Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 9:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 49 Mercury
BerichtGeplaatst: za 08 sep, 2018 23:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12250
Woonplaats: Eibergen
Dennis-77 schreef:
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Groet

Dennis


Uhhh niets aan eerlijk gezegd wat ook geld voor de mat zwart :( Dit soort wagens horen te glimmen vind ik persoonlijk, wil je echt naar de matte kant dan zl ik voor een satin kleur kiezen die heeft iets meer glans en ook voor een andere kleur kleur als zwart kiezen want in mat of satin dat staat deze wagen echt niet.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 49 Mercury
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2018 16:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 mei, 2018 15:47 pm
Berichten: 88
Thanx voor de reacties, goed dat smaken verschillen.

Gister heb ik de mercury afgebouwd. En ben echt zeer te vreden. Alleen de BMF moet opnieuw maar ik had nog maar een klein stukje.

Hierbij de foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Toch benieuwd of het beter geworden is Ronald (zit meer chroom aan dan de vorige :wink: :wink: )


Groet

Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 49 Mercury (klaar)
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2018 17:41 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6317
Woonplaats: Blauwhuis
Dennis, neem voor je volgende model even iets meer tijd.
Ik kan nu een hele lijst maken met zaken die het net niet zijn.
Om te beginnen je verflaag, die is sinaasappel en niet zo'n beetje ook.
Tevens zitten er nog diverse gietnaden op je body

En zo kan ik nog even door gaan. Dat is niet om je aan te vallen, maar eerder als tip om alles rustig aan te doen.
Waarom denk je dat de meeste mensen hier een maand of 2 doen over een model, denk daar eens over na.
Zelfs met een oob kit ben ik langer dan 2 dagen bezig.

Sorry, maar je kan beter.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 49 Mercury (klaar)
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2018 19:53 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Hoi Dennis, modelbouw doe je natuur op plaats 1 voor de fun en voor je zelf. Sommige mensen zijn te vreden met wat ze kunnen en andere willen beter worden, de één is net begonnen en de ander doet het al 20 jaar.
Elkaars werk afzeiken is uit ten boze maar opbouwend kritiek moet gewaardeerd worden.

Als ik naar jou model kijk vind ik hem zo slecht nog niet, ik ga er vanuit dat je beginnend ben, helemaal niets mis mee, mijn eerste modellen waren nog slechter.

Zoals andere Dennis al beschreef zijn er wel wat verbeter punten en dat ligt vooral aan de tijd die je in je model steekt... Tuurlijk wil je een model zo snel mogelijk af hebben en je wilt natuurlijk blijven bouwen, maar modelbouw is vooral geduld hebben.

Neem bijvoorbeeld je body, om een mooi eindresultaat te bereiken moet je al beginnen om tijd te steken in het schuren. Zorg dat je body helemaal ontdaan is van onnodige gietnaden, zinkholes enz.
Daarnaast is spuiten een kwestie van gevoel geduld en oefenen.

Er zijn ook complimenten, want ik vind wel dat je mooi strak bouwt, zie nergens een restje lijm of iets wat verkeerd zit, daarnaast ziet je motorblok er goed uit

Kortom, probeer je vooral je bodywork te verbeteren.

1 goede tip... Neem overal je tijd voor :wink:

Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 49 Mercury (klaar)
BerichtGeplaatst: ma 10 sep, 2018 0:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12250
Woonplaats: Eibergen
Sorry kan weleens bot overkomen maar is zeker niet de bedoeling maar vind mat zwart 3x niks voor wagen en hoef ook niet perse te glimmen hoewel deze er wel om schreeuw 8) Maar het is jou model en jij moet het mooi vinden en niet ik :wink: Ik bouw ook modellen die niet iedereen kan waarderen lekker boeiend als ik het maar mooi vind :mrgreen: En als afsluiter, ik ben het helemaal eens met je naamgenoot en Ruud en heb er de volste vertrouwen in dat we binnenkort mooie modellen van je gaan zien.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 49 Mercury (klaar)
BerichtGeplaatst: ma 10 sep, 2018 10:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Vind het ook jammer van de laklaag want die heeft veel sinaasappelhuid.Ik vind ook dat dit model om een mooie glanzende laklaag vraagt,ofzoals Ronald zegt op zijn minst een satijnglans.Maar inderdaad smaken verschillen en als jij er tevreden mee bent is het best ok.
Marc S


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 49 Mercury (klaar)
BerichtGeplaatst: ma 10 sep, 2018 12:41 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik ben het wel eens over de sinaasappelhuid, maar op een afstandje zie je daar toch geen moer van. Ik ben nogal recalcitrant en vindt dat matte juist gaaf, het geeft de auto juist een wat sinistere uitstraling waardoor ik mij wel zou omdraaien om de auto na te kijken. Snap alleen de witte vlakken aan de zijkant niet geheel, ik vind ze dus wat minder ook in uitvoering

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 49 Mercury (klaar)
BerichtGeplaatst: di 11 sep, 2018 12:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 sep, 2018 22:17 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Stekene
Al bij al vind ik het eindresultaat toch wel mooi (de kleuren combinaties)
Ik vind het wel iets hebben het mat zwarte samen met het houtkleur, het chroom en de rode velgen!
Ja oke die auto's zijn soms mooier dat ze blinken, maar heel vroeger waren er ook matte auto's.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 49 Mercury (klaar)
BerichtGeplaatst: vr 14 sep, 2018 13:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 mei, 2018 15:47 pm
Berichten: 88
Wat tof om te lezen dat de meningen zo verdeelt zijn. Ben zelf nog steeds tevreden over de kleuren combinatie en de style.

@Ruud dat ik een beginner ben klopt helemaal dit is me 3de auto build
@ Ronald voor mij kom je zeker niet bot over, Pappen en nat houden ben ik niet echt van

Qua bouw en technieken hebben jullie denk ik wel gelijk. Ik had dit idee al een tijd in me hoofd en dan wil ik nog wel eens te snel! goeie leer school
Vind het dus ook tof dat jullie best "kritisch" reageren.

Ik denk dat voor het volgend model dan ook een moderne wagen kies, dan verplicht ik mezelf om rustiger te bouwen en minder te veranderen.

ik denk dan aan de NIssan LB Works R35 GT-R ver. 2 van Aoshima,

Ben zelf nogal van de americaanse wagens dus heeft iemand ervaring met deze kit?

groet

Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement