Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Studebaker Avanti 1963
BerichtGeplaatst: wo 07 maart, 2018 9:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Ik was er even tussenuit omdat ik een paar andere zaken gedaan heb , maar ben ik er terug hoor
Deze keer ga ik een Avanti bouwen voor de ene mens een aartslelijk ding voor de andere een kunstwerk
Deze wagen heeft van vanaf mijn jonge jeugd altijd iets gedaan wat kan ik niet vertellen
Studebaker heeft altijd wel mooie wagens gebouwd ooit had mijn vader een Studebaker Lark gehad een compact model voor een Amerikaan toch een soort coupe ook van deze wagen was ik weg
Nu de Avanti was niet zomaar een auto had vele opties waaronder 3 of 4 type motor allemaal V8 natuurlijk , de R1 motor was de standaard versie met toch een dikke 230 pk dan had je de R2 deze had een supercharger ( compressor ) en kon gemakkelijk zich weren en de wereld van Corvette met benzine injectie en jaguar
En dan had je de super serie de R3en 4 deze motor had twee superchargers een blauw gespoten chassis een rolbeugel en deze weerde zich fel in Bonneville
Ik ga deze proberen te bouwen in een tijdsspanne van 1 maand omdat ik op een forum mee doe aan groepsbouw " back to basic " ik mag er niks aan veranderen en moet me aan het op bouwplan vastgestelde kleuren gegeven , nu bij deze oude kit zit niet al te veel kleur aanduiding dus kan ik wel mijn eigen toets er aan geven , nu ga ik ook niet te fel gaan want ik wil hem gewoon mooi bouwen
Hier gaan we dan

De boxart

photo 439347

Het bouwplan te groot om op 1 foto te zetten ,,ik denk dat het ongeveer 1 vierkante meter is enmaar 1 blad heeft

photo 439349


de inhoud ,veel heel veel

photo 439348


photo 439350


Aan chrome parts twee grote spreu's vol

photo 439351



en nog even het jaartal en merk

photo 439352


En we zijn vertrokken
grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 maart, 2018 9:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
Gave kit en auto ! ben benieuwd !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 maart, 2018 9:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Dank u Richard jij bent tot nu toe de enige die deze wagen mooi vind ja het is een speciale he
Dit jaar in januari was er in Brussel in het automuseum een special over Amerikaanse auto's en daar stond een witte Avanti
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 maart, 2018 0:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 maart, 2012 21:00 pm
Berichten: 3
Ik heb het ook altijd een hele gave auto gevonden. De achterkant iets mooier dan de voorkant. Ik heb hem ook al een keer gebouwd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 maart, 2018 9:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Ok bedankt voor de interesse , allee er zijn toch nog meerdere mensen , dit had ik niet verwacht ja het is een speciale auto he
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 maart, 2018 12:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Ik vind hem spuuglelijk, maar ga dit tot volgen!! :)

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 maart, 2018 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 feb, 2013 14:58 pm
Berichten: 696
Woonplaats: Arnhem Gelderland
Pooierbak eerste klas :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 maart, 2018 2:07 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Ik ben er ook niet zo een fan van :D

Maar coachke kennende zal hij er vast wat moois van maken.

Succes Marc.

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 maart, 2018 10:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Ik weet het beste vrienden je bent ervoor of niet maar het was wel een specialeke he , bij mij hangt er een stukje nostalgie aan
Een kort verhaaltje erover in de jaren 1960 was nog veel toegelaten in de auto wereld en mijn vader had een bijjob hij ging bij occasie handelaren de versleten banden van de auto's opsnijden , jullie misschien niet bekent , dat is gewoon met een toestel dat er trekt op een strijkijzer maar vooraan zit een U vormig mesje in en als men er druk op uitoefende begon dat te gloeien , dus een dikke transfo , en daarmee kon men de groef in de versleten band terug dieper maken officieel mocht dat toen nog later werd het verboden en alleen nog toegelaten op vrachtwagen aanhangers
Nu helemaal verboden
Dus ging ik met vader altijd mee op toer en voor elk wiel dat ik los maakte kreeg ik een cent , dus bij een zekere autohandelaar wel daar hadden ze er zo ene staan en ik heb mogen meerijden , ik kan u verzekeren dat ging goed hoor die Avanti en dat is me altijd bij gebleven
Vandaar mijn gevoelens voor deze auto
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 maart, 2018 12:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Mooi hoor Marc!

Geweldige wagen, net zoals bijvoorbeeld de AMC Pacer.
(Niet met elkaar te vergelijken, maar ter illustratie, veel mensen vinden de Pacer ook spuuglelijk.)
Maar ik wist niet dat de Avanti zo'n 'powerwagon' was, weer wat geleerd en dat is ook al leuk.
Jouw laatste anekdote is ook mooi. Zo heb ik ooit als broekje op de achterbank van mijn ooms 1959 Cadillac De Ville mee mogen rijden. Zo groot, zo breed dat chroom en dat groene glas, dat zal ik nooit vergeten. Deinend over de weg, en bij de Beneluxtunnel (toen tol)
mocht ik een gulden in het mandje werpen. Nostalgie!

Hoop dat de pasvorm een beetje meevalt, het is niet de jongste kit.

Maar ik ga deze bouw met interesse volgen.
"You are building a legend" zoals de beschrijving zegt. :brouw:

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Laatst bijgewerkt door odorf op vr 09 maart, 2018 13:01 pm, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement