Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 14:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: BMW 635 CSi Revell
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2018 15:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Heel erg mooi Ruud.

weet je wat ik wel mis op de deurpanelen van het interieur, de handles om de deur van binnen uit te kunnen openen...

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 635 CSi Revell
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2018 18:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 feb, 2013 14:58 pm
Berichten: 698
Woonplaats: Arnhem Gelderland
Die zijn ze vergeten bij Revell :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 635 CSi Revell
BerichtGeplaatst: vr 08 jun, 2018 10:35 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Klopt, zijn ze schijnbaar vergeten... ik had het ook al opgemerkt maar omdat ik ook geen gordels er in ging bouwen ( gaat niet omdat de gordels aan de raamstylen van de body zouden moeten bevestigd worden) had ik zoiets van..dan niet, ik moet wel toegeven dat het best wel een missende detail is.

Afbeelding



Daarnaast kreeg ik via Facebook ook de opmerking dat de zwarte bovenpaneel op de voorste deurpaneel ook bij de echte wagen op het achterste deurpaneel zwart is, wat nu bij mij niet het geval is.



Afbeelding


Op dit moment ben ik bezig om chrome sierlijsten bij de body aan te brengen wat best een pittig klusjes is en daarna kijk ik wel wat ik nog ga toevoegen aan het interieur.


Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 635 CSi Revell
BerichtGeplaatst: vr 08 jun, 2018 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 feb, 2013 14:58 pm
Berichten: 698
Woonplaats: Arnhem Gelderland
Zo als ik het op FB zei. :mrgreen:
Achter paneel bovenkant ook zwart maken dan klopt het geheel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 635 CSi Revell
BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2018 0:26 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Haha.. Ja precies.. Dat was jij.. Ik kon het even niet meer plaatsen maar nu weet ik het weer :mrgreen:

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 635 CSi Revell
BerichtGeplaatst: do 14 jun, 2018 11:46 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Goedenmorgen beste brouwers,

Om de BMW straks zo goed mogelijk voor de dag te laten komen, wil ik dat natuurlijk wel op de juiste manier doen, en zoals de meeste mij kennen doe ik dat graag door de nadruk te leggen op de details.
In de eerste instantie wou ik bepaalde punten achterwege laten, maar bij nader inzien laat ik alle remmen los :mrgreen:

Na wat (positieve) commentaar gehad te hebben op hoe het bij de echte 635 zit, ga ik deze punten toch aanpakken.

Te beginnen met de deurhendels om de deuren te open...

Na wat zoeken in mij partbox toch wat kunnen vinden wat bruikbaar was...Dit bewerkt, en gemonteerd.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Ook bij de velgen was een upgrade nodig.. als ik toch al bezig ben he....waarom niet :lol:

Zetje PE brakedisc uit de la gehaald en wat bijpassende remblokken, helaas had ik er maar twee van brembo, dus de andere twee moesten maar van een donorauto komen.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Het lijkt zo simpel, ff een setje schijven er op plakken, maar in het begin paste het voor geen meter en moest ik aardig wat aanpassingen maken.. :mrgreen:


Omdat ik toch gelijk het hele pakket uitpak, heb ik zitten kijken hoe ik de gordels ga aanpakken.

Zo dus... eerst heb ik een stuk van de raamstijlen weg gevijld.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Zodat ik ruimte heb om panelen te maken waar de gordels inzitten.


Afbeelding


Afbeelding


Voor de rest is het veel passen meten en schuren....


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Om even bij te komen van het schuren...ga straks wel weer verder :mrgreen: heb ik mij eigen even vermaakt met wat interieurjunk...

Printje gemaakt met wat papierwerk en aangezien ik zelf rook ligt er bij vaak wel een pakje op de dashboard, dat vond ik eigenlijk wel leuk om hier ook te doen.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Zo...dat was het tot nu toe weer, zoals men kan zien, zit ik in ieder geval niet stil...al hoewel.... bij dat kleine priegelwerk moet ik wel stil zitten :mrgreen:

Voor de rest gaan we verder werken aan de paneel aan de binnenkant van de raamstijl om de gordels te bevestigen en straks worden de panelen aan de achterkant nog zwart gemaakt, de deurstijlen ben ik nog niet over uit, zwart of creme... op referentie foto's kan het allebei, ook met creme interieur heb je zowel zwarte als creme raamstijlen. ...denk dat creme wel mooi zal staat, breekt mooi af op de gordels straks.

Afijn... wordt vervolgd :mrgreen:


Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 635 CSi Revell
BerichtGeplaatst: do 14 jun, 2018 15:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
En, hoe ga je de hemel doen met plafondlichten?

wel een stevige roker, dan verwacht ik ook een open asbak en een aansteker, draadje voor telefoonoplader, mobiel navi........................of draaf ik nu door? :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 635 CSi Revell
BerichtGeplaatst: do 14 jun, 2018 16:02 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Uhhhhh.... Je draaft door Bert!



Ik rook zelf ook in de auto, maar altijd met de raam open... Mijn asbakje is nog gloedjes nieuw :mrgreen:

Daarnaast... Ik heb over een mobiele telefoon nagedacht, sterker nog, die was deels in de maak, maar toen bedacht ik mij, die hadden ze niet in de jaren 80. :mrgreen:

Misschien komt ie er nog.

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 635 CSi Revell
BerichtGeplaatst: do 14 jun, 2018 17:45 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ja dat doet mij vrouw ook, de asbak is nog schoon, maar de rest van de auto is een asbak :lol:
Ik gebruik een soort camping asbak werkt ook goed

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 635 CSi Revell
BerichtGeplaatst: vr 15 jun, 2018 12:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Hallo Ruud,

Het blijft toch wel een van mijn meest favoriete BMW's, en je maakt er wat moois van. Ik ben zelf in de jaren 80 voor het eerst in aanraking gekomen met BMW's en een buurman van me had toen in zijn BMW een 'mobiele' telefoon. Dat was een ATF autotelefoon van de KPN (Carvox). Zender in de achterbak, flinke antenne op het dak en de hoorn tussen de stoelen. Je had de auto nodig om de telefoon te vervoeren :lol: Mag wat mij betreft niet ontbreken!

mvg, Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement