelijk... Moet al weer stofzuigen..
En zover ben ik nu gekomen.
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
Wel alvast wat dingetjes voorbereid voor de rest van de bouw.
Uitlaatdemper compleet glad geschuurd en voorzien van een paar middenpijpjes.
En het gat in de achterbumper gedicht / aangesmeerd.
Kan nu ff lekker drogen.
Bedankt voor het kijken.
Tot de volgende..
Peter.