Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 10:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 31 mei, 2018 17:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
je kan de afgesneden bladveren inkorten en tussen het chassis op de vooras lijmen , zo lijkt het toch of er vering zit , effectief heb je nu nul vering vooraan ....op zich snap ik wel dat je deze route hebt gekozen ..
Kijk ook hoe de carterpan onder het motorblok nu uit komt ! dus heb je dat gepast al en gekeken of die niet de grond raakt , anders kun je die inkorten ..of de motorsteunen opdikken zodat het blok er iets hoger in komt , maar dat heeft weer effect op de aandrijfas en tunnel .
Zo en zo zou je bij deze kits de vering stock kunnen houden en dmv channelen inderdaad de body over het chassis laten zakken de lage look krijgen .
Ik snap dat je denkt is misschien veel werk , maar misschien voor later een keer , wel weer een uitdaging ..

Stel dat je echt denkt met de top chop ... dat doorhalen van het dak zie ik niet zitten .. is wel de moiste optie zoals hierboven uitgelegd , kun je ook zo te werk gaan met deze body >
1. lijm het dak met stijlen er weer op , zo goed als mogelijk de deurlijnen overeen laten komen .
2. er is een minimaal verschil en vooraan valt de ruit meet naar achter als de voorste deurstijlen , hier kun je dan een sun visor (zonneklep) aan maken zo maskeer je dat deel .
3. achteraan is het styreen dik genoeg om te vlakken en de deurlijnen zijn door te trekken door de panellines iets dieper en breder te maken ..
4. de lijnen van de raamsponningen kun je rondom ook gelijk vijlen worden iets groter dan

Maar doorhalen van het dakdeel en opvullen is de mooiste optie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 mei, 2018 20:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
Dank je wel Ronald en Richard voor de uitleg en de tips! Zal ze zeker gebruiken.
Durf nu bijna niet te zeggen dat ik het dak er al op gelijmd had voor ik zag dat je het beter eerst had kunnen doorsnijden :oops: :oops:
Heb geprobeerd de spijlen zo veel mogelijk boven elkaar te krijgen en ik moet zeggen dat het verschil uiteindelijk nog mee valt.
Ga in ieder geval proberen om de bladveren terug te zetten. Ziet er dan mooier uit.
Het motorblok heb ik in elkaar getaped en gepast en het gaat net passen dus daar hoef ik niks aan te passen.
Ik wil inderdaad graag een sun visor er op zetten maar weet nog niet precies hoe. Iemand nog een idee waar je die het best van kan maken?
Ga toch nog even denken over het channelen van de body............

Hoewel mijn dochter vraagt of er nog iets heel blijft van het model :lol: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 mei, 2018 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12238
Woonplaats: Eibergen
Citaat:
Durf nu bijna niet te zeggen dat ik het dak er al op gelijmd had voor ik zag dat je het beter eerst had kunnen doorsnijden :oops: :oops:
Heb geprobeerd de spijlen zo veel mogelijk boven elkaar te krijgen en ik moet zeggen dat het verschil uiteindelijk nog mee valt.


:lol: Ach je moet het zo zien dat het een leer proces is en een goede topchop is geen makkelijk werkje, het ging bij mijn eerste ook niet echt goed :mrgreen:

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2018 6:29 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Voor die sunvisor, gewoon eens kijken naar wat verpakkingsmateriaal of een PET fles, wat ligt er in de plastic afval bak, wat ligt er op het aanrecht?
Van papier of karton een mal maken en dan definitief uitknippen en vastzetten


en tegen je dochter zeggen

"Meisje, komt allemaal goed, je moeder heeft visie"

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2018 8:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Een leeg cola of bierbusje dat is dun aluminium of metaal dat knip je gemakkelijk met een schaar , kan je daarna lekker oppolijsten en gaatjes in maken
Maar eerste in papier een malletje maken moet lukken
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2018 8:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Beste Esther zoiets bedoel ik

photo 447351

photo 447350

Grt
Marc




Deze beelden dienen louter als voorbeeld bij enige vorm van klacht zullen deze 2 foto's verwijderd worden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2018 11:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
Bedankt voor de tips heren!

Voor beide, Bert :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2018 16:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
Nu het dak er weer op zit heb ik zoveel mogelijk geschuurd zodat de verbindingen weer doorlopen. Helaas gaat dat niet zonder plamuren, zeker niet als je het perfect wil krijgen.

photo 447416

Aangemoedigd door de uitleg van Richard, laat ik de body toch over het chassis zakken. Ik heb inmiddels wel door dat je voor iedere stap die je wil doen, je eerst weer een paar andere moet doen. :roll: Om de body te kunnen laten zakken moest ik eerst de tank verwijderen en het chassis inkorten. Ik zit eraan te denken om de tank terug te brengen door hem in de kofferbak te leggen met een tankdop aan de buitenkant. Zit ik alleen nog met een open stuk aan de bodem......

photo 447414

Zoals je aan de volgende foto kan zien is hij nu behoorlijk laag geworden. Alleen nu passen de achterwielen echt niet meer dus moet ik de achteras een stuk verbreden. En dan weer kijken wat het volgende deel is wat niet meer past :lol:

photo 447415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2018 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12238
Woonplaats: Eibergen
Goed bezig :) Nog wel wat plamuurwerk voor de boeg maar adt hoort erbij en gelukkig toch de body laten zakken :brouw:

Kwam nog een oud model tegen van uit het jaar plop :) Aan deze is het hele pretpakket wel toegepast.
Afbeelding

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 jun, 2018 17:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 21:05 pm
Berichten: 363
“En hoe was je zondag, nog iets leuks gedaan?”
“Ja best wel. Heb 5 uur zitten schuren op een autootje van 10 cm.”
:roll: :roll:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement