De snelheid zit er behoorlijk in. Dat ben je ook wel een beetje verplicht in de F1. We komen nu in de samenbouw en montagefase.
Het moment waar deels dicht gespoten gaatjes weer heel voorzichtig moeten worden opgeboord.
Dus weer passen, en kleine aanpassingen maken.
Eerst nog wat klein buigwerk voor de roosters die de radiators moeten beschermen.
Hier zijn ze geplaatst. Ook is de radiator in de neus geplaatst. Ik doe dat na het plaatsen van die witte decals, zodat je mooie scherpe overgangen krijgt.
Daarna de lastige aktie om de zijpanelen te plaatsen. Dat moet in 1 keer goed wegens de secondelijm. Je hebt letterlijk een paar seconden om nog iets te schuiven.
Onder de zijpanelen zijn de skirt geplaatst. Omdat die niet moeten glanzen heb ik die nu pas op de rest van de zijkant vastgezet.
Vervolgens de achtervleugel klaar gemaakt. Een deel wat op de versnellingsbak aansluit moest nog in gun metal geverfd worden. En de ronde verbinding tussen de twee endplates moest nog in zijdeglans zwart.
Dit is met de hand gedaan omdat dit niet goed af te plakken en te spuiten is. Het oppervlak wordt met dat spuiten iets strakker, maar de overgangen worden er niet strakker op.
Met de loupe lamp en een klein penseeltje dan maar.
Ook de gepolijste metalen delen bevestigd, samen met de oliekoeler die al eerder gespoten was.
En tenslotte het achterlicht geplaatst.
De achtervleugel is nu klaar voor de verbinding met de rest van de wagen.
Dan het plaatsen van de voorwielophanging. Tevens een laatste blik op de geventileerde schijven voordat ze bijna onzichtbaar in de wielen gaan verdwijnen.
Tot de volgende update maar weer.