Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 11:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 nov, 2018 14:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Hé dat is balen man, welke primer gebruik je?
Nu, het zal hoogst waarschijnlijk aan de plastiek liggen.
Toon eens een foto.

coachke schreef:
Toen was het nog gezellig op het circuit he Jonhy
Marc


Inderdaad.

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 nov, 2018 15:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Het is net leder geworden nu tot mijn spijt heb ik geen foto ik zal proberen nog iets te laten zien
Ik heb hem volledig afgewassen in de remvloeistof en daarna afgespoeld in de alcohol en lichtjes terug geschuurd en nu staat hij in dikke lagen alclad primer filler
Ik heb daarvoor primer van Zero gebruik , Jonhy ik heb dat nog nooit voorgehad , ik heb mijne Golf 5 gespoten en daar is niks mis
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 nov, 2018 15:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
photo 460287


photo 460285


photo 460286

Zo ziet hij eruit na verschillende lagen primer filler ik hoop nu door lichtjes te schuren dat ik het nog weg krijg
grt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 nov, 2018 0:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Van tegenslag gesproken.Ik hoop dat je met de volgende meer succes hebt.
Marc S


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 nov, 2018 0:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12238
Woonplaats: Eibergen
Ik denk dat er een foutje in de samenstelling van de Zero verf zit iets teveel oplosmiddelen vermoed ik.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 nov, 2018 8:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Beste Ron na alles nog eens grondig overlopen te hebben ben ik van gedachte dat het al begonnen was bij de Zero primer want als ik me goed herinner ( gaat tegenwoordig niet meer zo vlot :( ) was het net of de body begon van mohair tekeningen te krijgen je weet zoals een ongespoten stuk er soms kan uitzien onder het glanzende oppervlak zie men soms van die rare vlammen wel het waren zaken die toen al lichtjes naar boven kwamen , maar dat heb ik nogal gehad en de primer dekt dat wel
Tom van Scalemodeling schreef me van andere plastic vriendelijkere primer te gebruiken Tamyia wat ik nu wel zal doen
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 nov, 2018 8:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Die rampenfoto's hoef nu niet meer te plaatsen he ? Wel ik ga verder na deze beelden ben ik begonnen met de body met heel fijn schuurpapier , wij noemen het in Belgie dan slispapier , droog te schuren en wonder het lukte door de vele lagen Alclad werd de body mooi glad
Maar na de tweede laag verf met de nodige droogtijd tussen kwam vooral de rechter zijde er weer slecht kijk maar

photo 460398


De linker zijde was stukken beter maar niet 100%


photo 460397


Ik geef het nog niet op hoor maar nu laat ik de body liggen en zal hem later nog wel eens aan pakken als de verf 100% verhard is ik zie het wel , ondertussen niet stil gezeten kan ik trouwens ook niet hoor . Ben ik verder gegaan met het chassis in feite is het de bodemplaat want chassis hebben deze kerels ook al niet meer , tegenwoordig is dat een zelfdragend plateau of monoqoque genaamd
Voor de collega's heb ik er nog wat uitleg bij gegeven er zijn bepaalde mensen die dat nog graag hebben


De eerste foto

photo 460396

de tweede is dezelfde maar met uitlaat

photo 460399


het laatste beeld is de bodemplaat compleet , 1 ding nog het is een geweldig mooie goed passende kit echt de moeite de details zijn natuur getrouw nagemaakt


photo 460400


Zo nu ga ik dan verder met het interieur en zal zaterdag zien of ik een koopje kan doen he
Tot later
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 nov, 2018 12:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Je zegt dat je een nieuwe kit gaat kopen.Ik hoop dan maar dat je niet hetzelfde effect gaat hebben want het is toch hetzelfde plastiek en verf.
Marc S


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 nov, 2018 18:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6315
Woonplaats: Blauwhuis
Marc, kunt u de body niet weer gehaal kaal maken en opnieuw beginnen?
Waarschijnlijk zal de kale body dan ook nog wel voorzien zijn van de ribbels, dus moet wel weer terug glad geschuurd worden.
Heb dit vroeger ook een paar keer gehad met een primer. Ik gebruik tegenwoordig 371 van Revell verdunt tot spuitdikte als primer, dat gaat tot op heden zeer goed.

Succes, De bodemplaat ziet er wel heel mooi uit en leuk met de beschrijving van de delen erbij :D .

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 nov, 2018 0:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:38 pm
Berichten: 404
Woonplaats: Hamme, België
Hallo Marc,

Dat met de primer is een typisch Hasegawa probleem. Blijkbaar gebruiken ze een ander soort plastic dan alle andere fabrikanten. Ik heb deze problemen ook voorgehad met Zero Paints in combinatie met Tamiya primer. De primer van Zero Paints heeft zich ingevreten in het plastic. De Zero Paints primer en verf zijn veel te agressief. Ik gebruik bij Hasegawa kits dan ook altijd Tamiya primer en Tamiya spuitbussen gedecanteerd, zodat ik die kan airbrushen.

_________________
Mvg,
Lesley


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement