Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 7:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 jul, 2018 9:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Onze mobiele staat in de slaapkamer de ganse nacht te draaien en daar is het goed om te vertoeven
Onze slaapkamer ligt pal onder het dak en juist waar de zon het langst schijnt dus tot ze onder gaat verwarmt die de kamer vannacht toch wakker geworden van de kou en heb ik voor de eerste keer me ondergedekt maar toch nog goed geslapen
Ik vind het gewoon zalig zo een zomer heb wel medelijden met mensen die moeten werken , heb ook jaren met een overall moeten werken en weet wat het is , maar verder mag het nog lang zo blijven
Vannacht heeft het bij ons GOED geregend doet wel deugd
grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 aug, 2018 19:16 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Net wat je zegt Marc, van mij mag het nog wel even zo blijven, airco staat hier niet zo hard hoor, te koud is ook niet goed en als dat ding voluit staat dan loop je op een gegeven moment ook te snotteren :lol:


Zoals ik al zei, voorzichtig en geduldig alle staandertjes 2 per keer gelijmd (14 in totaal), netjes een houdertje op 90 graden in elkaar gezet om de staandertjes zo recht mogelijk te lijmen.

Afbeelding

Work in Progress...

Afbeelding

Afbeelding


Vervolgens een sjabloon getekend voor de plankjes zodat alle staandertjes netjes op een plankje uitkomen.

Afbeelding


Het beginnen met de plankjes passend opmaat te maken.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


De Plankjes liggen nu klaar om gelakt te worden, ondertussen nog even aan de body gewerkt, zo heb ik alle die-cast verbinding aan de binnenzijde weg gevijld en glad geschuurd zodat daar straks de raam netjes overloopt op de binnenbekleding. Daarna nog even de panellines bewerkt en uiteindelijk in de blanke lak gespoten en aangezien ik toch bezig was, de BMW ook gelijk gedaan.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


En tot slot terwijl dat weer ligt te drogen, het koffersetje afgemaakt.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding




Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 aug, 2018 20:06 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Mooie vorderingen, Ruud. Ik zou waarschijnlijk gesoldeerd hebben, maar lijmen kan nu ook vanwege die plankjes

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 aug, 2018 21:02 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Dat klopt Bert, nu de gaatjes zijn geboord en de rek vast in de gaatjes zit is ie een stuk steviger. ik ben net klaar met lakken ,zodra dit is uit gedroogd ga ik de verbindingsstukjes schuren en een laagje chrome er overheen schilderen...als het goed is zie je er dan niets meer van :wink:

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 aug, 2018 10:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
mooi werk ! 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 aug, 2018 2:17 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Thanks Richard, voor de rest uiteraard niet stil gezeten, had alleen geen tijd om het te posten.

de Roofrack is in middels af, na het lakken de imperials gebogen zodat ie op het dak past en vervolgens de contaktpunten geschuurd en opnieuw met chrome ingekleurd.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Sorry voor de wat mindere foto's maar was laat en had alleen nog kunstlicht.


vervolgens het koffersetje en het opgerolde dekentje er in.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding




Daarnaast verder bezig geweest met het interieur, zo heb ik de zijpanelen er in gebouwd en verf gemengt wat past bij de rest van de standaard interieur.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Ook de rest van het interieur gemonteerd, ik heb nog even gekeken naar de schanieren,maar hier kon ik voor de rest niets mee, dus deze laat ik zo.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Vervolgens nog wat detailtjes verfijnd zoals o.a. armsteunen bij de zitbanken en deurhendels in de cabine.
Ook aan de body het een en andere terug gemonteerd zoals de achterlichten,koplampen en kentekenplaten.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Wat betrefd de Samba bus, deze is bijna op zn eind, het rest mij nu alleen nog de deuren af temaken en dan is ie klaar... wel heb ik nog wat kleine leuke detailtjes die ik wil maken dus.... word vervolgt :mrgreen:

Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 aug, 2018 12:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Gaaf Ruud, zeker met die kofferset er in, nu alleen nog een paar spanbandjes he?

Ik zat me wel wat af te vragen, en das in het algemeen, wat mij vaak tegen houdt van de autobouw is dat ik het interieur altijd zo plastic-achtig vindt. Ook met de welbekende MODS vlokken blijft het kunstmatig. Als ik in een auto kijk dan zie je toch meer "leven" in de stoelen enzo. Moeilijk uit te leggen wat ik bedoel en misschien moet ik het toch eens gaan proberen of ik daar wel wat op weet te vinden nu ik meer ervaring heb ik nuanceschilderen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 aug, 2018 12:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt Bert, coachke gebruikt Chocotoff papiertjes om een autozetel te bekleden.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 aug, 2018 14:20 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Ik snap wel wat je bedoelt Bert, en het is inderdaad moeilijk na te doen... Om er zo dichtbij mogelijk te komen kan je inderdaad zoals Marc chocotof papier gebruiken of zoals ik met de bruine koffers heb gedaan kartonpapier gebruiken.
Uiteraard zijn er ook manieren met schilderen... 1 daarvan heb ik laatst nog toegepast bij de MGB die ik heb gebouwd, dat was het leer na bootsen met een sponsje.

Wat betreft de spanbanden die zijn in de maak :wink:

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 aug, 2018 20:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
super !! Wat een verschil door lakken en een aantal aanpassingen te maken plus wat details toevoegen .
1 dingetje wat denk ik het roof rack echt af zou maken is door de planken op die 4 hoeken even rond te vijlen ipv een viekante hoek . Dan trekt dat kwa vorm naar de vormen van zowel de hoeken van het roofrack metaal en de vorm van het dak van de bus.
Echt iets heel kleins wat denk ik visueel een groot effect heeft .

Hmm als je dan toch bezig bent een metalen buis / stang voor aan het schuifdakje ?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement