De motor en de klepdeksels zijn gespoten. Samen met de gepolijste delen klaar voor de montage.
De tragedie van deze motor is dat er straks weinig van te zien is omdat die helemaal onder de carrosserie komt, met uitzondering van de inlaatkelken.
Toch maar weer geprobeerd om de 12 mm lange motor zo mooi en strak mogelijk te bouwen.
De turbo en de waterpomp heb ik gepolijst in plaats van zilver te schilderen, evenals de box met de elektronische ontsteking.
Om dit motortje nog even prijs te geven aan de openbaarheid voordat ie voor altijd verborgen wordt een flink aantal foto's gemaakt.
Het blokje zelf met de klepdeksels.
De klepdeksels erop gelijmd, en de gepolijste delen, samen met de rails met de inlaatkelken.
Het geheel gemonteerd.
Beide uitlaten bevestigd.
En nog maar eens van de onderzijde. Die mooi gepolijste onderdelen zien het daglicht nooit meer.
Altijd weer een beetje een dilemma of je dan wel zo veel tijd moet steken in dat blokje.
Maar goed, je wilt zo'n model toch zo goed mogelijk proberen te bouwen.
Het verbindingsdeel waar de versnellingsbak met de achterwielophanging aan komt heb ik niet gespoten en afgedekt met een stukje tape. Dat om straks een betere lijmverbinding te krijgen.
Tenslotte de banden voorbewerkt zodat ze om de velgen kunnen.
Ik zet ze op een dremel, en houd er een schuurpapier langs. Op die manier haal ik de gietnaden en losse rubberdelen weg. Klein detail, maar bij zo'n kleine schaal vallen naden op banden later erg op.
Tot de volgende keer maar weer.
Dan wordt de versnellingsbak en de achterwielophanging gemonteerd.